Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Şedinţa Senatului universitar din 25 mai

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar din 25 mai

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 25 mai 2015.

Au început pregătirile pentru noul an universitar 2015-2016 şi pentru viitoarele mandate în conducerea Universităţii
Luni (25 mai 2015), membrii Senatului au analizat şi dezbătut o serie de documente necesare funcţionării Universităţii în perioada următoare. (Dintre cele 23 de acte supuse aprobării Senatului universitar, cele mai multe au primit aprobarea corpului normativ. În urma prezentării în plen a documentelor de către preşedinţii comisiilor Senatului a fost amânat votul pentru trei acte. Actele vizau aspecte financiare).
Cum vor fi evaluate cadrele didactice de la Universitatea din Oradea?
În Universitatea din Oradea, ca şi în celelalte universităţi româneşti, cadrele didactice sunt evaluate anual. În Oradea, evaluarea se face într-un proces complex şi foarte costisitor - în termeni de timp fizic consumat, de eforturi pentru a putea face raportări care satisfac cerinţe birocratice, şi ... chiar de hârtie. Fişa de evaluare confirmată pentru un cadru didactic poate avea până la 30 de pagini. Iar înscrisurile respective angajează răspunderi.
Pentru a evita acest proces cronofag, s-au căutat soluţii. S-a discutat mult în Universitate şi chiar s-a  propus ca, Fişa complexă - formularul stufos poate fi văzut pe site-ul Universităţii: Calitate - să nu mai fie obligatoriu de completat anual, ci doar la 5 ani. În cadrul obligaţiei anuale să fie completată o  fişă minimală - o pagină. S-a discutat ca fişa specifică de la Universitatea din Oradea, să fie înlocuită cu fişele naţionale folosite pentru evaluarea cadrelor didactice, stabilite de CNATDCU. Propunerea aceasta a întrunit votului Consiliului de Administraţie şi a fost apoi înaintată pentru aprobarea Senatului universitar.
Dezavantajul variantei este major, a arătat, în numele Comisiei pentru probleme asigurării Calităţii în învăţământ, d-na prof. univ. dr. Mariana Mureşan, preşedinta acestei Comisii a Senatului. Fişa pentru abilitare este croită pentru profesori, iar asistenţii şi lectorii sunt măsuraţi după exigenţe care îi poziţionează, de la început, în situaţii inferioare. Nu este firesc ca asistenţilor să li se ceară să se compare cu profesorii universitari.
După dezbateri, proiectul Consiliului de Administraţie a fost amânat.
Fişa de Evaluare a Cadrelor Didactice la Universitatea din Oradea - probabil cea mai complicată din ţară - a rămas, tot la fel. Îngrozitoare! Poate vor iniţia tinerele cadre didactice un proiect bun.
Cum va fi ales viitorul rector al  Universităţii?
Problema va fi decisă de către comunitatea academică. Variantele legale sunt: Ales de către Comunitatea Academică sau Desemnat prin concurs în baza unei metodologii aprobate de Senatul universitar. Comunitatea se va pronunţa într-un Referendum intern convocat pentru luni, 29 iunie, al cărui rezultat va putea fi validat doar dacă există cvorum. În caz de lipsă de cvorum, se va convoca o a doua consultare, cea finală: în data de 2 iulie.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:17:40 Ora de vară a Europei de Est