Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Şcoala altfel la Colegiul Naţional „Avram Iancu” Ştei

O paletă impresionantă de activităţi cu multiple valenţe instructiv-educative

Şcoala altfel la Colegiul Naţional „Avram Iancu” Ştei

Dintotdeauna şcoala se defineşte prin aportul la cultură, limbă şi traditii.

Educatia este mijlocul de eficienţă maximă al societătii, chemată să răspundă provocării prezentului şi viitorului. Viaţa în ansamblul ei dovedeşte că progresul depinde de pregătirea, de capacitatea de inovare a noilor generaţii. În acest context educaţia interacţionează cu domenii ale vieţii sociale. Şcoala trebuie să îşi asume menirea de a oferi elevilor cunoştinţele care să motiveze conduitele şi normele moral-civice, aducătoare de satisfacţii.
De remarcat aici programul de activităţi pentru săptămâna „Şcoala Altfel 2015", derulat la Colegiul Naţional „Avram Iancu" Ştei. Prin tradiţie acest lăcaş de cultură insuflă deopotrivă profesorilor şi elevilor dăruire, preocupare pentru diversitatea temelor şi activităţilor desprinse din ele. Munca plină de dăruire, grija de a-i îndruma pe elevi să înveţe pentru viitorul lor este preocuparea tuturor cadrelor didactice ale Colegiului.
Cu lumina din suflet îi asigură pe elevi că doar munca clădită pe încredere şi perseverenţă aduce valoare. Este ceea ce aprecia în versurile sale marele A.Vlahuţă:
„Nebiruit e omul ce luptă cu credinţă! El ştie că pe lume nimic zadarnic nu-i, Că dincolo de truda şi jertfa clipei lui, În taină, vremea ţese la sfânta biruinţă, Că vuietele toate visează armonie, Că... este o dreptate şi... trebuie să vie!"
Programul de activităţi cuprinde teme din cele mai diverse, iar organizatorii, d-l director, Cristian Andru, d-l director-adjunct, Emanuel Coroiu, d-l consilier educativ, Viorel Lucaciu şi toate cadrele didactice au demonstrat preocupare, interes şi dragoste pentru astfel de activităţi.
Luni şi marţi au avut loc în sala de festivităţi două dezbateri - „Adolescenţa ţi problemele ei" şi „Orientare vocaţională", coord. de prof. Cornelia Frai, Alina Niculae şi Laura Popa. Este salutară prezenţa d-lui psiholog Cristi-Daniel Neagoe, membru al Societăţii Române de Psihologie Experimentală Aplicată din România şi al Societăţii de Neurologie şi Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului din România în calitate de participant voluntar. La dezbateri au participat elevii claselor a VIII-a, a IX-a C şi a IX-a D. Ziua de miercuri înscrie în agenda de lucru o excursie la Salina Turda şi Cetatea Alba Iulia pentru care au optat 43 de elevi din clase diferite (gimnaziu şi liceu). Cu această ocazie, doamnele profesoare Alina Ban, Cornelia Frai, Alina Niculae şi Mihaela Zaha au dovedit dragoste pentru profesie, interes pentru cunoaştere a locurilor de mare încărcătură istorică.
„Dacă fiecare ins ar activa fără gândul recompensei, pământul ar fi un rai", scria Mircea Eliade. Cu dragoste în suflet, elevii şi profesorii de la CN au descoperit acel spirit de solidaritate umană care te face mai bogat.
Este de apreciat dorinţa de a sprijini oamenii aflaţi în dificultate. Mai exact este vorba de o acţiune voluntară la Bunteşti în cadrul unui proiect al Fundaţiei „Habitat for Humanity"Beiuş. Grupul de elevi, majoritatea din clasa a X-a C, dar şi elevi din alte clase, Radu Bala a X-a B şi Mihai Pleşa a XI-a, însoţiţi de d-na prof. Mihaela Zaha, au participat la turnarea fundaţiei pentru familia beneficiară de acest ajutor. Responsabil cu această activitate din partea fundaţiei a fost domnul Emil Barna. Şi de astă dată elevii ca şi dascălii au dovedit interes, dăruire, dornici să acţioneze şi să se bucure de rezultatele obţinute.
„Să simţim că trăim într-o ţară sănătoasă", a fost deviza doamnelor prof. Codruţa Tulvan şi Adela Bara, preocupate să înscrie în programul de activităţi şi problemele de sănătate. În acest context, ziua de 7 aprilie înscrie în program, la sala de festivităţi a CN o conferinţă cu tema „Consumul de droguri în rândul adolescenţilor", susţinută de psiholog Bogdan Axinte de la ANPCD Bihor, în colaborare cu cele două profesoare, profund implicate prin parteneriatul dintre cele două instituţii. Felicitări doamnelor prof. pentru activitatea desfăşurată prin care au promovat educaţia pentru sănătate într-un dialog autentic cu elevii.
Proiectul de voluntariat „Dăruind vei dobândi" continuă la CN prin acţiuni la Centrul Rezidenţial pentru Persoane Vârstnice din localitatea Băiţa şi Centrul de Plasament „Casa Iosif" Beiuş. Prezenţa la activitate a d-lui director adjunct, Emanuel Coroiu, ca şi contribuţia acestor organizatori minunaţi - în persoana doamnelor prof. Mihaela Zaha şi Rusu Inga, a adus lumină din suflet pentru suflet la Băiţa. La Beiuş, d-na prof. Alina Niculae şi d-na prof. Simona Crişan au demonstrat prin acţiune dragoste pentru copii, interes şi preocupare. Au participat 11 elevi voluntari din cls. a IX-a D şi a XI-a B.
De precizat, participanţii au putut admira un atelier de creaţie cu ornamente pentru Paşti, locul de întâlnire dintre lumină şi suflet.
Şi nu în ultimul rând, elevii CN însoţiţi de doamnele prof. Florica Popa şi Zorina Nica, au participat la acţiunea de ecologizare „Protejarea mediului şi a propriei persoane" în oraşul nostru.
Fie ca aceste proiecte educative să transmită mesaje sensibile de bucurie, răbdare, curaj şi toleranţă.
Să ştim să luăm frumosul şi valoarea din viaţă!
Să oferim fără a aştepta ceva în schimb!
Prof. Petronela Heredea
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Şcoala altfel la Colegiul Naţional „Avram Iancu” Ştei.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:27:47 Ora standard a Europei de Est