Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat strategia de dezvoltare a Municipiului Oradea

Vineri,

Primarul Ilie Bolojan a prezentat strategia de dezvoltare a Municipiului Oradea

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu administratorul Parcului Industrial Eurobusiness Oradea, d-na Delia Ungur şi city-managerul Primăriei Oradea, Eduard Florea au susţinut vineri, 14 august 2015, o conferinţă de presă cu privire la situaţia economică locală, dar şi cu privire la direcţiile pe care Primăria Oradea le va urma în perioada următoare pentru a susţine dezvoltarea economiei oraşului.

„Trebuie să schimbăm tactica: va trebui ca noi să batem la uşa companiilor"
„Dezvoltarea economică a unui oraş este generată de companii, noi însă trebuie să creăm un mediu potrivit pentru ca acele companii să aibă suportul necesar şi să se poată baza pe ceea ce le oferă oraşul. Trebuie să schimbăm tactica: dacă, până acum aşteptam ca firmele să vină la noi, acum va trebui ca noi să batem la uşa lor şi să le prezentăm la modul concret, ce le poate oferi municipiul. O echipă specializată va merge în alte oraşe din România şi va vizita firmele interesate să-şi extindă capacităţile de producţie sau de servicii în nord-vestul României. Oradea are caracterul unui oraş competitiv, caracter pe care trebuie să îl menţinem în continuare. Pentru a reuşi acest lucru trebuie să continuăm să dezvoltăm parcurile industriale, să susţinem companiile existente, dar şi să aducem în Oradea alte companii, să preluăm cât mai multe terenuri pe care să le punem la dispoziţia investitorilor, să oferim companiilor, hale gata construite, dar şi să găsim firme care să construiască hale de calitate, pe care apoi să le închirieze investitorilor interesaţi. Totodată, e absolut necesar să susţinem dezvoltarea profesională în Oradea. Astfel, pentru anul şcolar 2016 - 2017 vom susţine fuzionarea Colegiului Tehnic „Andrei Şaguna" şi „Traian Vuia", care în urma fuziuni va deveni o şcoală profesională pilot, după modelul german", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinţei.
În continuare primarul Ilie Bolojan a prezentat strategia pe care Primăria Oradea o are pentru a susţine dezvoltarea economică a municipiului.
Economia locală a înregistrat un trend ascendent - creştere cu 16% a fondului total de salarii
City-managerul Eduard Florea a vorbit despre creşterea cu 16%, faţă de anul trecut, a fondului total de salarii, acest lucru fiind un indicator clar, că economia locală din Oradea se dezvoltă şi este într-un trend ascendent.
„Impozitul pe salarii este instrumentul prin care se poate măsura dezvoltarea economică a unei localităţi. Graficele realizate ne arată că în intervalul 2008 - 2009, efectele crizei economice au fost resimţite şi la Oradea, la fel ca în toată ţara prin: salarii reduse, firme care au intrat în insolvenţă sau în faliment, dar şi prin reducerea locurilor de muncă. În perioada 2011 - 2012 se înregistrează o stagnare din punct de vedere economic, însă, după anul 2012 Oradea creşte din nou şi se evidenţiază un progres economic. Acest ritm de creştere este unul foarte bun şi trebuie păstrat pentru a ne putea apropia ca dezvoltare, de oraşele mari din România", a completat city-managerul Eduard Florea.
Primăria Oradea vine cu o strategie de dezvoltare economică
Strategia pentru dezvoltarea economică a municipiului cuprinde toate măsurile gândite de administraţia locală pentru ca ritmul de creştere înregistrat de Oradea, să poată continua. Măsurile prevăzute sunt sintetizate în următoarele 10 puncte/capitole: continuarea proiectului parcurilor industriale şi diversificarea ofertei acestora, susţinerea formării profesionale în Oradea, promovarea oraşului prin misiuni economice, realizarea până în anul 2019  a unui centru intermodal care va asigura transportul rutier - feroviar al mărfurilor, susţinerea integrării producţiei marilor companii în economnia locală, susţinerea extinderii companiilor din Oradea pe alte pieţe (în România sau în afara ţării), asigurarea de spaţii pentru incubatoarele de afaceri pentru sectorul IT, susţinerea revigorării economice a fostelor zone industriale şi a centrului istoric, reprezentarea comunelor din zona metropolitană pentru oferta economică a acestora, transformarea Parcului Industrial Eurobusiness în Agenţia de Dezvoltare Economică şi înfiinţarea Comitetului pentru Oradea. 
„Rolul Primăriei nu e să realizeze afaceri de succes, ci să creeze un mediu în care acestea pot reuşi", a spus primarul Ilie Bolojan.
3.000 de locuri de muncă ocupate în parcurile industriale, alte 430 aşteaptă să fie ocupate
În ceea ce priveşte, parcurile industriale ca principal generator de locuri de muncă, administratorul acestora, d-na Delia Ungur a precizat că în Parcul Industrial I şi II lucrează momentan 3.000 de oameni, ponderea cea mai mare având-o specializările tehnice.
În Parcul Industrial I şi II vor fi construite 2 hale cu o suprafaţă totală de 10.000 mp, administraţia locală venind astfel cu o oferă care nu există în acest moment în Oradea - aceea de a pune la dispoziţia investitorilor hale pe bază de comandă fermă.
„Pe lângă cele 3.000 de locuri de muncă ocupate în parcurile industriale, acestea mai vin cu încă 430 de locuri de muncă vacante. Recomandăm tuturor orădenilor interesaţi de un loc de muncă, fie să contacteze direct companiile din Parcul Industrial Eurobusiness, fie să acceseze site-ul Parcului Industrial Eurobusiess - secţiunea CARIERE pentru a vizualiza oferta de locuri de muncă şi pentru a depune CV-uri. Totodată, anunţăm că azi se deschid ofertele şi vom începe atribuirea de terenuri în Parcul Industrial III, al cărui specific este logistică şi transport", a spus administratorul Delia Ungur. (B.P.)

Trimite email
duminică, 14 septembrie 2025, 14:38:55 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Showul IRINA RIMES - ,,Descântatele" revine la Arenele Romane, din București, sâmbătă, 27 septembrie, de la ora 18.00.
După evenimentul sold out din 2024, IRINA RIMES oferă fanilor experienţa ,,Descântatele" și în 2025. Invitată: DELIA.