Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Mesajul ministrului Educaţiei cu ocazia deschiderii anului şcolar

Trăim toamnele şcolii

Mesajul ministrului Educaţiei cu ocazia deschiderii anului şcolar

„Toamna ne reuneşte în şi pentru şcoală, an de an, pe toţi - elevi, profesori, părinţi.

Trăim toamnele şcolii în mod diferit de-a lungul vieţii noastre dar, direct sau indirect, ne regăsim întotdeauna în emoţia începutului care încarcă de speranţă ziua de mijloc a lui septembrie.
Este o zi în care toţi ne simţim ai şcolii, în care ne gândim cu respect şi consideraţie la cei care au întemeiat cândva, cu două secole în urmă, o Preparandie a neamului românesc, dar şi la cei care slujesc cu devotament şcoala în fiecare zi. Se cuvine a încerca să ne raportăm într-o asemenea zi la principii şi valori, la învăţare, la cunoaştere şi la devenire, independent de toate convulsiile sociale care impietează cotidian asupra educaţiei. Măsura importanţei acestei zile poate fi dată numai de înţelegerea rolului cultural-istoric al şcolii în viaţa unei comunităţi, oricât de mare ar fi aceasta.
Spaţiu creator şi modelator de destine, şcoala românească s-a dovedit a fi şi locul din care au pornit către lume oameni ce au avut cuvânt de temei şi faptă de împlinire pentru România modernă, şi nu numai - academicieni, scriitori emblematici pentru literatura română, artişti şi oameni de cultură, profesori, cercetători, medici.
Educaţia nu reprezintă o sumă de acte, ci un proces coerent, cu legităţi proprii, dar puternic ancorat în realitate. Educaţia nu este şi nu trebuie să fie apanajul exclusiv al şcolii, după cum şcoala nu trebuie percepută ca o entitate suficientă sieşi, ci ca parte integrantă a societăţii, ca nucleu al devenirii unei comunităţi. Prezentul impune tot mai acut necesitatea construcţiei solide a unui sistem educaţional care să îi permită subiectului educaţiei, copilul, să îşi dezvolte abilităţi de viaţă şi să îşi consolideze competenţe fundamentale. Nu poţi să înveţi ceva pe cineva. Poţi doar să-l ajuţi să găsească răspunsul în el însuşi - spunea, în urmă cu secole, Galileo Galilei, anticipând contemporanul a învăţa să înveţi. Principiul de bază al educaţiei contemporane este acela al parteneriatului. Implicată activ în procesele evolutive ale societăţii cunoaşterii, şcoala este elementul de referinţă al relaţiei parteneriale de tip educaţional, rolul său fiind acela de a  forma şi de a consolida competenţe, nu de a oferi, ca odinioară, informaţie ştiinţifică.
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sprijină şi susţine învăţământul de calitate în România, fie că este vorba despre sistemul public, fie că este vorba despre cel privat. Printre obiectivele Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice referitoare la organizarea şi desfăşurarea procesului instructiv-educativ în învăţământul preuniversitar se regăsesc asigurarea calităţii şi a egalităţii de şanse, implicit a unui curriculum elaborat în acord cu principiile didacticii moderne şi cu exigenţele societăţii contemporane, asigurarea condiţiilor obiective şi echitabile pentru organizarea şi desfăşurarea evaluării, în toate formele acesteia, şi reducerea absenteismului, considerat factor major de risc pentru abandonul şcolar.
Astăzi, rolul şcolii este unul complex, care urmăreşte să formeze tinerii pentru un mediu economic şi social supus unor transformări majore într-un ritm accelerat. Drept urmare, este nevoie de o abordare integrată a competenţelor cheie cu cele profesionale, necesare unei inserţii cu succes la un loc de muncă, dar şi cu dezvoltarea spiritului inovativ, antreprenorial, atât de necesar pentru dezvoltarea economică a ţării.
Dragi dascăli,
vă mulţumesc pentru că v-aţi asumat menirea nobilă de a îndruma spre devenire minţile şi sufletele copiilor şi tinerilor noştri. Adevăratele roade ale muncii voastre nu se văd la sfârşitul unei zile de muncă, nici la finalul unui an şcolar sau la absolvirea unei generaţii, ci devin vizibile peste zeci de ani. De aceea trebuie să fim recunoscători pentru răbdarea, înţelepciunea, perseverenţa şi generozitatea cu care dăruiţi elevilor cunoaştere şi inspiraţie. Dragi elevi, învăţaţi cum să deveniţi oameni! Puneţi sub semnul întrebării totul şi toate, faceţi greşeli, dar să nu renunţaţi niciodată să vă doriţi succesul. Nu puteţi culege roadele dacă nu semănaţi seminţele, deci fiţi deştepţi, creativi, chestionaţi-vă profesorii, schimbaţi tiparele pentru că puteţi face toate aceste lucruri. Vă urez dumneavoastră, profesorilor şi elevilor, un an şcolar cu multe, foarte multe momente de satisfacţie şi împlinire, cu puţine întrebări rămase fără răspuns, cu momente, petrecute în şcoală sau sub auspiciile şcolii, transformate în amintiri frumoase şi, de bună seamă, cu multe, foarte multe proiecte îndrăzneţe"!
Sorin Mihai Cîmpeanu,
ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

Trimite email

duminică, 24 ianuarie 2021