Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primarul Ilie Bolojan critică intenţia guvernului de a legaliza mita în sistemul de sănătate

Propune, în schimb, un sistem de coplată

Primarul Ilie Bolojan critică intenţia guvernului de a legaliza mita în sistemul de sănătate

Primarul Ilie Bolojan, care este şi preşedintele executiv al Asociaţiei Municipiilor din România (AMR), a declarat ieri (19 august 2015), într-o conferinţă de presă, că nu este de acord cu proiectul de legalizare a plăţilor informale din Sănătate, care nu face decât să perpetueze un sistem bolnav.

Potrivit unei decizii a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ), apărută, pe 5 august, în Monitorul Oficial, medicii care lucrează în sistemul public de sănătate nu pot primi plăţi suplimentare sau donaţii de la pacienţii lor, această practică fiind în dezacord cu normele penale aflate în vigoare.
Cu privire la această decizie, premierul Victor Ponta a declarat, marţi, că medicii pot primi „contribuţii suplimentare" de la pacienţi, însă fără condiţionarea actului medical şi numai după efectuarea acestuia, însă aceste contribuţii trebuie să fie fiscalizate.
Legat de decizia ÎCCJ, respectiv declaraţia premierului Victor Ponta, Ilie Bolojan, în calitate de preşedinte executiv al AMR, a declarat că acest sistem de plăți informale („şpăgi") nu se practică în Europa şi nici nu este corect.
„La noi, pe fondul salariilor mici din sistemul medical, acest sistem de plăţi este o realitate pe care nu o putem nega. Cred însă că România trebuie să facă ceva pentru a schimba acest sistem", a spus primarul Oradiei. „Eu cred că această formulă de a legaliza aceste plăţi este una greşită şi care în niciun caz nu ne duce spre sistemul european de sănătate, ci ne menţine, într-o formă cosmetizată, în sistemul pe care-l avem astăzi, un sistem cu neajunsuri semnificative în ceea ce priveşte plata medicilor sau finanțarea", a declarat Ilie Bolojan.
În afară de faptul că au salarii mici faţă de munca pe care o depun şi riscurile pe care şi le asumă, medicii în actualul sistem de sănătate sunt plătiţi inechitabil, fără să se ia în considerare volumul de muncă al fiecăruia, performanţa sau numărul de operaţii efectuate, a arătat Ilie Bolojan.
Totodată, primarul a menţionat că AMR solicită Guvernului să continue un proiect pilot iniţiat încă în anul 2014. „În 2014 a fost făcută o propunere, abandonată de Guvern, prin care actualele spitale ar fi putut fi organizate sub formă de fundaţii, asociaţii sau societăţi comerciale. Oraşul Oradea s-a înscris în acest proiect pilot. Această formulă ne-ar fi permis să plătim medicii după cât lucrează, după performanţele pe care le au; de asemenea, ne-ar fi permis să avem contracte de muncă pe perioadă determinată sau nedeterminată cu ei, aşa cum este în vestul Europei, respectiv să încheiem contracte de prestări servicii cu medicii. Formula în care aceste spitale sunt gestionate de către autorităţile locale - cele care doresc acest lucru - sub formă de fundaţii sau societăţi comerciale, în care se introduce o formă de coplată, pacienţii putând să opteze pentru un medic sau altul, înseamnă că banii vor fi administraţi de către spital, iar relaţia de plată nu mai are loc între pacient şi medic. Solicitarea noastră este să se supună aprobării această prevedere legală care a fost pe site-ul ministrului Sănătăţii, care să ne permită organizarea spitalelor sub formă de organizaţii şi fundaţii, astfel încât să avem o flexibilitate mult mai mare în gestionarea spitalelor", a spus Ilie Bolojan.
(B.P.)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:26:48 Ora de vară a Europei de Est