Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Măsurile luate de Primăria Oradea pentru creşterea transparenţei

City managerul Primăriei Oradea, dl Eduard Florea, a prezentat

Măsurile luate de Primăria Oradea pentru creşterea transparenţei

City managerul Primăriei Oradea, dl Eduard Florea, a prezentat în cadrul conferinţei de presă de miercuri, 24 iunie 2015, măsurile pregătite de administraţia locală pentru creşterea gradului de transparenţă a activităţii Primăriei Oradea, dar şi a instituţiilor şi societăţilor comerciale din subordinea Consiliului Local.

Pârghii pentru creşterea transparenţei, în baza raportului S.A.R
Problematica transparenţei este abordată şi de Societatea Academică din România (S.A.R) în „Raportul anual de analiză şi prognoză - România 2015".
Tema centrală a raportului o constituie corupţia şi buna guvernare, care implică obligatoriu o transparenţă totală în ceea ce priveşte cheltuirea banului public, buna guvernare rămânând cea mai bună strategie de creştere economică.
„Indicatori ai corupţiei şi guvernării închise sunt birocraţia şi transparenţa redusă. O administraţie birocratică creează/păstrează prin procedurile administrative proprii obstacole care afectează cetăţenii şi mediul de afaceri. Pe de altă parte, prin transparenţă se poate controla favoritismul şi risipirea banilor publici. Există aşadar o corelaţie strânsă între controlul corupţiei şi volumul serviciilor publice oferite electronic, transparent", a spus city managerul Eduard Florea.
Potrivit raportului S.A.R, România şi Bulgaria sunt ţările cel mai puţin dezvoltate în ceea ce priveşte serviciile publice oferite în mediul online (56%, faţă de 73% media UE).
„Cu cât sunt mai multe informaţii publice postate pe internet, cu atât creşte nivelul de transparenţă instituţională şi devine mai grea ascunderea faptelor de corupţie, clientelismul sau alte forme de abuzuri", se arată în raportul S.A.R.
Măsuri adoptate până acum de Primăria Oradea
Pentru Primăria Oradea, unul din obiectivele strategice este şi a fost  crearea unei administraţii publice performante prin transparentă şi deschidere în relaţia cu beneficiarii serviciilor sale (cetăţenii şi mediul de afaceri).
În acest sens, de-a lungul timpului, Primăria Oradea a adoptat o serie de măsuri care au consolidat o administraţie capabilă să utilizeze eficient şi transparent resursele disponibile, cu proceduri de funcţionare clare.
Aceste măsuri au constat atât în realizarea unor investiţii precum construirea Sălii Ghişeelor (Piramida) şi lansarea aplicaţiei Oradea City Report, aplicaţie care în acest moment are cca 5000 de utilizatori, dar şi în luarea unor măsuri de eficientizare şi transparenţă precum  publicarea anunţurilor privind achiziţiile de peste 1.000 euro, publicarea contractelor de achiziţii publice şi transparenţa deciziilor Adunărilor Generale a Acţionarilor a societăţii comerciale subordonate.
Stări de fapt care cauzează reducerea transparenţei
La jumătatea anului 2013, introducerea unor praguri pentru achiziţiile directe de 30.000 euro pentru produse şi servicii, respectiv de 100.000 euro pentru lucrări, a condus pe de o parte la accelerarea procedurilor de achiziţie publică (prin reducere termenelor), iar pe de altă parte la o restrângere a transparenţei în modul de cheltuire a fondurilor de către entităţile publice.
„Cu toate astea, Primăria Oradea, instituţiile şi întreprinderile publice locale din subordinea Consiliului Local trebuie să constituie în continuare exemple de bună practică pentru creşterea gradului de transparenţă a modului de utilizare şi administrare al fondurilor. Doar furnizarea, într-o manieră transparentă, a informaţiilor privind plăţile efectuate va asigura întărirea capacităţii administrative a entităţilor publice locale", a spus city managerul Eduard Florea.
Măsuri concrete puse în aplicare de la 1 iunie 2015
Pentru a asigura transparenţa plăţilor efectuate, începând cu 1 iunie 2015, instituţiile şi întreprinderile publice locale din subordinea Consilului Local al Municipiului Oradea vor publica lunar pe site-urile proprii date privind toate sumele plătite în luna precedentă.
„Link-urile către secţiunea dedicată transparenţei plăţilor de pe site-urile proprii ale instituţiilor şi întreprinderilor publice locale vor fi preluate pe site-ul www.oradea.ro, iar data limită pentru publicarea datelor menţionate este 15 a lunii curente pentru datele din luna precedentă. Pentru a asigura accesibilitatea, reutilizarea şi redistribuirea datelor, informaţiile vor fi publicate în format .xls/.xlsx - Microsoft Excel Spreadsheet", a completat city managerul Eduard Florea.
Oradea - locul 9 în topul oraşelor româneşti care promovează datele deschise
