Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Liniştea, bunăstarea, afirmarea, menţinerea la un anumit nivel de trai depind de tine însuţi” (II)

Convorbire cu doamna decan Elena Ana IANCU

„Liniştea, bunăstarea, afirmarea, menţinerea la un anumit nivel de trai depind de tine însuţi” (II)

Doamna decan Elena Ana IANCU, reluăm discuţia noastră referitor la cele trei săptămâni petrecute în America de Nord.

Cum se prezintă continentul american, decoperit cu sufletul de un român la primul descălecat?
În Millennium Park - iasomia şi fotbalul
Ajungând la Chicago nu puteam rata Millennium Park, unde am redescoperit parfumul iasomiei într-un loc protejat în care acest „dar al Domnului" răsplătea trecătorii cu parfumul său răcoritor. Aici aveam să-i aud pe mulţi vorbind româneşte, iar iasomia era parcă un autentic prevestitor al noilor prietenii ce se vor lega pe pământ american. Şi iată cum, din Maramureş, de la Târgu-Lăpuş, Cerneşti, Preluca-Veche, Copalnic-Mănăştur, în Bihor şi până la Chicago, găsim aceleaşi flori care pe veci ne cheamă, ne încântă şi ne îndeamnă să ne întoarcem la pământul care ne dă energia creatoare şi liniştea personală. Tot în ameţitorul parc, în lumina razelor de soare ce se reflectau în renumitul „bob de fasole" am avut o întâlnire de neuitat pentru câteva minute cu o parte din membrii echipei de fotbal Orlando City care aveau programat un meci cu Chicago. Am făcut cunoştinţă, am schimbat impresii şi am avut discuţii despre sportul românesc, în special despre fotbal, timp în care se făceau poze, iar cineva chiar filma. A doua zi, am descoperit pe site-ul oficial al echipei un video cu întâlnirea noastră de la Chicago sub titlul Exploring Downtown Chicago On Gameday .
http://www.orlandocitysc.com/post/2015/06/06/exploring-downtown-chicago-gameday?autoplay=true
Le mulţumim pentru prietenia arătată şi interesul manifestat.
Cascada Niagara şi frăguţele
În timpul vizitei la cascada Niagara, o frumuseţe ce parcă depăşea cele două curcubeie însetate care se adăpau în dezlănţuita apă ce se prăvălea, am văzut gingaşe flori albe presărate printre stâncile din jur... erau frăguţele. În acel moment, mi-am imaginat pădurile întinse de la noi cu poieniţele pline de frăguţe, mă şi vedeam culegându-le pentru a le transforma în mărgeluşe...
Cum sunt românii pe care i-aţi cunoscut în America?
Aş putea spune, fără să greşesc, că românii pe care i-am cunoscut pe pământul american sunt  oameni care generează energii pozitive, iniţiază afaceri, schimbă lucrurile, salvează vieţi, apără valori fundamentale, făuresc destine.
Am întâlnit mulţi oameni de diferite naţionalităţi  care preţuiesc  valorile fundamentale ale statelor lumii, în general ale Americii şi ţării din care provin în mod special. Sunt familii plecate din România cu mulţi ani în urmă.... altele mai recent, persoane care au plecat singure în SUA iar astăzi şi-au întemeiat familii, fie cu români, fie cu cetăţeni americani sau ai altor state. Am înţeles că indiferent unde te afli liniştea, bunăstarea, afirmarea, menţinerea la un anumit nivel de trai depind de TINE ÎNSUŢI. A fi cutezător, deschizător de drumuri, iniţiator de proiecte noi care să genereze plus valoare, să aducă mai multe beneficii personale, instituţionale şi nu în ultimul rând, ţării în care trăieşti înseamnă a avea voinţă, a munci foarte mult, a nu fi inadaptabil social şi în permanent conflict cu sistemul în care trăieşti.
Zile de neuitat, cu specific românesc, am trăit făcând plăcinte ca la Petrileni (Rieni-Ştei), Bihor; gogoşi şi plăcinte cu prune la cuptor şi povestindu-ne viaţa, ascultând poveştile oamenilor pe care i-am întâlnit; le-am promis că vom reveni pe pământ american să descoperim frumuseţea Americii, să învăţăm mai multe, să preţuim lucrurile înfăptuite de români, oriunde ne-am afla şi să apreciem mai mult ceea ce avem aici acasă, în România.
Aşadar, le-aţi promis că o să vă întorceţi în USA...
Aşa este. Personal am promis că ne vom revedea cu cei care ne-au găzduit şi ne-au oferit accesul la sursele de documentare. Şi profesional am promis că ne vom întoarce. Îmi doresc ca discuţiile pe care le-am avut cu specialiştii din poliţiile locale, cadre didactice şi alţi prieteni pe care i-am întâlnit, specializaţi în diferite domenii de activitate, să fie doar primul pas înspre colaborări universitare, în special pe proiecte de cercetare ştiinţifică/comparativă/inovatoare, beneficiarii reciproci fiind comunităţile universităţilor în care predăm, iar studenţii noştri să aibă noi oportunităţi de a se documenta, a învăţa şi de a participa la mobilităţi internaţionale.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesaţi Galeria foto: „Liniştea, bunăstarea, afirmarea, menţinerea la un anumit nivel de trai depind de tine însuţi” (II)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:39:30 Ora de vară a Europei de Est