Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„O sărbătoare a lucrului bine făcut”

Vineri, Gaudeamusul absolvenților economiști

„O sărbătoare a lucrului bine făcut”

Vineri, 20 iunie 2008, la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, a răsunat Gaudeamusul care a prefațat festivitatea specială pentru cei 311 absolvenți economiști după patru și respectiv, cinci ani de „apostolat”.

 „Închidem astăzi încă o filă din marea carte a vieții. Pe ea sunt înscrise rezultatele eforturilor voastre și a celor care au fost alături de voi, sprijinindu-vă în a desluși tainele cunoașterii...
Aveți și voi o parte din meritul de a contribui la recunoașterea europeană a învățământului românesc. Cu puțin timp în urmă, locul II obținut la Campionatul european de simulare economică managerială, care a confirmat precedentele evidențieri de la  Paris și San Diego, stă mărturie în acest sens.
Rezultatele cu care ne prezentăm acum, la ceas de sărbătoare, sunt îmbucurătoare. Astfel, procentul de promovabilitate la învățământul liceal – rezultate preliminare – este de 97%. La clasele a XII-a, rută directă, este de 99%, în timp ce la clasele a XIII-a liceu, rută progresivă (prima serie de absolvenți), el este de 90%. Mediile generale de peste 9,00 înregistrate la mai mult de 60% din clasele liceale dovedesc deopotrivă străduința voastră, a elevilor, dar și efortul și tenacitatea profesorilor voștri.
Și în acest an, olimpiadele și concursurile școlare au constituit prilej de afirmare pe plan județean, național și internațional, elevii Colegiului Economic „Partenie Cosma” obținând 58 de premii și mențiuni, dintre care aș remarca în mod deosebit cele patru mențiuni de la faza națională a concursului pentru disciplinele tehnologice obținute de către elevii Leac Dafina (din clasa a XII-a D), Silaghi Bianca (a XI-a B), Pentea Mihaela (a XII-a F), Suciu Daniela (a X-a B), mențiunea obținută de elevul Ungur Marius, din clasa a XII-a B, la concursul național de matematică, precum și locul I la concursul național de simulare economică și managerială obținut de către elevele Luncan Olga și Pente Carmen, din clasa a XII-a B.”
Sunt rezultate evidențiate de managerul colegiului, prof. Ioan Corba, în cuvântul rostit la „sărbătoare lucrului bine făcut”. 19 din cele 58 de premii și mențiuni aveau să fie câștigate de absolvenți, pe care prof. Antiana Man, directorul adjunct, avea să-i premieze, înmânându-le câte un plic cu 200, 150, 100... de lei, după caz.
Premierea absolvenților a continuat apoi la nivelul fiecărei clase, diriginții acordând diplome și premii (în cărți) celor care s-au evidențiat prin rezultate deosebite la învățătură.
De la masa prezidiului, Dafina Roxana Leac, șefa de promoție a economiștilor, avea să mulțumească dascălilor și conducerii școlii pentru toate realizării sale și ale colegilor de promoție, iar dl Mihai Chindlea, unul dintre cei care au absolvit liceul în urmă cu 56 de ani, a felicitat absolvenții și dascălii colegiului pentru frumoasele rezultate obținute și în acest an școlar.
Părinții, frații și prietenii prezenți la festivitate au purces apoi la felicitarea absolvenților, dăruindu-le florile recunoștinței și dragostei și imortalizând momentele pe camerele aparatelor de fotografiat și de filmat. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O sărbătoare a lucrului bine făcut”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:52:48 Ora de vară a Europei de Est