Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

In memoriam profesorului Hodiş Alexandru

La 40 de zile de la înălţarea sa la cer!

In memoriam profesorului Hodiş Alexandru

Iertare, distinse şi iubite profesore, Alexandru Hodiş, dacă nu ne pricepem să găsim, acum, cele mai potrivite cuvinte pentru a omagia un magister, un maestru în Limba şi literatura română, un Om între oameni, care s-a stins ca o lumânare, lăsându-ne mai săraci şi mai trişti!

În 9 aprilie 2015, scriam: Regretăm profund plecarea dintre noi a distinsului profesor de Limba şi literatura română Alexandru Hodiş, educator emerit, 44 de ani profesor şi peste 10 ani director la Şcoala Gimnazială din Ghiorac, reporter special al revistei noastre, titular al rubricii „Controverse", unde a semnat 35 de articole, cu pseudonimul Alex Serpens...
Astăzi, la 40 de zile de la înălţarea sa la cer, după parastasul de rugăciune şi pomenire săvâşit ieri, sâmbătă, 16 mai 2015,  la Biserica Sf. Apostol Andrei din Oradea, îi aducem un sincer omagiu, prin glasul şi condeiul unuia dintre vrednicii săi discipoli, Gabriela Leorina Fechete, elevă a Domnului Profesor Alexandru Hodiş între anii 2001-2005, în prezent, asistent de cercetare la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, cea care a fost prezentă şi la înmormântare, exprimându-se şi atunci cu aceste cuvinte la căpătâiul distinsului profesor, alături de vrednicul învăţător Ion Ianoş, care, la rându-i, a lăcrimat în cuvinte, ca reprezentant al colectivului de cadre didactice de la Şcoala Gimnazială din Ghiorac.
Gânduri de mulţumire Profesorului Alexandru Hodiş, cel care s-a ocupat de fiecare elev ca şi cum ar fi fost singura sa preocupare
În mod tainic şi simbolic, misiunea pământească a Domnului Profesor Alexandru Hodiş s-a încheiat în Joia Mare, când Domnul nostru, Isus Cristos, a făcut gestul suprem de slujire umană prin spălarea picioarelor apostolilor, anticipând apoi, prin instituirea Euharistiei, comuniunea în care rămâne alături de ei dincolo de timp şi spaţiu, şi pregătindu-i astfel pentru despărţirea de ei în această lume, impusă de însuşirea Crucii.
Ca slujire şi dăruire deplină de sine şi-a asumat şi şi-a trăit şi Domnul Profesor vocaţia de dascăl, de aceea, rândurile acestea sunt astăzi un mic omagiu în amintirea celui care ne-a oferit un model de umanitate, a cărui misiune a fost plină de roade, unele mai vizibile, mai concrete - cum sunt atâtea promoţii de elevi pe care i-a îndrumat în studiul limbii şi a literaturii române, iar altele mai subtile, mai profunde - cum sunt valorile umane şi spirituale pe care le-a trăit şi le-a transmis celor care au avut darul de a fi formaţi de dumnealui.
Într-o lume care propune să te impui cu orice preţ, să concurezi, să te pui în valoare, Domnul Profesor Alexandru Hodiş a fost germenele unei alte umanităţi. Dumnealui s-a dăruit cu multă responsabilitate, disponibilitate şi respect formării persoanelor, mult dincolo de predarea limbii şi a literaturii române. Privindu-şi elevii în mod egal, Domnul Profesor avea aceeaşi dorinţă de bine şi bunăvoinţă iubitoare pentru toţi, atât pentru cei mai mici, mai puţin înzestraţi, cât şi pentru cei mai motivaţi pentru studiu şi mai conştiincioşi, întrucât reuşea să observe calităţile fiecărui suflet şi se străduia să le dezvolte şi să le facă roditoare.
Fiind o viaţă întreagă profesor la Şcoala din Ghiorac, un sat micuţ, Domnul Profesor nu a căutat niciodată poziţii râvnite, comode sau siguranţe confortabile ci, acolo unde a fost trimis dintru început, la Ghiorac, a lucrat necontenit pentru a face binele, cel mai mare bine pe care l-a putut face acolo, prin educarea minţilor şi hrănirea sufletelor copiilor şi mergând neîncetat în căutarea adevărului şi a frumuseţii umane. Cu toate că avea capacităţi extraordinare, Domnul Hodiş a fost un dascăl smerit, care privea de jos copiii cu care lucra şi niciodată nu îi privea de sus. Îi privea şi îi însoţea mereu de alături, cu blândeţe şi bunăvoinţă, oferindu-le încredere în ei înşişi şi motivaţie pentru studiu, dar şi conştiinţa lucrului bine făcut, asumat până la capăt. Mai mult decât atât, Domnul Profesor avea o umilinţă surprinzătoare pentru lumea în care trăim, căci dumnealui mereu recunoştea ceea ce era cu adevărat, chiar prin limitele şi defectele proprii. Ne-a învăţat, prin aceasta, să ne privim în adevăr, cu calităţi şi defecte, cu capacităţi intelectuale şi cu limite. Ne-a învăţat să observăm toate acestea şi să le acceptăm, aşa cum şi dumnealui şi le accepta. Acesta este unul dintre cele mai mari daruri pe care omul şi profesorul Alexandru Hodiş le-a trasmis: faptul de a fi noi înşine, în adevăr şi smerenie, de a ne recunoaşte aşa cum suntem şi de a construi pe ceea ce suntem, fără a ne amăgi sau consuma cu iluzia de a fi altceva decât suntem.
Aceasta nu înseamnă slăbiciune, ci este adevărată înţelepciune, este înţelepciunea slujirii pe care Domnul Profesor a înţeles-o şi a trăit-o. Dumnealui purta în sine iubirea şi adevărul, de aceea nu avea nevoie să folosească privirea de sus, răceala erudită sau mândria. Dimpotrivă, vorbea şi acţiona mereu cu puterea frumuseţii sufleteşti, a bunăvoinţei, a adevărului şi a iubirii.
Să reînnoim astăzi mulţumirea pentru darul vieţii Domnului Profesor Alexandru Hodiş şi pentru marele dar pe care l-am primit prin prezenţa Dumnealui în viaţa noastră. Şi pentru că suntem încă în perioada Sfintelor Paşti, sărbătoare care a adus noutatea radicală pentru orice fiinţă umană şi pentru istorie, aceea a triumfului Vieţii prin cruce şi prin moarte, să-l însoţim pe Profesorul nostru drag în drumul său ceresc, spunând cu speranţă şi încredere ,,Cristos a înviat!"
Gabriela Leorina Fechete,
elevă a Domnului Profesor Alexandru Hodiş  între anii 2001-2005,
în prezent, asistent de cercetare la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 13:13:45 Ora de vară a Europei de Est