Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Curtea de la Argeş”, ediţia din august (fierbinte)

Chiar şi din Rio, dl rector Ioan Dziţac ne propune pentru acest weekend să lecturăm

„Curtea de la Argeş”, ediţia din august (fierbinte)

Întocmai, domnule academician (redactor-şef) Gheorghe Păun, „scop şi mijloc, în acelaşi timp, discuţia despre identitate (românism/românitate, unitate şi altele asemeni) este necesară, tot pentru simplul fapt că ne face conştienţi că AVEM IDENTITATE!"

Domnul Eminescu ne vorbeşte despre „conţinutul depeşei primite din Berlin de ziarul Daily News în care se zice că principele de Bismarck crede nefolositoare silinţele ce şi le dau reprezentanţii puterilor... pentru a menţine pacea", şi culmea, ce coincidenţă, şi acum ca şi atunci se face vorbire tot de Grecia, chiar dacă în alt context. „În numele Omului", Horia Bădescu ne spune răspicat că „dacă vrea să supravieţuiască, Uniunea Europeană este obligată să pună accentul pe matricea sa culturală". Johan Galtung e de părere că „viitorul lasă mai mult loc fanteziei, pentru că el încă nu a furnizat suficiente date", şi subliniază faptul că „avem nevoie de o cercetare pentru viitor". Cristian Bădiliţă continuă să ne surprindă plăcut cu serialul său „Un episod din adolescenţa lui Iisus" (plecând de la reflecţii despre Evanghelia după Luca). La rubrica „Podul de reviste", Nicolae Dabija ne îndeamnă asemeni unui (mare) duhovnic la Cel mai mare Praznic Împărătesc: „Veniţi de luaţi lumină!" „Poporul român din Basarabia a suferit (mult - adăugăm noi - n.n.) pentru credinţă..." spune domnia sa, la un moment dat. În cadrul aceleiaşi rubrici („Podul de reviste"), Florian Copcea scrie despre transmodernismul poeziei lui Nicu Ciobanu. În „Nevoia de românism", cu gândul la „Ziua Limbii Române" (care se sărbătoreşte la 31 august), dar şi la  ziua de 8 august (Ziua revistei „Curtea de la Argeş"), Nicolae Melinescu ne relatează despre Şcoala (unică) vie de la Ticera (un sat românesc din judeţul Hunedoara), iar Marian Nencescu (în rubrica „Istoria de lângă noi"), despre „Bisericile oropsite ale Transnistriei". Radu Ştefan Vergatti ne aduce în atenţie templierii (Ordinul Templierilor - primul ordin militar călugăresc; călugărul-cavaler). Cătălin Mamali aduce în actualitate dialogul social, dialogând cu Mihai Şora despre Piaţa Universităţii, în 2 august 1990. La „Ştiinţa, parte a culturii", citim un articol-„şoc": „Metabolismul matematicii şi informaticii", semnat de Octavian Stănăşilă. La „Cărţi şi autori", Ion C. Ştefan scrie „Istoria literaturii române pe înţelesul celor care citesc". La „Orizontul (său) SF", Mircea Opriţă s-a oprit la două reviste (pentru relaţiile pe care le-au cultivat sporadic cu SF-ul), iar Dan D. Farcaş, pornind de la două întrebări... a ajuns la „Inteligenţa şi viaţa". Dar câte nu veţi afla lecturând revista de cultură „Curtea de la Argeş" la adresa cunoscută: www.curteadelaarges.ro
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 19:50:42 Ora de vară a Europei de Est