Primăria Oradea a participat anul trecut la Gala premiilor „Open Government Partnership" OGP România, în cadrul secţiunii „Promovarea datelor deschise - Cea mai bună aplicaţie".
Drept recunoaştere a eforturilor pentru o guvernanţă deschisă, în luna martie, Primăria Oradea a fost gazda unei conferinţe a Cancelariei Primului Ministru - pentru prezentarea Acordului Internaţional pentru o guvernare deschisă.
Platforma de recensământ a datelor deschise din oraşele româneşti poate fi accesată aici: http://ro-city.census.okfn.org/
Măsurarea transparenţei în administraţia publică locală s-a făcut în 74 de oraşe din România, cu 546 baze de date. Dintre toate, Oradea a fost clasificată pe  locul 9.
„Seturile de date, precum bugetul local sau achiziţiile publice locale ne dau o imagine asupra felului cum sunt cheltuiţi banii publici. Datele despre transportul local, despre reclamaţiile primite sau despre autorizaţiile acordate de autorităţi ne spun cum este administrat oraşul. Vrem ca aceste informaţii să fie publicate în format deschis, astfel încât orice persoană interesată să aibă posibilitatea să le consulte sau să le folosească", a spus city managerul Eduard Florea
MobilePay - plăţi prin smartphone
Primăria Oradea a pus la dispoziţia cetăţenilor o modalitate modernă, accesibilă şi simplă de informare şi plată a sumelor datorate bugetului local, prin extinderea pe dispozitivele mobile a sistemului de plată on-line.
În cursul anului 2014, prin intermediul platformei web de plăţi on-line integrate în pagina oficială a Primăriei Oradea www.oradea.ro au fost făcute 6.291 de plăţi de către 5.611 cetăţeni. Suma încasată la bugetul local prin această modalitate a fost de 2.258.923 lei, în creştere cu 18% faţă de anul precedent.
MobilePay se adresează utilizatorilor de dispozitive mobile cu sistem de operare android şi permite consultarea sumelor datorate şi efectuarea de plăţi fără comisioane prin intermediul internetului, cu carduri bancare, pentru toate categoriile de sume datorate bugetului local al Municipiului Oradea şi Administraţiei Imobiliare Oradea: impozite şi taxe locale, amenzi contravenţionale, chirii, concesiuni, amenzi de parcare etc. 
MobilePay permite plata amenzilor contravenţionale pe baza datelor din procesul verbal introduse de către utilizator, fiind un instrument extrem de util pentru a efectua plata în termenul de 48 de ore.
Aplicaţia dispune de o interfaţă proiectată pentru o utilizare intuitivă prin care oferă accesul la datele de evidenţă a taxelor şi impozitelor locale calculate la zi la orice intervale orare, cu acces 24h/24h, 7 zile din 7, fără a mai fi necesară deplasarea la Primăria Oradea sau Administraţia Imobiliară Oradea.
Prin integrarea aplicaţiei cu modulul pentru calcularea şi încasarea impozitelor şi taxelor locale este garantatǎ o  sincronizare reală între plăţile efectuate în regim electronic şi acesta.
Primăria Oradea actualizează aplicaţia Oradea City Report
Prin donaţia făcută de Mobiversal, în valoare de 3500 euro, Primăria Oradea va actualiza aplicaţia Oradea City Report prin:
- realizarea unui ecran „Ştiri Noutăţi" din ecranul de început
- realizarea unui buton hartă, pe care să fie afişate problemele sesizate în ultimele 7 zile - radar al problemelor din cartier
- adăugare butoane de call, inclusiv pentru categorii neconectate la dispecerate
- adăugarea un nou meniu pe ecranul principal. Denumire meniu: Petiţii favorite
- posibilitatea de a vedea răspunsurile date în toate stadiile petiţiei.
- design - schimbat culori
Testarea şi lansarea vor avea loc săptămâna viitoare.
Se implementează un sistem de transmitere a mesajelor de tip SMS
Cu ajutorul donaţiei din partea firmei Mobiversal, Primăria Oradea va folosi un nou instrument de lucru în relaţia cu cetăţenii. Astfel, prin SMS, cetăţenii vor fi notificaţi în privinţa cererilor depuse (completarea documentaţiei, ridicarea actelor, ghişeele dedicate şi programul, reamintirea audienţelor etc.) Pentru îmbunătăţirea relaţiilor dintre cetăţeni şi Primăria Oradea, începând cu 2 iunie 2015 este implementat în cadrul aplicaţiei de gestionare a documentelor (CID) un sistem de transmitere a mesajelor de tip SMS.
„Acest mijloc de comunicare va creşte încrederea cetăţenilor în autoritatea publică locală printr-o înştiinţare rapidă şi prin reducerea timpilor de eliberare a documentelor. Mesajele de tip SMS pot fi transmise către cetăţenii care, la înregistrarea în CID a unei cereri/petiţii/sesizări, au comunicat un număr de telefon mobil pentru a putea fi contactaţi/înştiinţaţi ulterior. Spre exemplu, mesajele pot fi transmise pentru a anunţa necesitatea completării documentaţiei depuse sau posibilitatea de a ridica răspunsul la cererea depusă în Sala Ghişeelor etc", a completat city managerul Eduard Florea. (B.P.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:48:07 Ora standard a Europei de Est