Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„ACCES – antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes”

Conferinţa de promovare a centrelor de sprijin pentru iniţierea afacerilor

„ACCES – antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, în parteneriat cu Fundaţia Agora din Oradea şi Universitatea de Vest din Timişoara, a prezentat vineri, 3 iulie 2015, în cadrul unei conferinţe la sediul Fundaţiei Agora din Oradea Centrele de sprijin pentru initierea afacerilor infiinţate şi dezvoltate la Oradea în cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - antreprenoriat - curaj, cunoaştere, efort, succes", Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale".

Proiectul strategic „ACCES" se adresează cetăţenilor din 10 judeţe (Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare, Sălaj şi Timiş), iar prin intermediul lui se doreşte stimularea preocupărilor antreprenoriale, ale tuturor persoanelor care doresc să iniţieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. Printre cele mai importante activităţi şi servicii din cadrul proiectului se numără şi dezvoltarea de activităţi integrate, cuprinzând consiliere, sprijin pentru iniţierea afacerilor, formare profesională, activităţi de asistenţă şi post asistenţă în sprijinul iniţierii afacerilor şi al ocupării pe cont propriu. În acest sens, ca parte a serviciilor integrate oferite în proiect, au fost infiinţate şi dezvoltate la Oradea două Centre de sprijin şi iniţiere în afaceri prin intermediul cărora a fost oferită consiliere gratuită pentru înfiinţarea unei întreprinderi şi întocmirea unui plan de afaceri. Acestea funcţionează la sediul Liceului Tehnologic „Ioan Bococi" (Str. Tudor Vladimirescu Nr.42) şi la sediul Fundaţiei Agora (Piaţa Tineretului Nr. 8).
Conferinţa a fost deschisă de doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, din partea Fundaţiei Agora Oradea, care a salutat iniţierea acestui proiect, subliniind faptul că acest proiect are impact deosebit asupra regiunilor de implementare, atât prin activităţile propuse, cât şi prin  parteneriatele între instituţii, iar apoi d-na Codruţa Darida, manager proiect, Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, a prezentat obiectivele proiectului, activităţile şi rezultatele care vor fi obţinute în urma implementării proiectului.
D-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa, coordonator activităţi tehnice, Fundaţia Agora Oradea şi d-na prof. Mariana Şandor, coordonator activităţi tehnice Nord-Vest, Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany, au prezentat activitatea Centrelor de sprijin şi iniţiere în afaceri Oradea şi rezultatele acestora la finalul a 5 luni de activitate. În cadrul aceleiaşi conferinţe, doamna  manager de proiect, Codruţa Darida, a anunţat public  rezultatele Concursului de idei de afaceri (care a însumat premii totale în valoare de 1.000.000 de euro), organizat în cadrul proiectului ACCES şi a premiat cei 24 de câştigători pentru zona de  Nord -Vest.
 Opt dintre participanţi la Competiţia de idei de afaceri  din judeţul Bihor au convins Comisia de evaluarea că ideile lor de afaceri sunt de succes obţinând astfel finanţare nerabursabilă pentru a iniţia afacerea.
Câştigătorii bihoreni
Câştigătorii din judeţul Bihor sunt: Blejan Richard Norbert, cu suma de 109.509.00 lei, Jolta Alexandra,  cu 110.000.00 lei, Hoduţ Valentina, cu 106.342.00 lei, Costa Darina, cu 110.000.00 lei, Petrila Vlad Florin,  cu  91.479.00 lei, Revesz Aliz, cu 110.000.00 lei, Todica Şerban Mihai, cu 109.985.00 lei, Furtos Teodor, 33 889.00 lei.
Câştigătorii vor dezvolta afaceri  în domeniile: Tehnologia informaţiilor, Industria auto şi componente, Industrii creative, Lemn şi mobilă, Sănătate şi produse farmaceutice .
Cinci dintre câştigători (Jolta Alexandra şi Todica Şerban, din Bihor, Sas Sergiu, din Maramureş, Crăciun Bogdan, din Sălaj şi Retegan Adriana, din Bistriţa-Năsăud, şi-au prezentat planurile de afaceri premiate.
Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes" se desfăşoară în perioada 16 februarie - 15 decembrie 2015. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, iar obiectivul principal al acestuia este promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest şi Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din Bugetul Naţional şi 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuţia eligibilă a beneficiarului - Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany.
Mariana S. & Ovidiu D.
P.S. Pentru mai multe poze (54 de poze), accesaţi Galeria foto: „ACCES – antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:20:19 Ora standard a Europei de Est