Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Educaţia îţi dă valoare!”

Elevii de gimnaziu şi liceu sunt motivaţi să-şi finalizeze studiile în

Proiectul „Educaţia îţi dă valoare!”

Aproape 18% dintre elevii români renunţă la şcoală înainte de finalizarea învăţământului obligatoriu de 10 clase; elevii şi profesorii primesc gratuit consultanţă şi materiale didactice în cadrul unui proiect de prevenire a abandonului şcolar aflat la a III-a ediţie în România.

Peste 5.000 de elevi de gimnaziu şi liceu din 57 de localităţi vor afla de ce este important să-şi continue studiile şi cum să îşi aleagă o meserie cât mai potrivită, în cadrul proiectului de orientare profesională „Educaţia îţi dă valoare!", derulat de Junior Achievement România (JA), în parteneriat cu BRD - Groupe Société Générale.
Scopul proiectului este reducerea riscului tot mai crescut de abandon şcolar în rândul elevilor, în contextul în care numărul tinerilor români care renunţă la educaţie este peste media europeană.
Elevii şi profesorii au primit gratuit manuale şi materiale educaţionale pentru derularea programului la clasă şi beneficiază de training pentru derularea activităţilor interactive. Pe parcursul proiectului, aproximativ 90 de consultanţi voluntari din BRD se vor întâlni cu elevii pentru a le vorbi despre valoarea şi beneficiile educaţiei. Peste 950 de elevi au participat deja la un webinar online cu Flavia Popa, secretar general BRD, care le-a vorbit despre alegerile pe care le pot face pentru a-şi creşte şansele de a reuşi în carieră şi în viaţă.
„Proiectul „Educaţia îţi dă valoare!" mi-a dat prilejul să îmi cunosc mai bine elevii şi să constat cu surprindere câte idei interesante pot genera atunci când participă la activităţi nonformale şi când lucrează fără prea multe constrângeri. Acest lucru mi-a demonstrat, încă o dată, că poţi obţine maximum de motivaţie şi implicare din partea tuturor elevilor dacă ieşi din rutina zilnică şi oferi mai multă libertate de opinie şi acţiune. Schimbarea metodelor şi a tehnicilor de învăţare poate aduce rezultate mult mai bune şi o reducere semnificativă a abandonului şcolar", a declarat Magdalena Ardeleanu, cadru didactic la Colegiul Economic din Buzău.
Zeci de mii de tineri abandonează anual şcoala
România are una dintre cele mai mari rate de abandon şcolar din Europa, cu aproape 18% dintre elevi care renunţă la şcoală înainte de finalizarea învăţământului obligatoriu de 10 clase, potrivit Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.
Zeci de mii de tineri renunţă în fiecare an la studii fără a avea nicio pregătire şi ca urmare şanse reduse de integrare pe piaţa muncii. Cauzele părăsirii sistemului de învăţământ sunt de la probleme sociale, starea economică, în special din zonele mici urbane şi rurale, la dificultăţi de învăţare şi lipsa de orientare sau de sprijin concret.
Potrivit raportului Education and Training Monitor 2014, cele mai multe cazuri de abandon şcolar se găsesc în comunităţile dezavantajate, unde şcolile au resurse limitate şi nu reuşesc să deruleze activităţi care să prevină acest fenomen.
Oferind gratuit elevilor şi profesorilor materiale didactice, consiliere şi o platformă de curs modernă, proiectul „Educaţia îţi dă valoare!", derulat pentru al treilea an consecutiv de JA România şi BRD, contribuie la prevenirea abandonului şcolar la nivel naţional şi la dezvoltarea competenţelor esenţiale ale adolescenţilor pentru dezvoltarea carierei.
Alice Duţu,
manager de proiect JA România

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:46:22 Ora de vară a Europei de Est