Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Într-o tabãrã didacticã la ªuncuiuº

Trei clase (primare) de pedagogiºti orãdeni

Într-o tabãrã didacticã la ªuncuiuº

Ultima sãptãmânã de ºcoalã, elevii claselor a II-a B (inst. Maria Duma), a II-a E (inst. Ioana Abrudan) ºi a III-a D (înv. Elena ªarba), de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, ºi-au petrecut-o într-o tabãrã didacticã la ªuncuiuº. Programul zilnic a cuprins, pe lângã drumeþii, multe ºi interesante concursuri, propuse de elevi, la limba românã, matematicã, educaþie plasticã ºi educaþie fizicã.

Miercuri, 11 iunie 2008, elevii institutoarei Maria Duma au participat la un schimb de experienþã cu elevii institutoarei Elena Bãlaj, de la ªcoala cu clasele I-IV Bãlnaca, din comuna ªuncuiuº.
 Gazdele i-au întâmpinat cu multã ospitalitate, prezentând colegilor lor pedagogiºti mapele cu lucrãri, multe poezii ºi cântece. Orãdenii au rãspuns provocãrii cântând, recitând ºi dansând cu mult foc. Pentru o mai amplã desfãºurare de forþe, s-au deplasat pe terenul de sport, unde au avut loc întreceri sportive (fotbal ºi alergãri), la care au participat toþi elevii ºcolii din localitate, bucuroºi de vizita orãdenilor.
La plecare, gazdele ºi-au condus oaspeþii pânã la ieºirea din sat, iar unii nu s-au abþinut sã nu îi viziteze în tabãrã în zilele urmãtoare. Marea surprizã a orãdenilor a fost sã-l întâlneascã pe bãieþelul doamnei directoare Simona Martin tocmai la Bãlnaca („secretul”? - bãieþelul era în vacanþã la bunici).
Carnavalul ... bondarilor leneºi
Seara, în tabãrã, a avut loc carnavalul, un prilej de bucurie generalã ºi extaz pentru zecile de mãºti deosebit de bine (re)prezentate: The Mask, Mafalda, clovnul, furnicuþele harnice ºi bondarii leneºi, þigãncile, cavalerii, fetele de cartier ºi fotbaliºtii naþionalei...
Premiul I a fost cucerit de cele trei fete din ,,Bondarul leneº”, de Elena Farago (Adela Copaciu, Andreea Foghiº ºi Artemis Funar) ºi de The Mask (Vincze-Nagy Richard).
 Premiul II a fost atribuit (de juriul concursului, format din trei elevi ºi trei cadre didactice) clovnului Larisa Moº ºi Mafaldei Andreea Cotuna.
Pentru premiul III au fost nominalizaþi duetul Valentine - D'Artagnon ºi leopardul (Lorenzina Lãcãtuº ºi Rucsandra Dume), precum ºi þigãncile (Huve Sarah, Criºan Izabella ºi Ciocan Andreea), fotbalistul (Bolojan Sergiu) ºi zâna (Igna Claudia).
„Libertate în captivitate”
Joi, în tabãrã, au sosit cei trei membri ai proiectului ,, Libertate în captivitate” care au prezentat un film despre efectele nocive ale consumului de alcool, þigãri ºi droguri. Întâlnirea a fost plinã de surprize. Dovedindu-se foarte sinceri ºi deschiºi, elevii au povestit despre problemele din familiile lor, manifestându-ºi îngrijorarea pentru sãnãtatea pãrinþilor ºi bunicilor, care fumeazã sau trag la mãsea.
Prin desene, ei au transmis mesaje clare ºi directe: „Nu mai fuma, tati!”
Lucrãrile lor îºi vor gãsi locul în cadrul unei expoziþii-concurs care va fi organizatã la Oradea.
Concursul de frumuseþe
Concursul de frumuseþe (Miss ºi Mister) a fost cel mai aºteptat moment al taberei, pretendenþi la râvnitele titluri fiind destui. Domniºoarele Rebeca Sãlãjan, Claudia Igna ºi Sarah Huve ºi bãieþii Chindle Valentin, Moisi Darius, Horj Alin ºi Silviu Curtui au fost cei mai fericiþi participanþi.
S-au mai acordat diplome ºi altor  câºtigãtori ai concursurilor organizate la nivelul taberei. Spre exemplu, Teodora Holhoº ºi Lorenzina Lãcãtuº au obþinut diploma pentru cea mai disciplinatã ºi ordonatã camerã.
Cu mult regret, vineri, în 13 iunie, cei 53 de elevi orãdeni s-au pregãtit de decolare, dar au promis sã revinã ºi cu altã ocazie în tabãra de la ªuncuiuº. Pânã atunci se vor consola vizionând CD-ul cu cele 400 de poze. (D.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Într-o tabãrã didacticã la ªuncuiuº.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:00:57 Ora de vară a Europei de Est