Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecţia de italiană, la Centrul Cultural Italian

În cadrul programului „Şcoala altfel”

Lecţia de italiană, la Centrul Cultural Italian

Ieri, 7 aprilie 2015, elevii clasei a V-a de la Liceul „Don Orione" din Oradea au ieşit din bănci şi au urmat un orar cu totul şi cu totul special.

Timp de trei ore, au exersat limba italiană, cu vorbitori nativi, la Centrul Cultural Italian din oraş.  Acţiunea este una extracurriculară şi face parte din programul „Şcoala altfel. Să ştii mai multe, să fii mai bun!".
„Încurajăm astfel de schimburi culturale, cu vorbitori nativi de limbi străine, pentru că elevii liceului nostru trebuie să cunoască cu adevărat cultura patronului nostru spiritual (Sfântul Luigi Orione), iar ei încep să înţeleagă că noi şi părinţii lor trăim pentru ei şi că binele lor este şi binele nostru", a declarat Alexandru Stoica, directorul Liceului „Don Orione".
Deschişi spre comunicare
Cei 24 de copii, însoţiţi de cadrele didactice Violeta Roman şi Carmen Ungur-Brehoi, au făcut o vizită la unicul centru cultural de limbi străine din oraşul de pe Criş.
„Elevii de la Liceul „Don Orione" au şansa de a învăţa o limbă deosebită, limba italiană, nu doar la şcoală, ci şi la Centrul Cultural Italian. Ieşirea de azi a fost o activitate cu caracter non-formal foarte frumoasă", a spus profesoara de italiană, Carmen Ungur-Brehoi.
La Centrul Cultural Italian elevii au fost întâmpinaţi de Georgeta Bochiş, de preşedintele Raimondo Ercole şi de directorul Luigi Marzio.
„Este o mare bucurie să vedem atâţia copii dornici să înveţe limba italiană, ne bucurăm de acest lucru. În acest sens, dorim să realizăm un parteneriat educativ de lungă durată cu micuţii şi cu profesoarele lor", a spus Raimondo Ercole.
Experienţa a fost una nemaipomenită, deoarece copiii au luat parte la o lecţie interesantă despre Italia, despre regiunile şi oraşele acestei ţări. Informaţiile au fost furnizate, într-un mod distractiv, de către Luigi Marzio. Tot acesta a prezentat şi o parte din proiectele Centrului Cultural Italian.
„Este important pentru copii să înveţe limba engleză, dar şi limba italiană, să acumuleze toate informaţiile, precum un calculator, pentru că le vor folosi în viaţă. Este importantă şi atitudinea lor, care se formează de la vârste fragede" a mai declarat acesta.
Clasa a V-a a aflat cum pot să-şi facă abonament la biblioteca Centrului, cum pot împrumuta cărţi ori albume de artă. Acţiunea a continuat cu vizionarea unui film La storia della Pasqua (Povestea Paştelui), de asemenea în limba italiană.
„Entuziasmul şi receptivitatea elevilor ne-au încurajat să valorificăm existenţa centrului cultural, prin viitoare vizite periodice, care să îmbine atât limba italiană, cât şi limba engleză",  a spus prof. Violeta Roman.
Eforturile elevilor au fost răsplătite cu dulciuri şi suc, iar fiindcă suntem în perioada Paştelui, au savurat tradiţionalul cozonac italian „colomba".
Pr. Mihai Fechetă

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 18:05:54 Ora de vară a Europei de Est