Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Școala de vară: Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare (curs pentru avansați) și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării (curs de bază)

În perioada 30 iunie – 11 iulie, la Universitatea din Oradea

Școala de vară: Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare (curs pentru avansați) și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării (curs de bază)

Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.), în parteneriat cu Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, Catedra de Științe ale Educației, Casa Corpului Didactic Oradea și Inspectoratul Școlar județean Bihor va organiza în perioada 30 iunie – 11 iulie 2008, Școala de vară: Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare (curs pentru avansați) și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării (curs de bază).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se vor desfășura la Universitatea Oradea (strada Universității, nr. 1, clădirea Facultății de Științe Socio-Umane, et.1).
Profesor formator pe tema Învățării prin cooperare este Carlton J. Fitzgerald, Ph.D., directorul Programului de master în educație al New England College, din New Hampshire, SUA și totodată formator pe tema Învățării prin cooperare al Centrului de Învățare prin Cooperare (The Center for Cooperative Learning), Universitatea din Minnesota, SUA.
La acest simpozion s-au înscris 26 de persoane (cursul pentru avansați) și 36 de persoane (cursul de bază) - cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivația manifestării:
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relațiile competitive generează o motivație adecvată pentru învățare. Individualismul și competiția promovate în majoritatea claselor de elevi pot fi echilibrate de practici educaționale democratice și colaborative. Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru promovarea cooperării în educație, împreună cu catedra de Științe ale Educației a Universității din Oradea vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi de comunicare și învățare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Școlii de vară cu tema: Învățarea prin cooperare – Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare și Învățarea prin cooperare – Abc-ul cooperării, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat și dezvoltare internațională, pe care A.P.C.E. o oferă cadrelor didactice din România.
Ce este A.P.C.E.
Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.), cu sediul în Oradea, str. Universității, nr. 1, înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazată pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Scopul asociației: promovarea unor valori precum cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali
Obiectivele asociației: *dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație *promovarea participării active în viața socială *promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin *dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni *dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali *formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății.
Programul general al cursului pentru avansați
Luni, 30 iunie, la ora 9.00 - deschiderea neoficială a manifestării (etajul 1, Facultatea de Științe Socio-Umane), de la 9.30 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 14.00 - ateliere de lucru; marți, miercuri și joi, de la 9.00 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 13.30 – ateliere de lucru; vineri, de la ora 9.00 – ateliere de lucru, iar la ora 12.00 – încheierea festivității și înmânarea diplomelor.
Programul general al cursului de bază
Luni, 7 iulie 2008, la ora 9.00 - deschiderea festivă (etajul 1, Facultatea de Științe Socio-Umane), de la 9.30 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 14.00 - ateliere de lucru; marți, miercuri și joi, de la 9.00 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 13.30 – ateliere de lucru; vineri, de la ora 9.00 – ateliere de lucru, iar la ora 12.00 – încheierea festivității și înmânarea diplomelor.
Pentru mai multe detalii, accesați www.cooperare.ro
Persoană de contact, asistent univ. drd. Simona Laurian – președinte A.P.C.E., tel. 0723/ 779.647, email mmonalaurian@yahoo.co.uk

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:35:57 Ora standard a Europei de Est