Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

În tabără pe Valea Drăganului

Şcoală... cu totul altfel

În tabără pe Valea Drăganului

Fiecare tabără organizată a însemnat o excelentă îmbinare între programe culturale, activităţi în aer liber şi activităţi creativ-recreative.

La finalul taberei, copilul are mai mulţi prieteni, este mai vesel, mai comunicativ, mai puternic! De aceea implicarea elevilor într-o tabără de creaţie în programul Şcoala altfel este o modalitate potrivită prin care elevii vor şti mai multe, vor fi mai buni. Toate acestea au fost derulate în scop educativ, cu rezultate benefice în experienţa de viaţă a copiilor participanţi. Şi această tabără s-a dorit a fi una care să rămână în amintirea şcolarilor şi să cuprindă activităţi atractive, recreative, educative, diverse, într-un cuvânt spus, să fie: ALTFEL.
În tabără, copiii descoperă noi obiective turistice, fac drumeţii, sunt iniţiaţi în tehnici de orientare în mediul înconjurător; sunt iniţiaţi în desen, pictură, literatură, în confecţionarea de obiecte decorative etc. Orice tabără are avantaje multiple, dar şi rigori (adaptarea la un program comun, înviorare dimineaţa, efort fizic etc.). Depăşirea acestora înseamnă o mai bună adaptare a copilului la nou, înseamnă autocunoaştere, autodezvoltare, autodepăşire. Pentru orice copil o tabără înseamnă emoţie, nou, surprize, cunoaştere, realizarea unor aşteptări, satisfacerea nevoilor de a-şi face noi prieteni. În tabără, copilul are posibilitatea să-şi dezvolte abilităţile de comunicare, să se obişnuiască cu spiritul şi lucrul în echipă, să-şi exprime şi noi aptitudini creative.
Prima zi de tabără
Cu bagajele făcute şi cu emoţiile împachetate, la purtător, cei 30 de copii, însoţiţi de părinţi, s-au întâlnit în Gara Oradea şi au purces încrezători la drum. Implicarea părinţilor a fost şi de această dată de nota 10 - bagajele ni le-au dus direct la pensiune tăticii Florin, Dan, Nicu, Felix şi Adi, iar de supravegherea pe tren s-au ocupat mămicile Alina, Gabi, Anca, Nicoleta şi Ioana.
După faptă şi răsplată
Până la ora prânzului, am făcut o scurtă şedinţă organizatorică, după care fiecare copil şi-a preluat camera, şi portofoliul cu temele de lucru din tabără. Apoi, au muncit independent (lucru ce îi încântă mult!) au rezolvat câte un test fulger la CLR şi MEM, au făcut o scurtă dictare şi au colorat un ou încondeiat, iar la final şi-au primit răsplata.
După un prânz delicios, copiii s-au retras în camerele curate, spaţioase şi călduroase; preţ de câteva minute au tras un pui de somn, afară fiind o vreme de plumb.
După-amiază, echipaţi cu pelerine şi cizme de cauciuc, cu toţii am pornit într-o plimbare prin împrejurimi. La întoarcere, am luat cu mare poftă (după aerul ozonat de munte) o gustare de fructe şi, cu aceeaşi poftă, ne-am şi jucat. Colega noastră Ioana, şi de această dată, le-a adus ştrumfilor fişe cu desene de colorat, spre marea lor bucurie.
Seara s-a-ncheiat cu petrecerea-n pijama (dans, scaune muzicale şi  karaoke).
În vizită la „Aurel Munteanu"
Ziua de marţi a început cu înviorarea de dimineaţă, urmată de un mic dejun copios (bufet suedez) şi o vizită la Şcoala Gimnazială „Aurel Munteanu" din Valea Drăganului. Au vizitat şcoala şi au dăruit elevilor din clasa întâi fişe de colorat şi dulciuri (daruri pentru care-i mulţumim încă o dată Ioanei).
Până la prânz, copiii au colorat, au făcut dictare, au memorat poezia „În ziua de Paşte", de Elena Farago şi au făcut câteva aplicaţii pe baza poeziei citite. S-au odihnit, au luat prânzul, iar apoi preţ de câteva ore Prietenii Veseliei au încins distracţia (jocuri din cele mai variate, dans, magie, concurs şi pictură pe faţă).
Seara au participat la un bal mascat.
La culcare, doamna învăţătoare şi cele două mămici le-au citit câte o povestioară.
Miercuri, alături de cercetaşi
Ziua de miercuri a fost dedicată activităţilor sub îndrumarea cercetaşilor Patric şiVanesa (jocuri de echipă, de cunoaştere şi autocunoaştere, de atenţie şi drumeţii), ghicitorilor, jocului „Fazan", încondeierii ouălor speciale, vânătoarea de puişori şi iepuraşi de ciocolată prin iarbă..., urmate de focul de tabără.
A fost o seară cu multe surprize!
Şi-am încălecat pe o şa şi v-am povestit pe scurt aşa!
Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: În tabără pe Valea Drăganului.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:16:55 Ora standard a Europei de Est