Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ultima reuniune Comenius s-a desfăşurat în Spania

În perioada 12-18 aprilie, mobilitate în ţara coordonatoare a proiectului

Ultima reuniune Comenius s-a desfăşurat în Spania

În perioada 12 - 18 aprilie 2015, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea a participat în Spania, la cea de a şasea reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius „Option Variety for Entrepreneurship - Varietate de opţiuni în antreprenoriat".

Proiectul se derulează în perioada 2013-2015 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin  programul „Învăţare pe tot parcursul vieţii". În Spania, gazda noastră a fost I.E.S LA GRANJA, un liceu vocaţional din localitatea Jerez de la Frontera, situată în provincia Cadiz, la 12 km de Oceanul Atlantic.
La această ultimă reuniune de proiect, desfăşuirată în ţara coordonatoare a proiectului, au participat elevi şi profesori din toate ţările partenere în proiect. Delegaţia Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost formată din elevii Drăgoi Florian din clasa a XII-a E şi Şandra Tudor din clasa a XI-a G, însoţiţi de doamnele prof. Marcela Urs (coordonator proiect) şi Silvia Mateaş.
Săptămâna petrecută în Spania a fost bogată în activităţi pentru marcarea tematicii proiectului, pentru cunoaşterea esenţei spiritului andaluz, dar şi pentru a petrece momente memorabile în această formulă de parteneriat. Tematica proiectului a fost surprinsă în vizitele de studiu realizate la Rancho Cortesano, o fermă apicolă în care spiritul antreprenorial al unei familii spaniole a reuşit să transforme o idee într-o adevărată afacere de succes, la crama Gonzaless Byass, unde tot o afacere de familie aflată acum la a cincea generaţie a reuşit să facă din vinul sherry Tio Pepe o imagine iconică nu numai a Andaluziei, ci a întregii Spanii. La cele două s-a adăugat vizita la CADE (Centro de Apoyo al Desarrollo Empresarial) un organism guvernamental care oferă sprijin şi consultanţă tinerilor antreprenori.
Posterul elevilor de la „Traian Vuia" a obţinut premiul III
Cu adevărat specială a fost participarea tuturor delegaţiilor la Feria de la Ciencia en la Calle de Jerez, un târg al ştiinţei cu caracter ludic şi educativ, desfăşurat pe străzile din Jerez, unde posterul pregătit de elevii noştri pe tema ştiinţei (care se poate regăsi în activităţile curente ale unei familii inventive) a obţinut premiul III. O menţiune specială trebuie făcută în legătură cu emisiunea „televizată" despre proiect şi cu elevii implicaţi în proiect prezenţi la reuniune, realizată în studioul şcolii gazde, care pregăteşte şi tehnicieni în domeniul televiziunii.
Pentru cunoaşterea spiritului andaluz au fost organizate vizite tematice în Jerez, la Şcoala Regală Andaluză de Călărie unde am putut viziona un dans graţios al cailor special dresaţi după o tradiţie locală veche şi la Muzeul Flamenco, unde am aflat istoria acestui dans unic şi inegalabil. Vizitele de studiu organizate în oraşele Sevilia şi Cadiz au condus şi ele la cunoaşterea Spaniei din punct de vedere geografic, istoric şi cultural.
Momentul despărţirii a fost unul emoţionant. Cu toate că am ajuns la final, prietenia va rămâne, sperând în noi colaborări şi proiecte cu partenerii noştri. Rămân vii în minte amintirile legate de ţările pe care le-am vizitat, oamenii minunaţi pe care i-am întâlnit şi prieteniile sincere pe care s-au legat.
Proiectul nostru a fost finalizat cu succes, fiind finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Prof. Marcela Urs,
coordonator proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Ultima reuniune Comenius s-a desfăşurat în Spania.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 13:21:12 Ora de vară a Europei de Est