Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Final de Proiect Multilateral Comenius la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea

Diseminare la

Final de Proiect Multilateral Comenius la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea

Joi, 25.06.2015, în sala Comenius a Colegiului Tehnic „Traian Vuia" din Oradea a avut loc o amplă activitate de diseminare la finalul Proiectului Multilateral Comenius „Option Variety for Entrepreneurship - Varietate de opțiuni în antreprenoriat".

Proiectul s-a derulat în perioada august 2013 - iulie 2015 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin programul „Învăţare pe tot parcursul vieţii".
Momentul a fost unul de bilanț al celor doi ani de proiect şi s-a dorit realizarea unei treceri în revistă a tuturor aspectelor legate de desfăşurarea proiectului, de la obiectivele propuse şi temele vizate, până la activităţile realizate, corelarea lor cu obiectivele, realizarea produselor finale şi impresii ale profesorilor şi elevilor cu privire la o experienţă nouă, experienţa proiectelor Comenius.
În faţa unui public numeros, format din reprezentanţi ai conducerii şcolii, reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, ai Bibliotecii Universităţii din Oradea şi ai Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai", la care s-au adăugat elevi şi profesori de la şcoli orădene, dar şi de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia", coordonatorul de proiect, prof. Urs Marcela, a realizat o prezentare  în care, ajutându-se de informații succinte însoţite de poze sugestive a încercat să surprindă cât mai exact cei doi ani de implementare a proiectului.
Proiectul Comenius Multilateral a fost derulat în colaborare cu şcoli din Spania (ţara coordonatoare), Turcia, Lituania şi Bulgaria, şi a avut drept obiective: îmbogăţirea cunoştinţelor elevilor despre economie şi probleme de afaceri, familiarizarea elevilor cu principiile care guvernează piaţa muncii şi funcţionarea afacerilor şi a băncilor, formarea unei atitudini de disponibilitate în folosirea limbii engleze, încurajarea elevilor în învățarea unor limbi străine, dezvoltarea abilităţilor de a folosi surse diferite de informaţie şi tehnologii moderne şi nu în ultimul rând formarea la elevi a unei atitudini de deschidere, curiozitate, toleranţă şi respect pentru dreptul de a fi diferit. Venind în întâmpinarea acestor obiective s-au realizat activităţi edificatoare, atât pe plan local, cât şi în timpul reuniunilor de proiect desfăşurate în fiecare dintre ţările partenere. Astfel în timpul reuniunilor organizate în Turcia, România, Lituania, Bulgaria şi Spania au fost organizate numeroase ateliere de lucru în care, fie au fost susţinute prezentările pregătite de fiecare ţară în parte („Caracteristicile economice ale regiunii de reşedinţă", „Sistemul de angajare naţional", „Şomajul şi mijloacele de prevenire ale acestuia în regiunea de reşedinţă", „Povestea unei afaceri de succes", „Afacerea mea viitoare", „Comerţul on-line" etc.), fie au fost organizate activităţi pe grupe mixte multinaționale („Înfiinţează o afacere", „Vânătorii de idei de afaceri", „Ziua antreprenoriatului", „O idee de afaceri inedită" etc.). Tot în cadrul reuniunilor de proiect au avut loc vizite de studiu la diferite firme exemplu de activitate antreprenorială de succes sau la diferite instituţii care asigură consultanţă în domeniul antreprenoriatului. În acest sens amintim vizita la S.C. European Food SA, România, S.C. Celestica SRL, România, Sunrise Valley Science and Technology Park - un parc tehnologic pentru educaţie antreprenorială, Lituania, Nuh Çimento Sanayi A.Ş.,Turcia, Palo Cortao branding şi CADE (Centro de Apoyo al Desarrollo Empresarial), Spania etc. Nu în ultimul rând, reuniunile de proiect au adus cu ele şi vizitele de documentare în diferite oraşe sau locuri emblematice pentru fiecare ţară, din dorinţa de a cunoaşte măcar o frântură din geografia, istoria şi cultura ţărilor partenere. Aici se înscriu vizitele la Peştera Urşilor, România, la Vilnius, capitala Lituaniei, Capul Kaliakra şi Palatul Reginei Maria de la Balcic, în Bulgaria sau vizitele la Cádiz şi Sevilia în Spania.
Pe plan local, au fost întreprinse vizite de studiu la Primăria Oradea - Direcţia Management Proiecte cu Finanţare Europeană, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor, Asociaţia Firmelor Bihorene sau CEC Bank Oradea, toate cu scopul de a obţine informaţiile necesare realizării unor materiale tematice sau pentru a lua contact direct cu realităţile pieţei de muncă, pieţei financiare şi bancare sau cea a oamenilor de afaceri. Tot pe plan local, în timpul orelor de curs au fost organizate activităţi diverse, care au inclus întâlniri cu oameni de afaceri, prelegeri despre competitivitate susţinute de lectori universitari de la Universitatea din Oradea, lecţii cu context economic la orele de engleză, matematică sau module de specialitate, concursuri pe teme economice la orele de economie, programe de educaţie financiară la orele de educaţie antreprenorială sau jocuri interactive on-line cu tematică financiară la orele de TIC etc. Nu în ultimul rând trebuie menţionată participarea elevilor noştri la competiţii cu tematică economică şi financiară printre care amintim: „Târgul firmelor de exercițiu", etapa locală, „Târgul judeţean de iarnă al firmelor de exerciţiu", „Târgul firmelor de exerciţiu - Sărbătorile de iarnă" sau competiţiile „Business Plan", etapele locale şi regionale.
Activitatea de diseminare a continuat cu invitaţia adresată profesorilor şi elevilor din echipa de proiect, de a-şi exprima opiniile, impresii legate de participarea directă la activitatea din cadrul proiectului. Concluzia unanimă care s-a desprins a fost aceea că experienţa Comenius a fost una inedită şi benefică, ea  aducând plus valoare şi oferind oportunităţi de dezvoltare, de cunoaştere şi de valorizare într-un context nou, european.
În încheiere, participanţii au putut consulta materialele expuse, care au cuprins panouri cu fotografii şi impresii din timpul reuniunilor de proiect, fotografii din timpul activităţilor desfăşurate pe plan local, produse finale ale proiectului în formă tipărită, buletinele informative scrise pe parcursul proiectului oferite participanţilor sau materiale diverse referitoare la fiecare ţară participantă la proiect.
La revedere Comenius! Bun venit Erasmus+ !
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Prof. Marcela Urs,
coordonator de proiect
Foto: Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (53 de poze), accesaţi Galeria foto: Final de Proiect Multilateral Comenius la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:00:08 Ora de vară a Europei de Est