Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene”, ediţia a IV-a

Miercuri, au fost premiaţi

Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene”, ediţia a IV-a

Miercuri, 6 mai 2015, în Sala de sport a Colegiului Tehnic „Traian Vuia" din Oradea, a avut loc premierea elevilor câştigători ai Concursului naţional cu participare internaţională „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene", ediţia a IV-a, inclus în Calendarul Activităţilor Educative Naţionale 2015, domeniul A10, poziţia 29.

La actuala ediţie, s-au acordat premiile I, II şi III, menţiuni, precum şi premii de participare la fiecare secţiune a concursului, iar lucrările elevilor vor fi incluse într-un CD cu ISBN şi posterele expuse la toate instituţiile partenere. S-a realizat o expoziţie cu lucrările la Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea şi la Biblioteca Universităţii din Oradea, urmând a fi expuse şi la Casa Corpului Didactic Bihor, Primăria Municipiului Oradea şi Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai".
Ţinem să precizăm faptul că am primit lucrări din 21 de judeţe: Arad, Alba, Argeş, Bihor,  Brăila, Călăraşi, Cluj, Caraş Severin, Constanţa, Covasna, Dolj, Dâmboviţa, Galaţi, Tulcea, Sălaj, Satu Mare, Hunedoara, Teleorman, Maramureş, Vrancea, Prahova şi municipiul Bucureşti, care au răspuns unei mari provocări, şi anume Uniunea Europeană, tema proiectului fiind „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene".
În cadrul prezentărilor, eseurilor şi posterelor, elevii au ilustrat în mod creativ şi original cunoaşterea conceptului de cetăţean european şi nevoia participării la decizia publică. Aşadar, proiectul a urmărit informarea elevilor cu privire la conceptul de cetăţenie europeană, drepturi, obligaţii, familiarizarea elevilor cu instituţiile Uniunii Europene; conştientizarea lor cu privire la rolul U.E, în promovarea unor atitudini şi valori comune pentru întreaga Europa. Astfel, elevii au putut să dea o formă artistică ideilor lor.
Mulţumim partenerilor de proiect: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor (reprezentat de domnul inspector şcolar general Avram Nicolae, inspector şcolar general adjunct Kery Haynal, inspector şcolar de specialitate pentru educaţie permanentă şi activitate educativă formală şi nonformală, prof. Duma Daniela şi inspector şcolar de specialitate pentru proiecte educaţionale Negruţiu Florin), Casa Corpului Didactic Bihor (director, prof. drd. Carmen Bodiu şi prof. metodist Raluca Sereş), Primăria Municipiului Oradea (domnul primar Ilie Gavril Bolojan, consilier Grama Anca), Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" (director manager Ligia Mirişan, bibliotecar, prof. dr. Barna Mariana şi Năsăudean Marcela), Biblioteca Universităţii din Oradea (director, Florica Ujoc), Editura Universităţii din Oradea (lect. univ. dr. Cristina Dogot, directorul Editurii), Facultatea de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării/ Departamentul de Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării (director de departament, d-na conf. univ. dr. Cristina Matiuţa, director proiect şi asistent universitar Alina Brihan - membru), Facultatea de Geografie, Turism şi Sport (decan, prof. univ. dr. Ioan Horga, director departament, conf. univ. dr. Mircea Brie şi lect. univ. Alina Stoica, precum şi lect. univ. dr. Florentina Chirodea), Institutul pentru Promovarea Democraţiei (Gabriela Goudenhooft - vicepreşedinte), Asociaţia Top Formalis Oradea.
