Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Porţi deschise la Poliţia bihoreană

În perioada 7 - 9 aprilie, orele 9.00-11.00

Porţi deschise la Poliţia bihoreană

Peste 3.500 de copii vor fi alături de poliţiştii bihoreni la activităţile organizate la sediul Poliţiei bihorene, în cadrul Săptămânii dedicate activităţilor extraşcolare a elevilor din şcolile primare, gimnaziale şi liceale „Şcoala Altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!"

În perioada 6  - 10 aprilie 2015, poliţiştii bihoreni desfăşoară, alături de elevii din instituţiile de învăţământ din Judeţul Bihor, o serie de activităţi informativ - preventive, în cadrul programului  „Şcoala Altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun".
Pe parcursul întregii săptămâni, poliţiştii bihoreni vor fi prezenţi la sediile unităţilor şcolare, unde vor avea loc sesiuni de informare, distribuire de materiale preventive, vizionări filme educativ-preventive şi concursuri preventive.
Totodată, în perioada 7 - 9 aprilie, în intervalul orar 9.00 - 11.00, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor sunt organizate „Zilele Porţilor Deschise pentru Elevi", în cadrul cărora, zilnic, peste 500 de copii vor fi implicaţi într-o serie de concursuri cu caracter educativ - preventiv, sesiuni de informare, vizionări de filme educativ - preventive.
De asemenea, elevii vor avea posibilitatea de a asista la prezentarea tehnicii de luptă, a aparaturii din dotare, a mijoacelor auto folosite la intervenţiile poliţiştilor, a câinilor de serviciu folosiţi la intervenţii şi la prezentarea laboratorului criminalistic.
În cadrul activităţilor desfăşurate la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, poliţiştii de prevenire îi vor implica pe copii în concursurile preventive „Prevenirea la cutie", „Ghiceşte indicatorul de circulaţie" şi un concurs de cuvinte încrucişate pe teme de prevenire a criminalităţii.
În acelaşi context, la standul cu materiale informativ preventive amenajat în curtea Poliţiei bihorene, poliţiştii de prevenire şi rutieri bihoreni vor distribui peste 1.000 de pliante, 300 de orare şi 100 de broşuri cu conţinut preventiv.
Marţi, 7 aprilie, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi miercuri, 8 aprilie a.c. la Şcoala Gimnazială „Dacia" din Municipiul Oradea, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii împreună cu poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor vor desfăşura o serie de activităţi informativ - preventive în cadrul Proiectului Educaţional Naţional „Cunoaşte şi Protejează Patrimoniul Cultural Naţional", desfăşurat în parteneriat cu cele două instituţii de învăţământ.
Proiectul Educaţional Naţional „Cunoaşte şi Protejează Patrimoniul Cultural Naţional" este implementat de către Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcţia de Investigaţii Criminale în parteneriat cu Fundaţia „Collegium XXI" şi are ca obiectiv educarea copiilor din clasele I - XII în spiritul cunoaşterii şi protejării valorilor ce fac parte din patrimoniul cultural naţional şi universal. Elevii implicaţi în proiect vor primi din partea poliţiştilor bihoreni informaţii privind tezaurul cultural naţional, drepturile şi obligaţiile care le revin în ce priveşte protejarea acestuia şi importanţa cooperării dintre societatea civilă şi instituţiile competente, în vederea diminuării fenomenului infracţional în acest domeniu.
De asemenea, joi, 9 aprilie, peste 100 de elevi de la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Şcoala Gimnazială „Dacia" şi de la Liceul de Arte vor fi implicaţi activ de poliţiştii Serviciului Rutier în diverse activităţi preventive, sub genericul „Învăţăm să circulăm".
Pe parcursul întregii săptămâni, în perioada 6 - 10 aprilie, poliţiştii Biroului de Proximitate vor fi prezenţi în opt unităţi de învăţământ orădene, peste 400 de elevi ai acestor şcoli urmând să fie implicaţi în activităţile cu caracter preventiv „Combaterea delincvenţei juvenile" şi „Siguranţa rutieră", astfel: luni, 6 aprilie, C. N. „Mihai Eminescu" şi Şcoala Gimnazială Nr. 11; marţi, 7 aprilie, C.E. „Partenie Cosma";
miercuri, 8 aprilie, Liceul Teologic Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" şi Şcoala Gimnazială Nr. 16; joi, 9 aprilie, Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir"; vineri, 10 aprilie, Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" şi Şcoala Gimnazială „Dacia".
Totodată, luni, 6 aprilie, începând cu ora 10.15, la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea, poliţiştii Biroului Poliţiei de Proximitate împreună cei ai Biroului Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean, în parteneriat cu Serviciul de Ambulanţă Bihor, Şcoala Auto Dorina şi membrii Clubului  de motociclism „White Wolves" Oradea vor desfăşura o activitate cu caracter preventiv pe teme de circulaţie rutieră, în cadrul proiectului „Fii atent, circulă prudent".
Marţi, 7 aprilie şi miercuri, 8 aprilie, elevii claselor primare de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" şi Colegiul Naţional „Iosif Vulcan"
vor fi implicaţi într-un concurs de desene cu tematică rutieră. De asemenea, elevii din clasele V - VIII de la cele două instituţii de învăţământ vor participa la un concurs de eseuri cu tematică rutieră.
Ambele activităţi sunt realizate în cadrul Proiectului Educativ „Colţul Micului Pieton", de poliţiştii Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor împreună cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean şi cei ai Asociaţiei Române pentru Promovarea Educaţiei şi Siguranţei Rutiere (A.R.P.E.R.).
Joi, 9 aprilie, elevii Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" şi cei ai Şcolii Gimnaziale „Dacia" vor fi implicaţi în Proiectul Educaţional Naţional „Cunoaşte şi Protejează Patrimoniul Cultural Naţional", vor participa, alături de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a
Criminalităţii împreună cu poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, la o vizită organizată la Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I" din Oradea.
Alina DINU

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:39:45 Ora standard a Europei de Est