Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

În organizarea Asociaţiei de Marketing Marketex, dezbaterea

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

Asociaţia de Marketing Marketex a organizat miercuri, 29 aprilie 2015, o dezbatere cu titlul Marketing: The Specialist - Profilul şi competenţele specialistului de marketing cerute pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri.

Dezbaterea a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea şi a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o iniţiativă a Asociației de Marketing MARKETEX din Oradea. Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanţi ai unor companii multinaționale, antreprenori şi specialişti de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universităţii orădene.
Participanţii au scos în evidenţă câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanţa marketingului pentru firmele bihorene şi a specialiştilor de marketing bine pregătiţi având o solidă educaţie economică, competenţe de specialitate şi experienţă în domeniul afacerilor. 
Discuția a fost deschisă de domnul Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex care a evidenţiat realizările Asociaţiei, cursurile pe care le-a organizat şi le va mai organiza Asociaţia şi a invitat pe toţi cei interesaţi de acest domeniu să devină membri ai Asociaţiei de Marketing Marketex. Domnul Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing şi preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex a trecut în revistă competenţele pe care învăţământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenţilor de la licenţă şi preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialişti de marketing.
Domnul Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting a afirmat că viitorul marketingului este în mediul online şi a sugerat ca absolvenţii de marketing să fie competenţi în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn şi alte aplicaţii online care determină un maximum de impact în mediul online.
Doamna Sorina Bradea de la firma Romarketing, membru al Federaţiei Patronilor Bihor şi o bună cunoscătoare a mediului de afaceri, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoţând în evidenţă necesitatea marketingului pentru firmele Federaţiei Patronilor din Bihor şi nevoia de specialişti bine pregătiţi pentru succesul pe termen lung al afacerilor. Domnia sa este de părere că absolvenţii de marketing ar trebui să facă practică minimum 6 luni până la absolvirea masteratului, iar atunci când termină licența, studenţii ar trebui să aibă minimum 3 stagii de practică în diferite firme.
Domnul Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenţii de marketing menţionând că firmele multinaţionale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaţilor, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenţi în stagii de practică şi de internship pentru a-i testa şi a le vedea atitudinea, nivelul de interes şi de implicare. Compania multinaţională pe care o reprezintă a oferit deja la doi studenţi de la Management şi Marketing stagii de internship cu posibilitatea angajării acestora.
Domnul Răzvan Modog, manager al firmei 21 Vision, care oferă servicii de marketing, el însuşi absolvent de Marketing şi actualmente student la programul de master Marketing şi comunicare în afaceri, a scos în evidenţă nevoia de experienţă practică pentru orice antreprenor şi importanţa apelării la terţi specializaţi pentru orice manager de IMM care doreşte să aibă un impact maxim asupra pieţei şi clienţilor săi.
Printre alte subiecte discutate de participanţi a fost şi aceea că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piaţă împreună cu studenţii în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenţilor înspre teme importante pentru firme. Studenţii ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Există multe firme care au nevoie de acestea, dar nu ştiu să le facă. Profesorii şi studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătăţire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Un rol important în discuţie l-au avut studenţii participanţi. Domnul Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a subliniat necesitatea ca studenţii să fie pregătiţi în utilizarea diferitelor aplicaţii informatice. Au mai fost amintite ca necesare competenţele conexe, cum ar fi cunoaşterea limbilor străine şi a unui nivel ridicat de inteligenţă emoţională necesar relaţiilor de afaceri.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea care urmăresc realizarea unei comunităţi profesionale formate din specialişti şi persoane interesate de Marketing. 
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa: http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Călin Marian

 

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:49 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).