Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Două concursuri naţionale privind „Bune practici” în educaţia pentru protecţia mediului, respectiv „Copiii şi drepturile lor”

Vineri şi sâmbătă, la Oradea, se desfăşoară

Două concursuri naţionale privind „Bune practici” în educaţia pentru protecţia mediului, respectiv „Copiii şi drepturile lor”

În perioada 24 - 27 septembrie 2015, la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea, se desfăşoară două concursuri naţionale: etapa finală a Concursului Naţional de ecologie şi protecţia mediului „Bune practici" în educaţia pentru protecţia mediului, cu sloganul „Viitorul Terrei este în mâinile noastre", precum şi etapa pe ţară a Concursului Naţional „Copiii şi drepturile lor", cu sloganul „Existăm. Ascultaţi-ne!"

Obiectivul primului concurs este: diseminarea exemplelor de „bune practici" în activitatea de educaţie pentru formarea conştiinţei ecologice în rândul elevilor şi pentru protecţia mediului, dobândite prin intermediul activităţilor extraşcolare şi extracurriculare.
Întrecerea se desfăşoară pe trei categorii de cicluri şcolare: învăţământ primar, învăţământ gimnazial şi învăţământ liceal, cu participarea echipajelor câştigătoare din judeţele:  Bihor, Brăila, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Caraş-Severin, Constanţa, Hunedoara, Mehedinţi, Olt, Sibiu, Maramureş şi Municipiul Bucureşti (marii şi regretaţii absenţi „abonaţi" ai concursurilor sunt minunaţii ecologişti suceveni).
Din Bihor, s-au calificat la etapa naţională: învăţământ primar - echipajele de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea (coordonator, prof. Pavel Elena) şi Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea (coordonator, prof. Tăut Stela); învăţământ gimnazial - echipajele de la Şcoala Gimnazială Nr.1 Săcădat (coordonator, prof. Biriş Mihaela) şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea; învăţământ liceal - echipajul de la Liceul Tehnologic Dobreşti (coordonator, prof. Milian Ionuţ).
În cazul celui de-al doilea concurs naţional, obiectivul principal este: diseminarea informaţiilor cu privire la Legea 272/2004, care reglementează drepturile copilului, Legea 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie şi Strategia Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului cu privire la reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar.
Concursul se desfăşoară pe două categorii: învăţământ gimnazial şi  învăţământ liceal.
La etapa naţională participă echipaje din judeţele: Alba, Bihor, Brăila, Bistriţa-Năsăud, Caraş- Severin, Satu Mare, Maramureş, Olt, Sibiu şi Hunedoara.
La deschiderea festivă au participat reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, gazda concursurilor, în frunte cu inspectorul şcolar general adjunct, doamna prof. Codruţa Bogdan, precum şi ai partenerilor locali, între care Direcţia de Sănătate Publică. Maniferstările au fost moderate de coordonatorii principali, dl inspector şcolar pr. prof. Florin Negruţiu şi insp. şcolar prof. dr. Elisaveta Roşu.
În cadrul unui moment muzical, artiştii lăzărişti au spulberat emoţiile concurenţilor, iar cei care au avut onoarea de a deschide întrecerile au fost micii ecologişti de la „Oltea Doamna" şi „Nicolae Bălcescu", coordonaţi de prof. Elena Pavel şi Stela Tăut.
Dreptul la educaţie şi dreptul la sănătate sunt drepturi fundamentale
Inspectorul şcolar general adjunct, doamna profesor Codruţa Bogdan, a apreciat efortul depus în organizarea concursurilor şi a felicitat echipajele şi profesorii coordonatori pentru accederea la etapa finală; gazdele şi-au prezentat cartea de vizită, iar vorbitorii au făcut trimiteri la importanţa, mesajul educativ şi impactul competiţiilor.
„Dreptul la educaţie şi dreptul la sănătate sunt drepturi fundamentale. Noi ne protejăm mediul, iar mediul ne protejează sănătatea", a fost mesajul transmis de reprezentantul Direcţiei de Sănătate Publică.
Iată şi câştigătorii etapei naţionale
1.„Bune practice în educaţia pentru protecţia mediului", ediţia a VIII-a
Categoria învăţământ primar:
Premiul I: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea, echipajul alcătuit din elevii:
CORDOŞ HORIA, FLOREA IOANA, MORAR CEZAR, ROBAS ŞTEFANIA, prof. coordonator, PAVEL ELENA
Premiul al II-lea: Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea, echipajul format din elevii:
TRIPON MARC, DRUGACI CĂTĂLIN, CSIZMAS ALEXIA, SABĂU ALESIA, prof. coordonator, TĂUT STELA.
Categoria învăţământ gimnazial:
Premiul I: Şcoala Gimnazială Nr. 1 Săcădat: elevii ZLIBUŢ IONUŢ şi MATE ALEXANDRA, prof. coordonator, BIRIŞ MIHAELA
Premiul al II-lea - Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, elevii: FRESE DENISA şi ANCA RAUL, prof. coordonator, Timofte Camelia
Premiul al III-lea - Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu" Brăila, elevii CASIAN ADRADA şi STOIAN CRISTIANA, prof. coordonator, URSE FLORENA
Categoria învăţământ liceal:
Premiul I: Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobreşti, elevii  CÎRŢI MARINA şi CHEREGI FLORINA, prof. coordonator,  MILIAN IOAN VASILE
Premiul al II-lea - Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare, elevii GRIGORAŞ ALINA şi MATEI ADRIAN, prof. coordonator, POP ALINA NATALIA
Premiul al III-lea - Liceul Tehnologic „Ion Căian Românul" Căianu Mic, elevi BOCA LĂCRĂMIOARA şi MARIAN DENISA, prof. coordonator, GORON ANA-MIRELA
Menţiuni: Palatul Copiilor Botoşani, elevii  ARARIŢEI ALEXANDRA şi PELIN ROBERTA, prof. coordonator,  VICOVEANU CECILIA; Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci" Brăila, elevii PÎRLOG PATRICIA CLAUDIA şi POPESCU MARA, prof. coordonator,  IOSIF MIMI; Colegiul Naţional „Traian" Drobeta Turnu Severin; Colegiul Naţional „Gheorghe Ţiţeica" Drobeta Turnu Severin, elevii STUPARU ALISA şi VINTILĂ GEORGIANA CORINA, prof. CRISTINEL DEGERATU.
2.„Copiii şi drepturile lor"
Gimnaziu:
Premiul I: Colegiul Naţional „Mircea Eliade" Reşiţa
Premiul al II-lea: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Premiul al III-lea: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea
Liceu
Premiul I: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea
Premiul al II-lea: Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare
Premiul al III-lea: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Premii speciale:
Gimnaziu:  
Cel mai bun eseu: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea
Cel mai bun afiş: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Cel mai bun pliant: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea
Cele mai reuşite fotografii: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Liceu
Cel mai bun eseu: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea
Cel mai bun afiş: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Cel mai bun pliant: Colegiul Naţional "Titu Maiorescu" Aiud
Cele mai reuşite fotografii: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Organizatorii şi gazdele vă felicită şi vă aşteaptă cu drag în număr şi mai mare la anu'!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Două concursuri naţionale privind „Bune practici” în educaţia pentru protecţia mediului, respectiv „Copiii şi drepturile lor”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:42:47 Ora de vară a Europei de Est