Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

In memoriam profesorului Hodiş Alexandru

La 40 de zile de la înălţarea sa la cer!

In memoriam profesorului Hodiş Alexandru

Iertare, distinse şi iubite profesore, Alexandru Hodiş, dacă nu ne pricepem să găsim, acum, cele mai potrivite cuvinte pentru a omagia un magister, un maestru în Limba şi literatura română, un Om între oameni, care s-a stins ca o lumânare, lăsându-ne mai săraci şi mai trişti!

În 9 aprilie 2015, scriam: Regretăm profund plecarea dintre noi a distinsului profesor de Limba şi literatura română Alexandru Hodiş, educator emerit, 44 de ani profesor şi peste 10 ani director la Şcoala Gimnazială din Ghiorac, reporter special al revistei noastre, titular al rubricii „Controverse", unde a semnat 35 de articole, cu pseudonimul Alex Serpens...
Astăzi, la 40 de zile de la înălţarea sa la cer, după parastasul de rugăciune şi pomenire săvâşit ieri, sâmbătă, 16 mai 2015,  la Biserica Sf. Apostol Andrei din Oradea, îi aducem un sincer omagiu, prin glasul şi condeiul unuia dintre vrednicii săi discipoli, Gabriela Leorina Fechete, elevă a Domnului Profesor Alexandru Hodiş între anii 2001-2005, în prezent, asistent de cercetare la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, cea care a fost prezentă şi la înmormântare, exprimându-se şi atunci cu aceste cuvinte la căpătâiul distinsului profesor, alături de vrednicul învăţător Ion Ianoş, care, la rându-i, a lăcrimat în cuvinte, ca reprezentant al colectivului de cadre didactice de la Şcoala Gimnazială din Ghiorac.
Gânduri de mulţumire Profesorului Alexandru Hodiş, cel care s-a ocupat de fiecare elev ca şi cum ar fi fost singura sa preocupare
În mod tainic şi simbolic, misiunea pământească a Domnului Profesor Alexandru Hodiş s-a încheiat în Joia Mare, când Domnul nostru, Isus Cristos, a făcut gestul suprem de slujire umană prin spălarea picioarelor apostolilor, anticipând apoi, prin instituirea Euharistiei, comuniunea în care rămâne alături de ei dincolo de timp şi spaţiu, şi pregătindu-i astfel pentru despărţirea de ei în această lume, impusă de însuşirea Crucii.
Ca slujire şi dăruire deplină de sine şi-a asumat şi şi-a trăit şi Domnul Profesor vocaţia de dascăl, de aceea, rândurile acestea sunt astăzi un mic omagiu în amintirea celui care ne-a oferit un model de umanitate, a cărui misiune a fost plină de roade, unele mai vizibile, mai concrete - cum sunt atâtea promoţii de elevi pe care i-a îndrumat în studiul limbii şi a literaturii române, iar altele mai subtile, mai profunde - cum sunt valorile umane şi spirituale pe care le-a trăit şi le-a transmis celor care au avut darul de a fi formaţi de dumnealui.
Într-o lume care propune să te impui cu orice preţ, să concurezi, să te pui în valoare, Domnul Profesor Alexandru Hodiş a fost germenele unei alte umanităţi. Dumnealui s-a dăruit cu multă responsabilitate, disponibilitate şi respect formării persoanelor, mult dincolo de predarea limbii şi a literaturii române. Privindu-şi elevii în mod egal, Domnul Profesor avea aceeaşi dorinţă de bine şi bunăvoinţă iubitoare pentru toţi, atât pentru cei mai mici, mai puţin înzestraţi, cât şi pentru cei mai motivaţi pentru studiu şi mai conştiincioşi, întrucât reuşea să observe calităţile fiecărui suflet şi se străduia să le dezvolte şi să le facă roditoare.
Fiind o viaţă întreagă profesor la Şcoala din Ghiorac, un sat micuţ, Domnul Profesor nu a căutat niciodată poziţii râvnite, comode sau siguranţe confortabile ci, acolo unde a fost trimis dintru început, la Ghiorac, a lucrat necontenit pentru a face binele, cel mai mare bine pe care l-a putut face acolo, prin educarea minţilor şi hrănirea sufletelor copiilor şi mergând neîncetat în căutarea adevărului şi a frumuseţii umane. Cu toate că avea capacităţi extraordinare, Domnul Hodiş a fost un dascăl smerit, care privea de jos copiii cu care lucra şi niciodată nu îi privea de sus. Îi privea şi îi însoţea mereu de alături, cu blândeţe şi bunăvoinţă, oferindu-le încredere în ei înşişi şi motivaţie pentru studiu, dar şi conştiinţa lucrului bine făcut, asumat până la capăt. Mai mult decât atât, Domnul Profesor avea o umilinţă surprinzătoare pentru lumea în care trăim, căci dumnealui mereu recunoştea ceea ce era cu adevărat, chiar prin limitele şi defectele proprii. Ne-a învăţat, prin aceasta, să ne privim în adevăr, cu calităţi şi defecte, cu capacităţi intelectuale şi cu limite. Ne-a învăţat să observăm toate acestea şi să le acceptăm, aşa cum şi dumnealui şi le accepta. Acesta este unul dintre cele mai mari daruri pe care omul şi profesorul Alexandru Hodiş le-a trasmis: faptul de a fi noi înşine, în adevăr şi smerenie, de a ne recunoaşte aşa cum suntem şi de a construi pe ceea ce suntem, fără a ne amăgi sau consuma cu iluzia de a fi altceva decât suntem.
Aceasta nu înseamnă slăbiciune, ci este adevărată înţelepciune, este înţelepciunea slujirii pe care Domnul Profesor a înţeles-o şi a trăit-o. Dumnealui purta în sine iubirea şi adevărul, de aceea nu avea nevoie să folosească privirea de sus, răceala erudită sau mândria. Dimpotrivă, vorbea şi acţiona mereu cu puterea frumuseţii sufleteşti, a bunăvoinţei, a adevărului şi a iubirii.
Să reînnoim astăzi mulţumirea pentru darul vieţii Domnului Profesor Alexandru Hodiş şi pentru marele dar pe care l-am primit prin prezenţa Dumnealui în viaţa noastră. Şi pentru că suntem încă în perioada Sfintelor Paşti, sărbătoare care a adus noutatea radicală pentru orice fiinţă umană şi pentru istorie, aceea a triumfului Vieţii prin cruce şi prin moarte, să-l însoţim pe Profesorul nostru drag în drumul său ceresc, spunând cu speranţă şi încredere ,,Cristos a înviat!"
Gabriela Leorina Fechete,
elevă a Domnului Profesor Alexandru Hodiş  între anii 2001-2005,
în prezent, asistent de cercetare la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca

Trimite email

sâmbătă, 26 noiembrie 2022