Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii concursului Tur virtual prin lumea basmelor europene

La Colegiul Naţional „Samuil Vulcan” Beiuş, au fost desemnaţi

Câștigătorii concursului Tur virtual prin lumea basmelor europene

Pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial, lumea poveştilor este aproape de sufletul lor.

Din păcate, trăind într-o lume în care tehnologia ne acaparează cu totul, uităm de literatura şi jocurile specifice vârstei. Am încercat o formulă care să îmbine tehnologia cu literatura, comunicarea cu jocul şi arta cu tehnica... şi se pare că a avut succes.
Având ca scop să dezvolte personalitatea copilului prin intermediul activităţilor interdisciplinare, călătoria virtuală în lumea basmelor europene a fost o încântare pentru participanţi. Pornind de la o pagină de facebook, Tur virtual prin lumea basmelor europene, proiectul judeţean cu acelaşi nume, desfăşurat la Colegiul Naţional „Samuil Vulcan" din ianuarie până în iunie, a parcurs pe rând diverse etape: Basmul european în desene şi machete, Basmul european vs basmul românesc, Carnavalul basmelor europene şi Lumea europeană a basmelor - concurs de proiecte finale.
Elevii din 12 şcoli au citit şi au recitit basme româneşti şi europene şi le-au împărtăşit celorlalţi prin intermediul desenelor clasice şi în Paint, a machetelor şi colajelor, a eseurilor şi povestirilor redactate frumos, s-au costumat şi chiar au pus în scenă basmele citite.
Cei de pe cea mai înaltă treaptă a podiumului sunt:
Secţiunea Produse finale - Premiul I - Albă ca zăpada - clasa a VII-a de la Şcoala Gimnazială Drăgăneşti, coordonator prof. Amalia Florea
Secţiunea Literatura şi TIC - Premiul I - Apetri Cristina, Liceul Tehnologic „Spiru Haret" Piatra Neamţ, coordonator prof. Ioana Ciurea
Secţiunea Prezentări - Premiul I - Anton Alex de la Şcoala Gimnazială Bunteşti (prof. Simona Muţiu), Luisa Yang de la Liceul Tehnologic „Spiru Haret" Piatra Neamţ
Secţiunea Desene în Paint - Premiul  I - Atudorei Olivia de la Colegiul Naţional „Samuil Vulcan" Beiuş
Secţiunea Desene - gimnaziu - Premiul I - Drăgan Ioana  de Colegiul Naţional „Samuil Vulcan" Beiuş
Secţiunea Desene - învăţământ preşcolar şi primar -  Vlad Bogdan Adrian, grupa mare -GPN nr.4 Rogoz (prof. Dorina Ştefea), Marge Irina de la Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" (prof. Anca Budo) şi Hora David de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuş (prof. Corina Bodin)
Secţiunea Machete şi colaje - Premiul I - Popa Andrei de la Şcoala Gimnazială Sîmbăta, (coord. prof. Mirela Bulc).
Preşcolarii şi profesorii lor coordonatori (Grădiniţa „Floare de colţ", coordonator prof. Ana Florea şi Nicoleta Duma, Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 1, coord. prof. Oana Dărăban şi Loredana Stativă) ne-au încântat cu produsele lor finale, obţinând câte un binemeritat loc II, elevii de la Şcoala  Gimnazială Pietroasa şi Colegiul Naţional „Teodor Neş" din Salonta, impresionând juriul cu prezentările realizate.
Echipa de proiect formată din prof. Claudia Buran, Elena Ojică, Florentina Hora, Natalia Heredea, Cătălin Iagăr şi Dumitraş Mona îşi  propune pentru anul viitor continuarea activităţilor şi o mai bună promovare a proiectului, astfel încât să avem mai multe şcoli participante, crescând şi calitatea concursului.
A consemnat prof. Claudia Buran - responsabil de proiect
Foto: profesorii coordonatori ai activităţilor
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Câștigătorii concursului Tur virtual prin lumea basmelor europene.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:31:46 Ora de vară a Europei de Est