La concurs au participat elevi de la: Lic. T. „Onisifor Ghibu", C.Tehnic „Traian Vuia", C.N. „Emanuil Gojdu", C.N. „Mihai Eminescu", Lic. Teologic Penticostal „Betel", Lic. Teologic Baptist „Emanuel", Şcoala Gimnazială „Dacia", Şc. Gimnazială „Oltea Doamna", Şc. Gimnazială Nr. 16, C.E. „Partenie Cosma", C.T. „C-tin Brâncuşi", C.T. „Andrei Şaguna", C.N. „Avram Iancu" Ştei, C.T „Alexandru Roman" din Aleşd, Lic.T. „Lucian Blaga", C.N. „Samuil Vulcan" din Beiuş, C.T. „Ioan Ciordaş" din Beiuş, C.T. „Transilvania", C.T. „Mihai Viteazul", C.S.E.I. „Orizont" Oradea, Şc. Gimnazială din Sîntandrei, C.N. „Mihai Viteazul" din Sfântu Gheorghe, jud. Covasna, Lic. Tehnologic din Măcin, jud. Tulcea, C.T. „Henri Coandă" din Tulcea, C.T. „Panait Istrati" din Brăila, Lic. Pedagogic „D.P.Perpessicius" din Brăila, Lic. Tehnologic „Construcţii de Maşini UNIO" din Satu Mare, Şc. Gimnazială din Cătina, jud. Cluj, Şc. Gimnazială din Drăgăneşti de Vede, jud.Teleorman, C.N. „Vasile Lucaciu" din Baia Mare, jud. Maramureş. Grup Şc. de Turism din Arieşeni, jud. Alba, C.T. din Reşiţa, jud. Caraş Severin, C.T. „Mihai Viteazul" din Vulcan, jud. Hunedoara, Şc. Gimnazială „Gelu Românul" din Dăbâca, jud. Cluj, C.E. „Viilor" din Bucureşti, C.N. „Elena Cuza" din Craiova, C.N. Pedagogic „Ştefan Velovan" din Craiova, C.N. de Informatică „Carmen Sylva" din Petroşani, C.N. „Ştefan Odobleja" din Craiova, C.T. de Transporturi şi Construcţii din Iaşi, C.T. „Dimitrie Leonida" din Iaşi, C. N. „Emil Racoviţă" din Iaşi, C.T. „Henri Coanda" din Tulcea, C.T. „Anghel Saligny" din Baia Mare, C.T. „Iuliu Maniu" din Şimleu Silvaniei, jud. Sălaj, Lic. Tehnologic „Construcţii de Maşini"din Mioveni, jud. Argeş, Lic.Tehnologic de Electronică şi Automatizări „Caius Iacob" din Arad, Lic. Tehnologic „Paul Bujor" din Bereşti, Galaţi, Lic. Tehnologic din Sebeş, jud. Alba, C.T. „Elisa Zamfirescu" din Satu-Mare, C.N. „Vlaicu Vodă" din Curtea de Argeş, Şc. Gimnazială Nr. 1 Hulubeşti, Butoiu de Jos, jud. Dâmboviţa, Şc. Gimnazială Nr.1 Leordina, jud. Maramureş, Şc. Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Călăraşi, Şcoala Sfinţii Martiri Brâncoveni din Constanţa, Şcoala Primară din Vladnicu de Sus, com. Tănăsoaia, jud. Vrancea; am mai primit lucrări inclusiv din Franţa şi Turcia.
La actuala ediţie au participat peste 500 de elevi. Concursul s-a desfăşurat pe 3 etape (etapa locală, judeţeană şi naţională) şi pe 3 secţiuni: 1.Instituţiile Uniunii Europene (prezentări în PowerPoint) 2.Prezentul şi viitorul Uniunii Europene (eseuri reflexive, creaţii literare) 3.Dialogul cetăţenilor Uniunii Europene - Vocea ta contează în Europa (postere).
În urma jurizării, la etapa naţională au fost premiate lucrările a 356 de elevi.
Prof. Corina Negruţiu,
coordonator de proiect
P.S. Pentru mai multe poze (93 de poze), accesaţi Galeria foto: Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene”, ediţia a IV-a.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:10:45 Ora de vară a Europei de Est