Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Bacalaureatul în derivă!

Ca la noi ... la nimeni!

Bacalaureatul în derivă!

Din dorința de schimbare, de dragul schimbării, se întâmplă și în învățământ destule lucruri ciudate, a se înțelege făcute fără cap, pesemne de nespecialiști, implantați politic în sistem, care nu au prea multe în comun cu învățământul.

O dovadă grăitoare în acest sens sunt și subiectele de la proba orală la limba și literatura română, care, potrivit specialiștilor, profesorilor de română, ar trebui să se cheme, în cel mai fericit caz, o probă de comunicare (între un emițător și un receptor), pentru că, din cele o sută de subiecte, doar vreo șapte, spus cu indulcență, pot fi încadrate în ceea ce se cheamă probă la limba și literatura română, celelalte 93 de subiecte fiind complet nevinovate și străine de literatura română.
*“S-a ajuns la o cădere în derizoriu a acestui examen, la care nu se verifică ce s-a predat.”
*“Asistăm la o uniformizare nedreaptă, în care toată lumea ia numai 10 (zece), și pe bună dreptatea, pentru că ștacheta e la genunchiul broaștei.”
*“Pentru a lua bacalaureatul anul acesta,  nu trebuia neapărat să fi parcurs materia. Un copil cu o dotare medie, orientat, din clasa a VIII-a, poate obține liniștit nota 8 (opt), cu asemenea subiecte, adesea penibile, cu sarcini de lucru parcă vădit tangențiale cu textul dat.”
*“Ce știu, ce au aflat absolvenții noștri despre comunism? Mai nimic! Dar li se cere să arate efectele comunismului asupra liceelor din acea vreme, să “traducă” înțelesul principiului “Nimic pentru tine, totul pentru toți!”
Notele maxime sunt … la ordinea zilei!
Am trecut și noi, ieri (marți, 24 iunie 2008), să luăm pulsul în două centre de examen, găzduite de două școli reprezentative ale județului Bihor, la Colegiul Național “Mihai Eminescu” și Colegiul Economic “Partenie Cosma” din municipiul Oradea.
La Centrul de evaluare nr. 283 - de la C.N. “Mihai Eminescu” -, am stat de vorbă cu conf. univ. dr. ing. Mircea Curilă, președintele comisiei. Din cei 357 de elevi înscriși, 356 sunt absolvenți din 2008 și doar unul din 2006, care va da examen doar la limba și literatura română – scris. Din total, 51 provin de la Liceul Teologic Penticostal “Betel”, restul, de la colegiul gazdă. Pentru examinarea candidaților la probele orale, au fost constituite trei subcomisii cu câte doi profesori fiecare. Luni, în prima zi, fiecare subcomisie a examinat circa 70-75 de candidați, între orele 8.00 și 20.00, cu o pauză de masă (între orele 13.00 și 14.00), ceilalți fiind programați pentru ziua de marți. Trecând prin câteva săli, însoțiți de domnul președinte, am constatat o atmosferă propice, mult optimism pe coridoare, și bucurie în rândul celor care au trecut hopul. În grupul celor de la “Betel”, Paula Lucaci și “Cornel” erau în al nouălea cer, după cele două note maxime!
Aruncând ochii pe rezultatele afișate, dintr-un număr de 133 de candidați, 76 obținuseră, ieri, nota maximă.
La ora 11.22, la Colegiul Național “Mihai Eminescu” s-a întrerupt curentul electric; fapt inexplicabil și fără precedent, într-o zi de examen, pe care gazdele nu și l-au putut justifica.
Economiștii și artiștii
La Centrul de examen nr. 286, organizat la Colegiul Economic “Partenie Cosma” sunt înscriși pe liste 373 de candidați (88 de la Liceul de Artă și 285 de la colegiul gazdă).
În prima zi de examen, din 195 de candidați, 95 au luat note de 10 (zece).
Așa după cum aveam să aflăm de la președintele comisiei, conf. univ. dr. Florian Bodog, la nivelul fiecăreia din cele patru subcomisii existau două seturi de subiecte, un set pentru absolvenții învățământului curs de zi din acest an, și un alt set pentru absolvenții învățământului cu frecvență redusă, seral, și rută progresivă.
Pe un culoar, aveam să o întâlnim pe Miss boboc Economic ’2005 – Bogdana Flore (din XII A), care își aștepta prietenul să iasă din examen. Ea a luat 10, ieri. I-a căzut subiectul numărul 65.
1. La primul punct, a vorbit despre perspectiva (obiectivă și subiectivă) a autorului textului (Paul Cernat).
2. Stilul textului (publicistic) și tipul (descriptiv și argumentativ)
3. De comentat despre efectul comunismului asupra liceelor din acea perioadă și de explicat înțelesul principiului “Nimic pentru tine, totul pentru toți!”
Bogdana ne-a detaliat puțin cele trei puncte ale subiectului tocmai pentru a ne arăta câtă substanță de literatură română a cuprins subiectul care i-a venit (ca o mănușă) și pe care l-a tratat de nota 10. (Ov. Dan)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bacalaureatul în derivă!

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 28 septembrie 2020