Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii”

O strategie corectă şi nobilă

„Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii”

Prima zi de şcoală, de grădiniţă sau de universitate sunt zile cu încărcătură emoţională puternică pentru cei în cauză, elevi, preşcolari ori studenţi, dar şi pentru cei dragi care îi însoţesc, la început de drum, la care se adaugă „divizia" de cadre didactice, cei care le vor călăuzi paşii.

Astfel ar trebui să privim şi să primim asemenea evenimente, cu totală dataşare de orice conotaţie politică sau umbre de răutate şi murdărie morală... la ceas de sărbătoare a sufletului.
Pentru că ce altceva a însemnat pentru cei 19.000 de studenţi ai Universităţii din Oradea (din care 3.306 „boboci") ziua de joi, 1 octombrie 2015, decât o zi de sărbătoare, în zi sfântă a Maicii Domnului!
Iar ziua şi evenimentul au fost cinstite de cei aflaţi în fruntea obştii şi în capul meselor, de oficialităţile locale şi judeţene şi de părintele episcop. Au onorat deschiderea festivă a noului an universitar: prefectul Claudiu Adrian Pop, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, dl profesor Cornel Popa şi primarul urbei noastre, dl ing. Ilie Bolojan, dar şi părintele episcop Sofronie Drincec. Domniile lor au fost invitaţi în prezidiu, alături de rectorul Constantin Bungău, preşedintele Senatului - dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, doamna prorector Simona Trip („îngerul păzitor" al studenţilor) şi reprezentanţii studenţilor, Romeo Filip şi Ottilia Pfeil.
„Ce ne propunem? Să facem performanţă!"
În cuvântul său, domnul rector a prezentat în cifre forţa instituţiei pe care o conduce: 19.000 de studenţi (din care 11.700 la licenţă, 2.700 la master şi 327 la doctorat), din care 3.306 „boboci" la licenţă şi 1.433 la master; 15 facultăţi, 96 de specializări de licenţă, 64 de programe de master şi 11 domenii de doctorat; 1.290 de posturi didactice, 939 de cadre didactice titulare... o mare echipă, de 1.453 de oameni (16 studenţi în medie la un cadru didactic titular), pe care domnia sa ne invită să o susţinem, ca fideli suporteri.
„Ce ne propunem? Să facem performanţă. Calitatea nu a fost niciodată un accident", a conchis dl rector Constantin Bungău.
„Valorificarea specializărilor de vârf în producţie şi cercetare"
Pentru dobândirea calificativului de „încredere ridicată" şi mai cu seamă pentru onorarea şi menţinerea acestui calificativ care face cinste Universităţii şi universitarilor orădeni, este nevoie de o strategie pe măsură, pusă în undă şi urmărită de Senatul universitar. Despre această strategie, despre viziune, despre planul educaţiei, despre calitate în procesul de învăţare... a vorbit preşedintele Senatului, concluzionând (aşa după cum am spus-o în titlul articolului) că „Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii..., iar viziunea acestor strategii presupune valorificarea specializărilor de vârf în producţie şi cercetare, a resurselor locale de calificare". Pe „boboci", preşedintele Sorin Curilă i-a asigurat că „Senatul va fi receptiv la iniţiativele, problemele şi aşteptările lor".
Universitatea - un partener de dialog
Şi miercuri (la Ramada) şi joi (în Sala Polivalentă), dl prefect a spus tare şi răspicat că este mândru că a absolvit Universitatea din Oradea, pe care o consideră o instituţie de seamă, „cea mai importantă din vestul României, întotdeauna, un partener de dialog", a subliniat dl prefect Claudiu Adrian Pop.
1 octombrie - „o sărbătoare a sufletului"
Ca şi cadru didactic, rămas în permanenţă racordat cu sufletul şcolii, învăţământului de toate gradele, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor a felicitat cadrele didactice şi studenţii pentru eforturile făcute pentru obţinerea înaltului calificativ, declarându-se susţinător, suporter al marii echipe îndrăgite, care este Universitatea din Oradea. Felicitările domniei sale s-au îndreptat apoi şi spre părinţi „pentru investiţia de încredere făcută", a precizat dl preşedinte Cornel Popa.
„Prezenţa mea aici este un semn de respect"
Prezentat de doamna prorector ca un model, un exemplu de mare curaj (demn de urmat), dl primar s-a arătat onorat de invitaţie, „iar prezenţa mea aici este un semn de respect pentru Universitatea noastră", subliniind un lucru de care este convins: „că dezvoltarea oraşului şi a Universităţii merg mână în mână"; la final, dl primar Ilie Bolojan şi-a cerut scuze pentru tot deranjul creat de şantierele din oraş.
Binecuvântare pentru o „activitate biruitoare"
După binecuvântarea dată studenţilor şi săvârşirea slujbei la sărbătoarea Acoperământul Maicii Domnului, părintele episcop Sofronie Drincec a înălţat o rugăciune de binecuvântare şi în prezidiu, prin cuvântul rostit în „templul învăţăturii şi culturii" ca lumina divină să se răspândească spre „a fi mai buni, să devenim mai înţelepţi şi mai echilibraţi".
În intervenţia sa, Romeo Filip, preşedintele studenţilor din Senatul universitar, adresându-se „bobocilor" i-a felicitat pentru alegerea făcută, îndemnându-i să privească cu optimism şi responsabilitate frumoasa viaţă de student şi i-a invitat să descopere „un centru universitar cu deschidere spre spaţiul european al învăţământului superior". Ottilia Pfeil, „boboaca" artistă care a intrat cu cea mai mare medie la Universitatea din Oradea, i-a „replicat" lui Romeo, bucurându-l: „Avem interese comune pentru ca Universitatea să prospere", a spus Ottilia.
Carnete onorifice pentru „boboci", diplome omagiale pentru pensionari
Cei 15 „boboci" (câte unul de la fiecare facultate), care au obţinut cea mai mare medie la admitere, au primit din partea decanului facultăţii câte un carnet onorific. Tot în acest cadru festiv, rectorul Constantin Bungău şi preşedintele Sorin Curilă au înmânat diplome omagiale celor 11 cadre universitare care s-au pensionat în această toamnă.
Finalul festivităţilor (ca şi începutul) a aparţinut artiştilor, membrii corului Facultăţii de Arte, care i-au avut în frunte pe Florina şi Florin Mariş Hinsu. Ei au prezentat un moment artistic emoţionant.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:59:26 Ora de vară a Europei de Est