Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Promovarea învăţământului profesional, prioritate în programul de guvernare al PNL

Declaraţie de presă

Promovarea învăţământului profesional, prioritate în programul de guvernare al PNL

Noua Strategie Naţională de Apărare a Ţării pentru perioada 2015-2019, dezbătută în cadrul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), include printre alte obiective şi conturarea unui amplu proiect de educaţie.

Astfel s-a agreat faptul că actualele provocări la adresa securităţii României reclamă dezvoltarea unui sistem intelectual creativ, fiind importante educaţia, sănătatea şi factorul social; un subcapitol al proiectului este dedicat corelării politicilor privind piaţa muncii cu cele de educaţie şi sănătate.
Cu toţii ştim că educaţia este pilonul de bază al guvernării, iar elevul trebuie să fie în centrul învăţământului. Dar guvernarea actuală ignoră aceste axiome şi nu a elaborat vreo strategie concretă în ceea ce priveşte o nouă lege a educaţiei.
În ultimii 25 ani,  putem constata o involuţie a calităţii formării profesionale, generată de o succesiune de decizii politice greşite la nivel instituţional. A urmat o lungă perioadă de deteriorare treptată a nivelului de calificare, a resursei umane pregătite de învăţământul profesional, care a dus la degradarea imaginii sociale a şcolii profesionale, astfel că pentru un tânăr a devenit o ruşine decizia de a urma o şcoală profesională. În intervalul 2009 - 2012 şcoala profesională dispare din sistemul de educaţie, planul de şcolarizare fiind transferat liceelor tehnologice. Concomitent, investiţiile în educaţie din zona formării profesionale au fost diminuate cu aprox. 40%. În anul 2012 învăţământul profesional este reînfiinţat prin Legea nr. 1/2011, având iniţial o durată de 2 ani, după absolvirea clasei a 9-a, durata acestuia fiind apoi modificată la trei ani, cu începere după absolvirea clasei a opta. În ultimii ani, existenţa suprapunerii a doi ani de învăţământ obligatoriu în cadrul învăţământului liceal sau profesional a generat nu doar confuzie, dar şi mari dificultăţi de selecţie şi proiectare curriculară pentru şcoala profesională.
Numeroasele mele întrebări parlamentare concret pe tema promovării şi dezvoltării învăţământului profesional nu au primit vreun răspuns clar din partea Guvernului.
Din toate aceste motive enumerate mai sus, ca membru al Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor, am susţinut în permanenţă în Parlament promovarea învăţământului profesional. Societatea are nevoie de specialişti în domeniu şi ar trebui să se pună  accent pe şcolile cu tradiţie pentru a relansa învăţământul profesional, redându-i-se valoarea şi prestigiul pe care îl merită. Tinerii ce îşi vor însuşi o meserie vor avea parte atât de succes  profesional cât şi financiar, aşa cum se întâmplă în multe state europene dezvoltate.
Din aceste motive, am susţinut şi am introdus şi în programul de guvernare al Partidului Naţional Liberal, la capitolul Educaţie, soluţii pentru pregătirea temeinică a tinerilor pentru integrarea pe piaţa muncii, precum şi pentru  promovarea  şi dezvoltarea învăţământului profesional, dintre care enumăr: schimbarea mentalităţii părinţilor prin prezentarea nevoii de specialişti bine pregătiţi, în cadrul unor şedinţe speciale cu părinţii, la care să participe şi reprezentanţi ai companiilor locale; realizarea de clipuri publicitare difuzate la radio şi televiziune, pentru promovarea învăţământului profesional; obligativitatea organizării de vizite la companiile locale, pentru elevii din partea a doua a gimnaziului şi liceu; promovarea ofertei şcolilor profesionale de la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene, pentru ca informaţia să ajungă la toate şcolile din judeţ şi transmiterea ei să nu depindă doar de efortul unor cadre didactice din acele şcoli; desemnarea unei persoane la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, care să se ocupe doar de promovarea şi dezvoltarea învăţământului profesional, ţinând legătura permanent şi cu agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza judeţului respectiv; definirea clară a şcolii profesionale în Legea Educaţiei Naţionale şi includerea ei în lista unităţilor de învăţământ din România; responsabilitate sporită în întocmirea calendarului de înscriere la şcoala profesională; scăderea numărului de locuri în liceu şi creşterea corespunzătoare la şcoli profesionale; reducerea duratei anului şcolar în învăţământul profesional de la 41 la 36 de săptămâni, prin reducerea informaţiilor teoretice şi păstrarea orelor practice; încheierea de parteneriate cu companii interesate să pună la dispoziţie specialişti care să le predea elevilor.
Partidul Naţional Liberal consideră tema promovării şi dezvoltării învăţământului profesional ca fiind una dintre priorităţile parlamentarilor PNL pt următoarea perioadă, luându-se în considerare modificarea corespunzătoare a Legii Educaţiei Naţionale.
Deputat PNL Florica Cherecheş

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:54:23 Ora de vară a Europei de Est