Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii nu îşi doresc uniforme

CNE condamnă decizia luată în CISTS

Elevii nu îşi doresc uniforme

Consiliul Naţional al Elevilor, unica structură reprezentativă a elevilor la nivel naţional, condamnă decizia luată astăzi (joi, 4 iunie 2015) în cadrul Comisiei pentru Învăţământ, Ştiinţă, Tineret şi Sport din cadrul Camerei Deputaţilor cu privire la iniţiativa legislativă a creşterii siguranţei în şcoli.

Comisia a decis să modifice textul iniţiativei astfel încât uniforma şcolară să devină obligatorie pentru toţi elevii din România.
Cu toate că iniţial varianta adoptată de către Senat reprezenta o nouă lege a siguranţei în unităţile de învăţământ, Comisia din cadrul Camerei Deputaţilor amendează substanţial legea primită de la Senat şi ajunge să o transforme într-o lege ce modifică actuala lege a siguranţei în şcoli, nr. 35/2007 , fapt ce încalcă principiul bicameralismului, ajungându-se ca actuala iniţiativă să aibă ample diferenţe de literă şi spirit faţă de cea susţinută iniţial.
Mai  mult, iniţiativa legislativă nu stipulează sursa de finanţare pentru uniformele obligatorii, o cerinţă sine-qua-non pentru a putea adopta demersuri în acest sens.
Consiliul Elevilor se declară dezamăgit mai ales de dorinţa Comisiei de a restrânge anumite drepturi constituţionale, prin impunerea uniformelor obligatorii. Conform articolul 53 din Constituţie,  ,,exerciţiul unor drepturi poate fi restrâns numai prin lege şi numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securităţii naţionale, a ordinii, a sănătăţii ori a moralei publice, a drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor; desfăşurarea instrucţiei penale; prevenirea consecinţelor unei calamităţi naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav".
„Nu observ că s-ar impune vreunul dintre condiţiile prevăzute în Constituţie pentru a îngrădi dreptul la liberă exprimare a elevului în şcoală, cât şi dreptul de acces gratuit la educaţie. Având în vedere că legea are ca scop creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ, legătura dintre uniforme şi siguranţa în şcoli este minimă şi nu este atestată de niciun sondaj în acest sens. Nu consider opinată însuşi simpla prezenţă a uniformelor în cadrul acestei iniţiative, ca factor de sporire a siguranţei în şcoli", a declarat Horia Oniţa, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.
Obligativitatea uniformelor încalcă, în acelaşi timp, Legea Educaţiei Naţionale, ce precizează că învăţământul de stat este gratuit, principiul de liber acces la educaţie, cât şi decizia CCR nr. 558/2008 conform căreia implementarea uniformelor se realizează la consensul comun al conducerii şcolii, a părinţilor şi elevilor.
Consiliul Elevilor consideră că implementarea uniformelor obligatorii nu poate decât să inhibe comportamentul copiilor şi caracterul lor în formare, să ofere loc posibilităţilor de corupţie, prin contracte abuzive şi sume exagerate pentru piesele de uniformă, şi să creeze şi mai multe discrepanţe între elevii diferitelor şcoli dintr-o localitate.
În cazul în care iniţiativa va fi adoptată de către plenul Camerei Deputaţilor, reprezentanţii elevilor îşi asumă folosirea pârghiilor legale, sesizarea Avocatului Poporului, solicitarea adresată Preşedintelui României de a trimite legea la reexaminare, sau solicitarea constatării excepţiei de neconstituţionalitate, pentru respectarea drepturilor elevului în integralitatea lor.
Eusebiu-Mihail TUDOROIU,
Secretariatul Departamentului de Educaţie şi Comunicare (Relaţii Externe)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:48:50 Ora de vară a Europei de Est