Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

ASCO organizează sesiunea de înscriere a copiilor la creşă

În perioada 2- 30.06.2015

ASCO organizează sesiunea de înscriere a copiilor la creşă

Administraţia Socială Comunitară Oradea aduce la cunoştinţa celor interesaţi, faptul că în perioada 2- 30.06.2015 se organizează sesiunea de înscriere a copiilor la creşă, pentru anul şcolar 2015 - 2016.

Dosarele se depun la sediul Administraţiei Sociale Comunitare Oradea (Str. Primăriei Nr. 42), Serviciul de Relaţii cu Publicul, după următorul program:
Luni: 7.30 - 16.30
Marţi: 7.30 - 16.30
Miercuri: 7.30 - 16.30
Joi:  07.30- 18.30
Vineri: 7.30 - 16.30.
Actele necesare înscrierii copiilor la creşă, precum şi criteriile de departajare a copiilor la înscriere în vederea clasificării dosarelor pentru admiterea copiilor în creşe, se regăsesc mai jos.
Informaţii detaliate se pot obţine la numărul de telefon 0359/411925.
Responsabil cu presa,
Consilier
Consuella Govor

Actele necesare înscrierii copiilor la creşă sunt:
cerere de înscriere tip (se poate procura de pe site-ul  ASCO www.asco-oradea.ro sau de la sediul ASCO (Str.Primăriei Nr.42) - Serviciul Relaţii cu Publicul  (Centrul de Informare pentru Cetăţeni)
copie după certificatul de naştere al copilului;
copie după actele de identitate ale părinţilor/reprezentanţilor legali, certificatele de naştere ale fraţilor  minori şi, după caz, copie a hotărârii/sentinţei de plasament sau a sentinţei de încredinţare în vederea adopţiei;
adeverinţă de venituri pentru fiecare dintre părinţii/reprezentanţii legali, care să cuprindă venitul brut al părintelui pe ultimele 6 luni, anterioare înscrierii. După caz acestea pot fi:
adeverinţă cu venitul brut al părintelui realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii (în situaţia în care părintele/părinţii sunt salariaţi);
copie după Decizia de stabilire a cuantumului indemnizaţiei pentru concediul de îngrijire şi creştere a copilului emisă de Agenţia Judeţeană de Prestaţii şi Inspecţie Socială Bihor (dacă mama/tata este sau a fost în ultimele 6 luni în această situaţie);
copie după ultima  Declaraţie privind veniturile realizate, înregistrată la Administraţia Finanţelor Publice sau Adeverinţă Fiscală (în situaţia în care părintele este persoană fizică autorizată, are o profesie liberală sau nu este salariat);
declaraţie scrisă pe proprie răspundere că în utlimele 6 luni nu a realizat venituri (în situaţia în care părintele/părinţii nu au desfăşurat nici o activitate aducătoare de venituri, în ultimele 6 luni anterioare înscrierii);
adeverinţă de la locul de muncă al părintelui care se află în concediu pentru creşterea copilului în care se va specifica data încetării suspendării contractului de muncă;
adeverinţă de la grădiniţa care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşă, dacă este frecventată de fraţi sau surori ai copilului pentru care se solicită înscrierea la creşă;
fişa de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la intrarea copilului în colectivitate. În situaţia în care copilul nu are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe fişa de imunizări faptul că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă şi că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România;
adeverinţă de la unitatea de învaţămant frecventată de către mamă la forma de zi (dacă este cazul);
copie după sentinţă de divorţ/dovadă cuantum pensie  de întreţinere(alimentară)  - dacă este cazul;
alte acte doveditoare privind situaţia de dificultate a familiei - dacă este cazul;
dosar plic.
Criteriile pentru departajarea copiilor la înscriere  în vederea clasificării dosarelor pentru    admiterea copiilor în creşă sunt:
Domiciliul părinţilor cât mai apropiat de creşa la care se solicită înscrierea (dovedit prin copia după actul de identitate) - 5 puncte pentru fiecare părinte
Locul de muncă al părinţilor/reprezentanţilor legali  (care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat, dovedit prin adeverinţă de serviciu) - 5 puncte pentru fiecare
Adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de către mamă la forma de zi (dacă este cazul ) - 5 puncte
Mame care au în îngrijire un alt copil sub vârsta de 1 an (se ataşează copie după certificatul de naştere a copilului) - 2 puncte
Fraţi sau surori care frecventează grădiniţe care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşa (se ataşează o adeverinţă de la grădiniţă ) - 5 puncte
Copii gemeni (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) - 5 puncte pentru fiecare copil
Familie cu mai mulţi copii (se vor ataşa copii după certificatele de naştere a copiilor) - 2 puncte  pentru fiecare copil
Familie cu părinte unic (se va ataşa un act notarial/sentinţă prin care se încredinţează minorul, care să demonstreze faptul că are în întreţinere copilul) - 10 puncte
(7) Adeverinţele de la serviciu se vor puncta în funcţie de luna în care îşi reiau activitatea părinţii aflaţi în concediu pentru îngrijirea copilului, astfel:
celor care îşi reiau activitatea înainte de luna septembrie  li se vor acorda 5 puncte; celor care îşi vor relua activitatea din luna septembrie  - 4 puncte; octombrie  - 3 puncte; noiembrie  - 2 puncte; decembrie  - 1 punct.
8) Cazurilor sociale li se vor aloca 5 puncte (se va ataşa ancheta socială): copii cu dizabilităţi; ambii părinţi şomeri; copii aflaţi în tutela altor persoane pensionate conform prevederilor legale în vigoare;
copii luaţi în plasament în familie; copii aflaţi în situaţii de risc de separare de părinţi.
(9) Pentru a putea beneficia de punctajul alocat fiecărui criteriu de departajare, se vor anexa la cererea de înscriere toate actele doveditoare necesare. (Director general, Arina Moş)

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 01:25:51 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00