Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Micii ecologişti, în acţiune!”

Grădiniţa Nr. 30 – „Mugurel”

„Micii ecologişti, în acţiune!”

În ultima zi din săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!", muguraşii din grupa mare A, mare B şi mijlocie B au avut bucuria de a participa la o activitate, cu multiple beneficii în formarea lor ca viitori cetăţeni responsabili.

Plantatul de flori, popularizarea mesajelor scandate şi tipărite pe micile pancarte, interacţiunile cu cei întâlniţi în parc, apariţia misteriosului pirat, înălţarea balonului uriaş sunt momente pe care partenerul nostru educaţional, POLIŢIA LOCALĂ ni le-a oferit, cu multă generozitate.
Printr-o astfel de activitate am reuşit să bifăm, ca atinse, comportamente din mai multe domenii de dezvoltare a preşcolarilor deoarece au fost luate în calcul o seamă de nevoi pe care le au copiii la această vârstă: nevoia de mişcare, de explorare şi ocrotire a mediului, de acţiune, de cooperare, de relaţionare, de comunicare, de exprimare a opiniei şi nu în ultimul rând de a se juca şi relaxa.
Locul desfăşurării, conţinutul, strategiile, resursele, mijloacele de evaluare sunt aspecte ce au concurat la declanşarea motivaţiei intrinseci a preşcolarilor, fapt pentru care ei au avut o participare, activă, efectivă şi afectivă, în tot ceea ce au întreprins. Deplasarea de la grădiniţă până în parc şi înapoi a venit în întâmpinarea dorinţei de mişcare a micilor ecologişti şi a fost un bun prilej de orientare în spaţiu, a acestora.
Înainte de a planta florile copiii au avut ocazia să exploreze cele două componente ale mediului (plantele, solul), iar acţiunea în sine le-a permis şi activarea emisferei cerebrale stângi deoarece copiii şi-au coordonat ambele mâini în efortul de a fixa planta cât mai bine şi au avut o poziţie corporală în care păstrarea echilibrului este destul de dificilă. Ne-am propus să revenim în parc pentru a observa cum evoluează dezvoltarea plantelor şi chiar pentru a le uda cu apă, dusă în flacoane mici.
Locul de joacă din parc a fost cu mult mai curat după ce micuţii noştri au demonstrat că folosirea măturii şi a făraşului este o acţiune pe care, chiar şi ei, pot să o facă. Admiraţi şi încurajaţi de trecători, copilaşii de la activitatea de curăţenie a parcului au primit cu bucurie şi mândrie laudele admiratorilor, iar acest fapt a fost o reală demonstraţie a vredniciei lor, ce le  va consolida şi mai mult,  încrederea în ei.
Plăcut impresionaţi de acţiunea noastră au fost şi cetăţenii care îşi petreceau momentul de respiro, pe bancă în parc. Dacă la primele exerciţii de abordare a acestor persoane, timiditatea a constituit un impediment în a ne face cunoscute intenţiile, am recurs la soluţia de rezervă, prezentarea pancartelor pe care au fost tipărite mesaje în acest scop. Iată că, acest substitut, precum jucăria într-o terapie, a reuşit să ne facă interacţiunea mai eficientă şi din ce în ce, cu mai puţin trac.
„Parcul este pentru noi, nu e ladă de gunoi!"
După cum este şi firesc, aceste exerciţii au devenit suficient de repede, reale abilităţi de comunicare. Astfel, la întâlnirea cu două femei ce îşi plimbau căţeluşii prin parc, copiii au găsit rapid întrebarea firească, despre punga pe care trebuie să o aibă asupra lor cei care ies cu animalele de companie prin parc. Deoarece nu am surprins comportamente nepotrivite, ci am găsit doar urme ale unor fapte de acest gen, copiii nu s-au sfiit să întrebe persoana care stătea pe o bancă, dacă nu cumva a aruncat şi respectiva resturi de ţigări pe jos. S-a dovedit, în acest fel, că şi luarea de atitudine se poate practica, cu atât mai mult cu cât este o datorie,  un drept civic al fiecăruia dintre noi.
O altă formă de a ne manifesta atitudinea responsabilă faţă de mediu a fost marşul în grup. Micii ecologişti aveau atât pancartele, cât şi figurinele din baloane oferite, spre marea lor bucurie, de misteriosul pirat. Această combinaţie întăreşte ideea că la cei mici, chiar dacă sunt fascinaţi, cu precădere de joc, jucării, este posibilă şi benefică, pentru dezvoltarea lor armonioasă, o educaţie care s-a desprins din problematica lumii contemporane. Scandarea lozincii „Parcul este pentru noi, nu e ladă de gunoi" a permis manifestarea opiniei, în public şi a demonstrat eficienţa unităţii, cooperării, a muncii în echipă, dovedindu-se astfel, că unde-s mulţi curajul, puterea creşte.
Sentimentele, impresiile, gândurile preşcolarilor participanţi, au fost exprimate verbal sau au fost inscripţionate pe balonul uriaş ce reprezenta planeta Pământ. După înălţarea balonului copiii s-au jucat fericiţi şi satisfăcuţi că au reuşit să-şi finalizeze acţiunea de ecologişti conştienţi şi responsabili.
Ruja Lenuţa
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Micii ecologişti,  în acţiune!”

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:06:20 Ora standard a Europei de Est