Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Şedinţa Senatului universitar din 25 mai

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar din 25 mai

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 25 mai 2015.

Au început pregătirile pentru noul an universitar 2015-2016 şi pentru viitoarele mandate în conducerea Universităţii
Luni (25 mai 2015), membrii Senatului au analizat şi dezbătut o serie de documente necesare funcţionării Universităţii în perioada următoare. (Dintre cele 23 de acte supuse aprobării Senatului universitar, cele mai multe au primit aprobarea corpului normativ. În urma prezentării în plen a documentelor de către preşedinţii comisiilor Senatului a fost amânat votul pentru trei acte. Actele vizau aspecte financiare).
Cum vor fi evaluate cadrele didactice de la Universitatea din Oradea?
În Universitatea din Oradea, ca şi în celelalte universităţi româneşti, cadrele didactice sunt evaluate anual. În Oradea, evaluarea se face într-un proces complex şi foarte costisitor - în termeni de timp fizic consumat, de eforturi pentru a putea face raportări care satisfac cerinţe birocratice, şi ... chiar de hârtie. Fişa de evaluare confirmată pentru un cadru didactic poate avea până la 30 de pagini. Iar înscrisurile respective angajează răspunderi.
Pentru a evita acest proces cronofag, s-au căutat soluţii. S-a discutat mult în Universitate şi chiar s-a  propus ca, Fişa complexă - formularul stufos poate fi văzut pe site-ul Universităţii: Calitate - să nu mai fie obligatoriu de completat anual, ci doar la 5 ani. În cadrul obligaţiei anuale să fie completată o  fişă minimală - o pagină. S-a discutat ca fişa specifică de la Universitatea din Oradea, să fie înlocuită cu fişele naţionale folosite pentru evaluarea cadrelor didactice, stabilite de CNATDCU. Propunerea aceasta a întrunit votului Consiliului de Administraţie şi a fost apoi înaintată pentru aprobarea Senatului universitar.
Dezavantajul variantei este major, a arătat, în numele Comisiei pentru probleme asigurării Calităţii în învăţământ, d-na prof. univ. dr. Mariana Mureşan, preşedinta acestei Comisii a Senatului. Fişa pentru abilitare este croită pentru profesori, iar asistenţii şi lectorii sunt măsuraţi după exigenţe care îi poziţionează, de la început, în situaţii inferioare. Nu este firesc ca asistenţilor să li se ceară să se compare cu profesorii universitari.
După dezbateri, proiectul Consiliului de Administraţie a fost amânat.
Fişa de Evaluare a Cadrelor Didactice la Universitatea din Oradea - probabil cea mai complicată din ţară - a rămas, tot la fel. Îngrozitoare! Poate vor iniţia tinerele cadre didactice un proiect bun.
Cum va fi ales viitorul rector al  Universităţii?
Problema va fi decisă de către comunitatea academică. Variantele legale sunt: Ales de către Comunitatea Academică sau Desemnat prin concurs în baza unei metodologii aprobate de Senatul universitar. Comunitatea se va pronunţa într-un Referendum intern convocat pentru luni, 29 iunie, al cărui rezultat va putea fi validat doar dacă există cvorum. În caz de lipsă de cvorum, se va convoca o a doua consultare, cea finală: în data de 2 iulie.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:16 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).