Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bacalaureatul în derivă!

Ca la noi ... la nimeni!

Bacalaureatul în derivă!

Din dorința de schimbare, de dragul schimbării, se întâmplă și în învățământ destule lucruri ciudate, a se înțelege făcute fără cap, pesemne de nespecialiști, implantați politic în sistem, care nu au prea multe în comun cu învățământul.

O dovadă grăitoare în acest sens sunt și subiectele de la proba orală la limba și literatura română, care, potrivit specialiștilor, profesorilor de română, ar trebui să se cheme, în cel mai fericit caz, o probă de comunicare (între un emițător și un receptor), pentru că, din cele o sută de subiecte, doar vreo șapte, spus cu indulcență, pot fi încadrate în ceea ce se cheamă probă la limba și literatura română, celelalte 93 de subiecte fiind complet nevinovate și străine de literatura română.
*“S-a ajuns la o cădere în derizoriu a acestui examen, la care nu se verifică ce s-a predat.”
*“Asistăm la o uniformizare nedreaptă, în care toată lumea ia numai 10 (zece), și pe bună dreptatea, pentru că ștacheta e la genunchiul broaștei.”
*“Pentru a lua bacalaureatul anul acesta,  nu trebuia neapărat să fi parcurs materia. Un copil cu o dotare medie, orientat, din clasa a VIII-a, poate obține liniștit nota 8 (opt), cu asemenea subiecte, adesea penibile, cu sarcini de lucru parcă vădit tangențiale cu textul dat.”
*“Ce știu, ce au aflat absolvenții noștri despre comunism? Mai nimic! Dar li se cere să arate efectele comunismului asupra liceelor din acea vreme, să “traducă” înțelesul principiului “Nimic pentru tine, totul pentru toți!”
Notele maxime sunt … la ordinea zilei!
Am trecut și noi, ieri (marți, 24 iunie 2008), să luăm pulsul în două centre de examen, găzduite de două școli reprezentative ale județului Bihor, la Colegiul Național “Mihai Eminescu” și Colegiul Economic “Partenie Cosma” din municipiul Oradea.
La Centrul de evaluare nr. 283 - de la C.N. “Mihai Eminescu” -, am stat de vorbă cu conf. univ. dr. ing. Mircea Curilă, președintele comisiei. Din cei 357 de elevi înscriși, 356 sunt absolvenți din 2008 și doar unul din 2006, care va da examen doar la limba și literatura română – scris. Din total, 51 provin de la Liceul Teologic Penticostal “Betel”, restul, de la colegiul gazdă. Pentru examinarea candidaților la probele orale, au fost constituite trei subcomisii cu câte doi profesori fiecare. Luni, în prima zi, fiecare subcomisie a examinat circa 70-75 de candidați, între orele 8.00 și 20.00, cu o pauză de masă (între orele 13.00 și 14.00), ceilalți fiind programați pentru ziua de marți. Trecând prin câteva săli, însoțiți de domnul președinte, am constatat o atmosferă propice, mult optimism pe coridoare, și bucurie în rândul celor care au trecut hopul. În grupul celor de la “Betel”, Paula Lucaci și “Cornel” erau în al nouălea cer, după cele două note maxime!
Aruncând ochii pe rezultatele afișate, dintr-un număr de 133 de candidați, 76 obținuseră, ieri, nota maximă.
La ora 11.22, la Colegiul Național “Mihai Eminescu” s-a întrerupt curentul electric; fapt inexplicabil și fără precedent, într-o zi de examen, pe care gazdele nu și l-au putut justifica.
Economiștii și artiștii
La Centrul de examen nr. 286, organizat la Colegiul Economic “Partenie Cosma” sunt înscriși pe liste 373 de candidați (88 de la Liceul de Artă și 285 de la colegiul gazdă).
În prima zi de examen, din 195 de candidați, 95 au luat note de 10 (zece).
Așa după cum aveam să aflăm de la președintele comisiei, conf. univ. dr. Florian Bodog, la nivelul fiecăreia din cele patru subcomisii existau două seturi de subiecte, un set pentru absolvenții învățământului curs de zi din acest an, și un alt set pentru absolvenții învățământului cu frecvență redusă, seral, și rută progresivă.
Pe un culoar, aveam să o întâlnim pe Miss boboc Economic ’2005 – Bogdana Flore (din XII A), care își aștepta prietenul să iasă din examen. Ea a luat 10, ieri. I-a căzut subiectul numărul 65.
1. La primul punct, a vorbit despre perspectiva (obiectivă și subiectivă) a autorului textului (Paul Cernat).
2. Stilul textului (publicistic) și tipul (descriptiv și argumentativ)
3. De comentat despre efectul comunismului asupra liceelor din acea perioadă și de explicat înțelesul principiului “Nimic pentru tine, totul pentru toți!”
Bogdana ne-a detaliat puțin cele trei puncte ale subiectului tocmai pentru a ne arăta câtă substanță de literatură română a cuprins subiectul care i-a venit (ca o mănușă) și pe care l-a tratat de nota 10. (Ov. Dan)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bacalaureatul în derivă!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:31:56 Ora de vară a Europei de Est