Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

În organizarea Asociaţiei de Marketing Marketex, dezbaterea

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

Asociaţia de Marketing Marketex a organizat miercuri, 29 aprilie 2015, o dezbatere cu titlul Marketing: The Specialist - Profilul şi competenţele specialistului de marketing cerute pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri.

Dezbaterea a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea şi a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o iniţiativă a Asociației de Marketing MARKETEX din Oradea. Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanţi ai unor companii multinaționale, antreprenori şi specialişti de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universităţii orădene.
Participanţii au scos în evidenţă câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanţa marketingului pentru firmele bihorene şi a specialiştilor de marketing bine pregătiţi având o solidă educaţie economică, competenţe de specialitate şi experienţă în domeniul afacerilor. 
Discuția a fost deschisă de domnul Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex care a evidenţiat realizările Asociaţiei, cursurile pe care le-a organizat şi le va mai organiza Asociaţia şi a invitat pe toţi cei interesaţi de acest domeniu să devină membri ai Asociaţiei de Marketing Marketex. Domnul Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing şi preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex a trecut în revistă competenţele pe care învăţământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenţilor de la licenţă şi preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialişti de marketing.
Domnul Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting a afirmat că viitorul marketingului este în mediul online şi a sugerat ca absolvenţii de marketing să fie competenţi în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn şi alte aplicaţii online care determină un maximum de impact în mediul online.
Doamna Sorina Bradea de la firma Romarketing, membru al Federaţiei Patronilor Bihor şi o bună cunoscătoare a mediului de afaceri, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoţând în evidenţă necesitatea marketingului pentru firmele Federaţiei Patronilor din Bihor şi nevoia de specialişti bine pregătiţi pentru succesul pe termen lung al afacerilor. Domnia sa este de părere că absolvenţii de marketing ar trebui să facă practică minimum 6 luni până la absolvirea masteratului, iar atunci când termină licența, studenţii ar trebui să aibă minimum 3 stagii de practică în diferite firme.
Domnul Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenţii de marketing menţionând că firmele multinaţionale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaţilor, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenţi în stagii de practică şi de internship pentru a-i testa şi a le vedea atitudinea, nivelul de interes şi de implicare. Compania multinaţională pe care o reprezintă a oferit deja la doi studenţi de la Management şi Marketing stagii de internship cu posibilitatea angajării acestora.
Domnul Răzvan Modog, manager al firmei 21 Vision, care oferă servicii de marketing, el însuşi absolvent de Marketing şi actualmente student la programul de master Marketing şi comunicare în afaceri, a scos în evidenţă nevoia de experienţă practică pentru orice antreprenor şi importanţa apelării la terţi specializaţi pentru orice manager de IMM care doreşte să aibă un impact maxim asupra pieţei şi clienţilor săi.
Printre alte subiecte discutate de participanţi a fost şi aceea că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piaţă împreună cu studenţii în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenţilor înspre teme importante pentru firme. Studenţii ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Există multe firme care au nevoie de acestea, dar nu ştiu să le facă. Profesorii şi studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătăţire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Un rol important în discuţie l-au avut studenţii participanţi. Domnul Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a subliniat necesitatea ca studenţii să fie pregătiţi în utilizarea diferitelor aplicaţii informatice. Au mai fost amintite ca necesare competenţele conexe, cum ar fi cunoaşterea limbilor străine şi a unui nivel ridicat de inteligenţă emoţională necesar relaţiilor de afaceri.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea care urmăresc realizarea unei comunităţi profesionale formate din specialişti şi persoane interesate de Marketing. 
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa: http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Călin Marian

 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 16:32:14 Ora de vară a Europei de Est