Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

În organizarea Asociaţiei de Marketing Marketex, dezbaterea

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

Asociaţia de Marketing Marketex a organizat miercuri, 29 aprilie 2015, o dezbatere cu titlul Marketing: The Specialist - Profilul şi competenţele specialistului de marketing cerute pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri.

Dezbaterea a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea şi a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o iniţiativă a Asociației de Marketing MARKETEX din Oradea. Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanţi ai unor companii multinaționale, antreprenori şi specialişti de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universităţii orădene.
Participanţii au scos în evidenţă câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanţa marketingului pentru firmele bihorene şi a specialiştilor de marketing bine pregătiţi având o solidă educaţie economică, competenţe de specialitate şi experienţă în domeniul afacerilor. 
Discuția a fost deschisă de domnul Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex care a evidenţiat realizările Asociaţiei, cursurile pe care le-a organizat şi le va mai organiza Asociaţia şi a invitat pe toţi cei interesaţi de acest domeniu să devină membri ai Asociaţiei de Marketing Marketex. Domnul Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing şi preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex a trecut în revistă competenţele pe care învăţământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenţilor de la licenţă şi preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialişti de marketing.
Domnul Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting a afirmat că viitorul marketingului este în mediul online şi a sugerat ca absolvenţii de marketing să fie competenţi în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn şi alte aplicaţii online care determină un maximum de impact în mediul online.
Doamna Sorina Bradea de la firma Romarketing, membru al Federaţiei Patronilor Bihor şi o bună cunoscătoare a mediului de afaceri, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoţând în evidenţă necesitatea marketingului pentru firmele Federaţiei Patronilor din Bihor şi nevoia de specialişti bine pregătiţi pentru succesul pe termen lung al afacerilor. Domnia sa este de părere că absolvenţii de marketing ar trebui să facă practică minimum 6 luni până la absolvirea masteratului, iar atunci când termină licența, studenţii ar trebui să aibă minimum 3 stagii de practică în diferite firme.
Domnul Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenţii de marketing menţionând că firmele multinaţionale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaţilor, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenţi în stagii de practică şi de internship pentru a-i testa şi a le vedea atitudinea, nivelul de interes şi de implicare. Compania multinaţională pe care o reprezintă a oferit deja la doi studenţi de la Management şi Marketing stagii de internship cu posibilitatea angajării acestora.
Domnul Răzvan Modog, manager al firmei 21 Vision, care oferă servicii de marketing, el însuşi absolvent de Marketing şi actualmente student la programul de master Marketing şi comunicare în afaceri, a scos în evidenţă nevoia de experienţă practică pentru orice antreprenor şi importanţa apelării la terţi specializaţi pentru orice manager de IMM care doreşte să aibă un impact maxim asupra pieţei şi clienţilor săi.
Printre alte subiecte discutate de participanţi a fost şi aceea că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piaţă împreună cu studenţii în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenţilor înspre teme importante pentru firme. Studenţii ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Există multe firme care au nevoie de acestea, dar nu ştiu să le facă. Profesorii şi studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătăţire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Un rol important în discuţie l-au avut studenţii participanţi. Domnul Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a subliniat necesitatea ca studenţii să fie pregătiţi în utilizarea diferitelor aplicaţii informatice. Au mai fost amintite ca necesare competenţele conexe, cum ar fi cunoaşterea limbilor străine şi a unui nivel ridicat de inteligenţă emoţională necesar relaţiilor de afaceri.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea care urmăresc realizarea unei comunităţi profesionale formate din specialişti şi persoane interesate de Marketing. 
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa: http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Călin Marian

 

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:45 Ora standard a Europei de Est