Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivitatea de premiere

“Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Festivitatea de premiere

Luni (16 iunie 2008), a debutat, la Oradea, prima ediție a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului, competiție inițiată și organizată de Inspectoratul Școlar al județului Bihor.

Timp de patru zile, cei 36 de concurenți din 11 județe ale țării (Alba, Bihor, Botoșani, Brăila, Brașov, Caraș – Severin, Ialomița, Ilfov, Prahova, Satu Mare și Suceava) au participat la o suită de manifestări. În prima zi, cele 18 echipaje (zece la gimnaziu și opt la liceu) și-au prezentat portofoliile și proiectele, iar în zilele următoare au desfășurat activități de investigare în cadrul Rezervației de stârci din pădurea Rădvani, comuna Cefa și la lacul cu nuferi din Băile 1 Mai, marți, au participat la simpozionul „“Bune practici” în educația pentru protecția mediului (în cadrul căruia au fost prezentate 31 de lucrări, din care 16 au fost semnate de profesori coordonatori ai echipajelor prezente la concurs), iar miercuri, au luat parte la un curs de formare organizat de Casa Corpului Didactic Bihor. Festivitatea de încheiere a avut loc joi dimineața, fiind prezidată de generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, prof. Ioan Șereș, care a înmânat diplomele profesorilor coordonatorilor și premiile câștigătorilor celei dintâi ediții a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului.
Clasamentul echipajelor de gimnaziu:
1. echipajul Ecoșcolii “Miron Costin” din Suceava (Ana Maria Rusu și Dragoș Parasca, însoțiți de prof. Valerica Ignătescu)
2. echipajul Școlii cu clasele I-VIII “Mihai Eminescu” din Brăila (Corina Dabija și Luciana Moroianu, prof. ing. Ileana Savu)
3. echipajul Palatului Copiilor și Elevilor din Botoșani (Eliza Giuboruncă și Andreea Iosub, prof. Cecila Vicoveanu)
4. echipajul Liceului Teologic Greco-Catolic din Oradea, județul Bihor (surorile gemene Bianca și Patricia Bibarț, prof. Adina Stancu)
5. echipajul Școlii cu clasele I-VIII din Valea Călugărească, județul Prahova (Florina Toma și Camelia Tănase, prof. Georgeta Stavri)
6.  echipajul Școlii cu clasele I-VIII „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia, județul Alba (Irina Poiană și Paul Călin Cosma, prof. Codruța Lodroman)
7. echipajul Școlii de Arte și Meserii din Bordușani, județul Ialomița (Ana Marcel și Laura Potop, prof. Cornelia Stoicescu)
8. echipajul Școlii cu clasele I-VIII nr. 31 din Brașov, județul Brașov (Gabriela Mihăilă și Marius Florea, prof. Tatiana Giossanu)
9. echipajul Școlii cu clasele I-VIII din Ciclova-Română, județul Caraș-Severin (Valentina Goje și Cătălin Chisăliță, prof. Cristina Lungu)
10. echipajul  Colegiului Național „Ioan Slavici” din Satu Mare, județul Satu Mare (Iulia Câcău-Leș și Banyasz Bianca, prof. Crina Câcău-Leș).
Clasamentul echipajelor de liceu
1.județul Caraș-Severin (Mihaela Lungauer și Bogdan Ivan, prof. Mimi Ionescu și Lucia Munteanu, de la Gr. Șc. Ind. „Ștefan Anghel” din Reșița)
2.județul Brăila (Mădălina Iosif și Emanuela Găman, prof. Mimi Iosif și Gabriel Pascu, de la Colegiul Național „Gh. Munteanu Murgoci” din Brăila)
3.județul Brașov (Georgiana Istrate și Horvath Izabella, prof. Tatiana Giossanu, de la Colegiul de Științe “Grigore Antipa” din Brașov)
4.județul Bihor (Oana Pițurcă și Sorina Miheș, prof. Ionela Radu, de la Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea)
