Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul Child Life în Hospice

Program de suport psihosocial

Programul Child Life în Hospice

Fundaţia Hospice Emanuel a derulat şi în acest an un program de suport psihosocial pentru copii diagosticaţi cu boli grave şi pentru copii care au un frate sau un părinte grav bolnav.

Serviciile au fost finanţate printr-un grant acordat pentru a treia oară consecutiv de către Fundaţia pentru Comunitate şi Compania MOL România prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor.
Programul Intervenţii Child Life în Hospice s-a desfăşurat în perioada 5 ianuarie - 28 august 2015, adresându-se pacienţilor pediatrici diagnosticaţi cu o boală limitantă de viaţă în stadiu avansat, fraţilor lor, cât şi copiilor pacienţilor oncologici adulţi, aflaţi în pragul pierderii lor sau imediat după deces. Un număr total de 41 de copii din Oradea şi localităţile limitrofe, asistaţi de Fundaţia Hospice Emanuel, au beneficiat de vizitele psihologului, ale asistentului social sau ale voluntarilor formaţi în intervenţii Child Life. Vizitele au fost realizate la Spitalul Municipal pe secţia de Onco-Hematologie Pediatrică sau la domiciliul pacienţilor şi familiilor lor, în cazul pacienţilor nedeplasabili sau atunci când copilul avea un frate sau părinte grav bolnav. 12 copii au participat la sesiunile bilunare ale clubului de artterapie pentru copii îndoliaţi.
Serviciile Child Life se referă la intervenţiile deliberate în scopul minimalizării distresului şi anxietăţii experimentate de copii în mediul spitalului şi al asigurării creşterii şi dezvoltării lor optime în perioada internării în spital şi după întoarcerea acasă. Serviciile se adresează şi familiilor pacienţilor, oferindu-le informare şi suport emoţional, pregătire pentru deces şi consiliere de doliu în situaţia în care boala nu mai poate fi controlată.
Metodele aplicate includ activităţi de joc normal şi stimulare în vederea dezvoltării, activităţi de orientare în mediu şi structurare a timpului, pregătire psihologică pentru proceduri medicale (pregătirea psihologică constă în prezentarea sistematică şi explicarea noilor elemente din mediu într-o manieră corespunzătoare vârstei şi nivelului de înţelegere al copilului), activităţi terapeutice prin joc, artă şi muzică, hortocultură, bibliotarepie, construire de moşteniri şi consiliere de doliu. Întru-un cadru securizant şi pe fondul unei relaţii terapeutice calde şi suportive, activităţile au ţintit reducerea problemelor emoţionale şi adaptarea funcţională la realitatea prezentă. Efectele scontate au inclus autoexprimarea temerilor şi preocupărilor legate de experienţa bolii; creşterea familiarizării cu echipamentul şi procedurile medicale, diminuând astfel anxietatea copiilor şi facilitând înţelegerea şi simţul controlului; învăţarea şi exersarea unor noi modalităţi de coping; adaptarea funcţională în urma pierderilor suferite, incluzând funcţionalităţi corporale, schimbări de viaţă, persoane dragi. Programul de intervenţie terapeutică a urmărit modificarea unor parametri incluzând reducerea anxietăţii şi a depresiei, creşterea sociabilităţii şi diminuarea retragerii, creşterea complianţei la tratament şi scăderea comportamentelor agresive. Rezultatele scontate sunt susţinute de analiza statistică realizată la finele proiectului.
Din declaraţiile orale privind impactul intervenţiilor Child Life amintim mărturia mamei lui F.A., o fetiţă de doi ani, diagnosticată cu leucemie acută limfoblastică: „Nu ştiu cine o aşteaptă mai mult. Eu sau fetiţa... Amândouă stăm la geamul spitalului să o vedem când coboară din tramvai. Activităţile pe care le face cu ea îi dau chef de viaţă şi în acelaşi timp o ajută să se dezvolte mintal". Mama lui G.A., o fetiţă de 9 ani al cărei tată a decedat în urmă cu cinci luni, povesteşte cum „copilul meu a început să aibă o mulţime de frici, nu mai dormea singură şi nu vrea să se mai dezlipească de mine. Acum vorbeşte deschis despre lucrurile pe care le-a învăţat de la tati, îmi spune că îi este dor de el, şi doarme singură şi cu becul stins.  O fetiţă de 10 ani, diagnosticată cu tumoare cerebrală o descrie pe specialista Child Life: „Nu există persoană mai distractivă decât ea... Ea ştie să mă facă să râd chiar dacă mă doare. Ea ştie să coase, să facă haine la păpuşi, să facă brăţări, să coloreze, să cânte, să îmi citească cele mai frumoase poveşti... Ea ştie tot ce trebuie pentru un copil!" Chiar şi asistentele de la spital constată cât de prietenoşi şi de cooperanţi devin copiii, cât de frumos sunt decorate saloanele cu planşele şi creaţiile lor şi cum un loc înfricoşător pentru copii a devenit plin de culoare şi de speranţă. 
Fundaţia Hospice Emanuel mulţumeşte Fundaţiei pentru Comunitate şi Companiei MOL România fără de care aceste servicii nu ar putea fi oferite la această scală şi intenţionează să continue să dezvolte proiecte în beneficiul copiilor care se confruntă cu boli ameninţătoare de viaţă. 
Daria Barna, psiholog Fundaţia Hospice Emanuel din Oradea

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 16:43:37 Ora de vară a Europei de Est