Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au lipsit 3.300 de voturi pentru validarea referendumului

Primarul Ilie Bolojan a prezentat şi explicat rezultatele referendumului

Au lipsit 3.300 de voturi pentru validarea referendumului

Primarul Ilie Bolojan a prezentat luni, 15 iunie 2015, într-o conferinţă de presă, rezultatele celui de-al II-lea tur al referendumului privind fuziunea oraşului Oradea cu comuna Sînmartin.

„Din numărul total al persoanelor înscrise în lista pentru referendum, de 189.028, au participat la vot 53.383 de orădeni. Dintre aceştia, 51.996 au votat cu DA, iar 1.043 au votat cu NU. Numărul voturilor nule a fost de 344, iar al voturilor contestate de 81. Datorită prezenţei la vot de 28,3% faţă de 30 % cât era necesar, acest referendum nu a fost validat. Făcând o medie, au lipsit cca 24 de voturi pe secţie de votare pentru atingerea pragului de 30%", a spus primarul Ilie Bolojan.
În ceea ce priveşte prezenţa la vot pe cartiere, cea mai mare prezenţă s-a înregistrat în cartierul Oncea - 33,83%, cartierul Nufărul - 31,26%, Ioşia - 30,42%, Nufărul Cantemir - 28,49%, Rogerius - 26,46,  iar cea mai slabă prezenţă la vot s-a înregistrat în cartierul Episcopia, de 11,53 %.
Primarul Ilie Bolojan a ţinut să mulţumească tuturor celor implicaţi:  „Le mulţumesc tuturor orădenilor care au venit să voteze. Dreptul la vot este un drept civic câştigat în 1989. A merge la vot este expresia unui exerciţiu civic, care consolidează o democraţie. Le mulţumesc, de asemenea, tuturor voluntarilor care şi-au confecţionat bannere, afişe pe cheltuiala lor şi pe timpul lor, celor care au postat pe reţelele de socializare. Le mulţumesc tuturor companiilor care s-au implicat, pentru că şi-au asumat susţinerea unui proiect important pentru dezvoltarea oraşului, iar nu un proiect politic. Mulţumesc tuturor cultelor care şi-au îndrumat credincioşii să meargă la vot, le mulţumesc colegilor din Primăria Oradea, care fără să fie forţaţi de nimeni s-au implicat în acest proiect, mulţumesc acelor partide politice care au recomandat electoratului să meargă la vot şi, nu în ultimul rând, mulţumesc jurnaliştilor pentru susţinerea acestui eveniment prin mediatizarea lui. Personal, îmi asum partea mea de responsabilitate pentru acest rezultat".
În final, primarul Ilie Bolojan a explicat cauzele pentru care acest referenum nu a fost validat, respectiv cauzele prezenţei la vot de sub 30%.
Primarul a explicat situaţia astfel: „Datorită situaţiei generale la nivel de ţară, există o inerţie foarte mare a electoratului în a se prezenta la urne, datorată percepţiei negative despre lumea politică. O altă cauză o reprezintă faptul că cca 10-15% din electori nu şi-au comunicat noile date Serviciului de Stare Civilă, este vorba de cei plecaţi la muncă în străinătate sau care s-au mutat din Oradea, dar care figurează încă în listele electorale. Un alt treilea factor este reprezentat de situaţia politică pe care o avem, în care o bună parte din oamenii cu funcţii publice au probleme de natură penală, iar în aceste condiţii, electoratului îi este greu să mai aibă încredere, existând percepţia că cineva ar avea un interes, un beneficiu indirect sau un interes personal. O altă cauză a prezenţei slabe la vot este faptul că conducerea partidelor UDMR şi PSD a recomandat electoratului în mod public sau în mod mai discret să nu meargă să voteze. Aceste partide au ponderea lor de răspundere, pentru că pentru calcule politice mărginite au preferat să saboteze un proiect, care ar fi generat o dezvoltare suplimentară oraşului bazată pe turism. Toate aceste au făcut să avem un minus de 3.300 de voturi".
În perioada următoare, Primăria Oradea va continua să supravegheze lucrările desfăşurate în oraş prin fonduri europene, astfel încât acestea să poată fi finalizate până la sfârşitul acestui an.
„Totodată, e important să pregătim proiecte care să fie finanţate din fonduri europene şi care să fie depuse cel târziu până în primăvara anului viitor. Un alt obiectiv al administraţiei este conectarea oraşului la sistemul de transport european, prin conectarea la autostrada Transilvania. Dezvoltarea turismului rămâne în continuare un obiectiv important, dar nu vom putea avea un turism care să depăşească nivelul actual, făra ca turismul din Băile Felix şi Băile 1 Mai să fie adus la standarde internaţionale. Aceasta este o condiţie esenţială pentru ca Oradea turistică să devină o realitate. Vom urmări ca parcurile industriale şi Universitatea orădeană să fie conectate la realitatea şi nevoile oraşului. Convingerea mea este că există nişte reguli de dezvoltare clare, fără de care o comunitate nu poate progresa. Oradea are nevoie de 10 ani cu o creştere economică de 6% pentru ca salariul mediu din Oradea să se apropie de salariul mediu european. Întotdeauna o zonă mai fragmentată administrativ va avea o productivitate mai scăzută şi se va dezvolta mult mai greu", a concluzionat primarul Ilie Bolojan. (B.P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:13:12 Ora de vară a Europei de Est