5.județul Satu Mare (Denisa Horotan și Sebastian Sabo, prof. Elena Dragoș, de la Colegiul Național „Ioan Slavici” din Satu Mare)
6.județul Ilfov (Georgiana Chiru și Daniela Liscan, prof. Maria și Dumitru-Dan Nicolau, de la Lic. Teoretic „Tr. Lalescu” din Brănești)
7.județul Prahova (Andrada Dumitru și Coramia Moțoi, prof. Gabriela Nedelcu, de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești)
8.județul Alba (Anca Jurj și Amalia Morar, prof. Felicia Furdui, de la Seminarul Teologic Ortodox „Mitropolit Simion Ștefan” din Alba Iulia).
În urma jurizării portofoliilor (cuprinzând imagini, afișe și pliante), echipajele au fost premiate cu diplome, după cum urmează: la liceu *pentru imagini sugestive: echipajele județelor: Brăila, Satu Mare, Ilfov și Alba *pentru mesajul afișului, echipajele județelor: Prahova, Brașov și Bihor *pentru valoarea pliantului, echipajele județelor: Brașov, Satu Mare și Caraș-Severin; la gimnaziu *pentru imagini sugestive, echipajele județelor: Brăila, Botoșani, Caraș-Severin și Brașov *pentru mesajul afișului, echipajele județelor: Brăila, Ialomița, Prahova, Suceava, Alba, Bihor și Satu Mare.
Alte premii
Conf. univ. dr. Ribana Linc, de la Facultatea de Istorie – Geografie, Relații Internaționale a Universității din Oradea a ținut să acorde două premii speciale (diplome) echipajelor de la S.A.M. Bordușani, județului Ialomița și echipajului liceenilor sătmăreni de la C.N. „I. Slavici”.
Reprezentanții Muzeului Þării Crișurilor au acordat câte o diplomă reprezentanților județului Bihor, respectiv, echipajelor de la Liceul Teologic Greco-Catolic și Colegiul Tehnic „Transilvania”, iar reprezentanții Autostrăzii „Transilvania” au premiat toate echipajele cu tricouri, iar pe cei de pe locul I, cu ghiozdane reflectorizante.
Marele premiu...
În afara concursului, noi acordăm marele premiu doamnei profesoare Valerica Ignătescu, de la Ecoșcoala „Miron Costin” Suceava pentru frumoasa și realista poezie compusă organizatorilor și participanților la prima ediție a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului.
“Din Suceava lui Ștefan cel Mare
Spre Oradea, noi ne-am îndreptat
Să fim aici la un concurs de mediu
Ce-n calendar este și promovat.
Primul ecologist din top
Noi la Oradea l-am găsit
E doamna inspectoare Roșu,
Care pe toți ne-a-nsuflețit,
De-am venit din toată țara,
Bune practici să-nvățăm
Și-mpreună să-ncercăm
Terra noi să o salvăm.
Prin pădure am umblat,
Specii am identificat,
De țânțari am fost pișcați
Și de stârci chiar … însemnați.
Bucuria a fost mare
Dup-atâta cercetare!
Foarte bine-am fost tratați:
Slană, borș, crap fript și mămăligă,
Dar și foarte des pozați
De domnul Viorel, cel care
Ne-a-nsoțit și-n cercetare!
Chiar nori de am avut,
Nuferii tot i-am văzut.
Ne-am și bălăcit un pic,
Până ploaia a pornit.
Înainte de plecare,
Vrem să vă mulțumim
Că ne-ați chemat,
Să mulțumim tuturor celor care
S-au implicat în organizare,
Cazare, plimbare și ne-au dat mâncare.
Începutul a fost făcut,
Calificativul, “superlativul absolut”.
Toți cei prezenți, cu mic cu mare,
Așteptăm deci… vara viitoare!
Și-acum când suntem în prag de plecare,
Noi, cei din Suceava, vă oferim o floare,
De lege, ea nu-i ocrotită,
Din suflet vă este oferită!”
 (Ovi DAN)
P. S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 14:06:46 Ora de vară a Europei de Est