Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

265 de premii și mențiuni județene, interjudețene și naționale

Gojdiștii au strălucit și-n acest an școlar

265 de premii și mențiuni județene, interjudețene și naționale

Marți (10 iunie 2008), după „lecția” de teatru din sala festivă, oferită de actorii gojiști olimpicilor colegiului, conducerea liceului (Viorel Mititean, director și Livia Mircea, director adjunct) a convocat olimpicii gojdiști, precum și câștigătorii altor concursuri județene, interjudețene și naționale pentru un careu al așilor, în curtea liceului.

În fața colectivului de elevi și profesori, au fost felicitați și premiați câștigătorii celor 265 de premii și mențiuni (161 de  premii și mențiuni județene, 47 interjudețene și 57 naționale), cărora li s-au înmânat diplome și sume de bani, în valoare totală de 3.500 de lei (35 de milioane).
Succesele răsunătoare obținute și în acest an școlar la olimpiadele naționale confirmă tradiția bunelor rezultate pe care le înregistrează an de an elevii colegiului.
Cristian Roșu (elevul dnei prof. Cristina Ignat) s-a întors de la naționala de fizică cu mențiune M.E.C.T. și medalie de bronz (O.I.F.), iar Alexandra Pașca (eleva dnei prof. Ana Poinar) – o mențiune de onoare O.I.F.
La chimie, cei 11 elevi ai profesoarei Anița Luncan s-au încălcat de glorie: Ioana Moga – premiul I și membru în lotul național (premiată de conducerea colegiului cu 500 de lei, adică cinci milioane), Diana Popovici, Răzvan Panea, Dan Mercea, Diana Butiri, LaviniaTrică, Ioana Iancu și Anca Copos – mențiuni M.E.C.T., Alina Pîrv, Patric Teodorescu și Florina Heredea – mențiuni speciale; la matematică – opt premianți: elevii (prof. Gelu Petruța) Radu Anton și Vlad Lazăr - mențiuni și medalii de argint, elevii (prof. Viorel Sadoveanu) Patric Teodorescu și Mălina Sava – medalii de bronz, iar Cătălina Lar și Doris Voina – mențiuni I și medalii de aur; Patricia Drăgan (eleva prof. Lelia Viliga) – mențiune, medalie de argint și membru în lotul național, iar Felix Mance (elevul prof. Ecaterina Șchiop) – mențiune I și medalie de aur.  
Celelalte 16 mențiuni 
Celelalte 16 mențiuni s-au obținut la limba franceză – Alexandra Marian, prof. Gergely Eniko; la istorie – Vlad Muscă și Bogdan Buta, prof. Radu Birta, Alexandrina Crăciun; la biologie – Dan Mercea, prof. Bako Liana; la astronomie – Pardi Anabele și Sergiu Vlad Filimon, Sergiu făcând parte și din lotul național, prof. Valentin Cucer; la limba și literatura română – Gulyas Cyndia, prof. Corina Păcurar; la informatică – Gabriel Bițiș, mențiune și medalie de bronz (elevul prof. Maria și Adrian Niță), Răzvan Jurca – mențiune și medalie de argint (elevul prof. Corina Luncan); la limba germană – Laura Scurtu, mențiune și premiul I la proiecte, prof. Ștefana Maria; la limba engleză – Alina Ștefania Pîrv, mențiune (prof. Mariana Buzaș); la plus minus poezie – Andra Negru, mențiune (prof. Daniela Iederan, Ecaterina Șchiop); la matematică, juniori – Raul Mihoc, medalie de bronz (prof. Ecaterina Șchiop); la olimpiada internațională de limba și literatura română și civilizație românească – Marc Florea și Ina Ghețan, mențiuni (prof. Carmen Niță); la lumea romanică – Vlad Muscă, mențiune (prof. Violeta Fetea).  
Alți 20 de ... naționali  
George Scurtu (baschetbalist) – campion național republican, component al lotului național de tineret; Teodora Frățilă – premiul II, la cangurul lingvistic (prof. Viorica Tomescu); Andreea Anton – mențiune la chimie (prof. Anița Luncan); trei mențiuni la fizică: Diana Borșa, Alexandru Pașca și Bogdan Bondor; din nou o mențiune la chimie – Ioan Neaga; alte patru mențiuni la matematică – Cristian Brilici, Raluca David, Alexandru Isai și Florina Heredea; Horia Jucuț și Pardi Anabele – mențiuni la filozofie; Adrian Mălăieș-Popescu – mențiune la limba germană; Codruț Morițanu – mențiune la informatică; alte trei mențiuni la limba engleză: Rinalda Fărăian, Olimpiu Horj și Papp Georgia; Daria Tușer - mențiune la limba română; Rareș Þifrea – component al lotului național de polo, juniori. (Ov. Dan)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 265 de premii și mențiuni județene, interjudețene și naționale.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:03:28 Ora standard a Europei de Est