Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mihaela Dindelegan păşeşte în „Paradisul visării”

Printr-o trilogie în versuri

Mihaela Dindelegan păşeşte în „Paradisul visării”

La mijloc de lună mai, autoarea Mihaela Dindelegan revine în atenţia cititorilor cu o trilogie în versuri, intitulată „Paradisul visării", cuprinzând volumele „Visele ca epoleţi", „Şoapte în reverie" şi „Liniştea din înalt".

Toate cele trei cărţi au apărut în această lună la Editura Duran's şi vor fi lansate împreună într-un eveniment care va avea loc tot într-un cadru de vis: Restaurantul „Grand Palace" din Piaţa Independenţei, miercuri 13 mai 2015, de la ora 18.00. Discursurile lectorilor despre cărţi vor fi însoţite de acorduri muzicale în interpretarea artiştilor Florian Chelu Madeva şi Alexandrina Chelu, ale Corului teologic ortodox, condus de dirijorul Ştefan Lakatos şi ale elevilor de la cercul de canto muzică uşoară din cadrul Palatului Copiilor şi Elevilor, conduşi de profesor Dana Maria Oprescu.
„Paradisul visării" este o trilogie construită pe modelul consacrat de veacuri pentru operele literare de întindere mai mare şi caracterizat prin faptul că deţine cele trei părţi specifice fiecărei lucrări de amploare:  o prezentare a temei şi stabilirea unui fundament, urmată de desfăşurarea propriu-zisă a ideii centrale, după care vine încununarea întregii construcţii într-un ansamblu statornic a cărui finalitate este armonia. Dacă ar fi să fie raportată la viaţa din jurul nostru, trilogia „Paradisul visării" deţine toate cele trei elemente constitutive ale existenţei unui arbore: rădăcini, trunchi şi coroană. Exprimări plastice care reflectă modul de structurare al celor trei cărţi incluse de scriitoarea Mihaela Dindelegan în trilogia amintită, şi anume: „Visele ca epoleţi", „Şoapte în reverie" şi „Liniştea din înalt". Numai că, de data aceasta, toate cele trei etape ale construcţiei se află într-un Paradis idealizat, rodul concepţiilor dezvoltate în cele peste 300 de poezii care gravitează în jurul aceleiaşi structuri mentale ancorată în bine, în pace, armonie şi dragoste.
În acest Paradis, pe care autoarea l-a creat ca loc de refugiu în gândire, răul nu îşi mai face simţită prezenţa sub nicio formă, fiind astfel diferit de cel în care au stat la început primii oameni. Cu alte cuvinte, Mihaela Dindelegan îşi ia libertatea de a construi în gând un Paradis propriu, ca mediu de dezvoltare a unei gândiri şi simţiri guvernate de iubire.
Pentru a nu exista dubii asupra naturii şi a sursei ideilor dezvoltate în poeziile sale, autoarea atrage atenţia cititorilor la începutul fiecărui volum că descrierile pe care le face nu sunt rodul unor experienţe trăite care să fi fost transpuse în cuvinte, ci sunt produsul imaginaţiei.
Tocmai din acest motiv, Paradisul imaginat în versuri de Mihaela Dindelegan este fără cusur, armonia, strălucirea şi frumuseţea umplându-l până la refuz. Autoarea explică importanţa pe care o dă visării în numeroase versuri sugestive, dintre care menţionăm doar câteva:
Din leagăn visat-a în gând omenirea!
S-a ascuns în desişul dorinţelor ei,
Dar mai sus de putere aruncat-a gândirea,
Rătăcind vorbe-n vise, făurind noi idei!
 
E progresul ce-l ştim rodul a ce-a visat!
E mişcarea spre astre visul ei făurit
Când prea mic gând în timp au aflat
Şi doar câţiva să zboare spre cer au dorit.
 
Dar de-am vrea să visăm toţi la bine
Şi acel bine la toţi neoprit să dorim
N-ar mai fi om să aibă în viaţă suspine,
Fiindcă grijă am avea de toţi cei ce-i zărim.
(Rodul visării)
Roxana Popescu

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:32:07 Ora de vară a Europei de Est