Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Nouă profesori români au experimentat viața în spațiu timp de o săptămână

Finalizarea programului „Profesorii Honeywell la Space Academy”

Nouă profesori români au experimentat viața în spațiu timp de o săptămână

Honeywell a anunțat finalizarea programului „Profesorii Honeywell la Space Academy”, la care au participat nouă profesori români, alături de alți 336 de profesori din întreaga lume. Anul acesta, profesorii participanți din Oradea, București, Dâmbovița, Ploiești, Lugoj, Constanța au luat parte la programele organizate la U.S. Space & Rocket Center din Huntsville, Alabama, în perioada 11 - 30 iunie 2008.

Profesorii Honeywell la Space Academy au participat la 50 de ore de cursuri de dezvoltare profesională, precum și la un program intensiv de educare ce pune accentul pe știință spațială și explorare. Activitățile includ cursuri de instruire în clase, laboratoare și traininguri pe teren, care se desfășoară conform standardelor de predare a fizicii și matematicii. Fiecare profesor a avut oportunitatea unică de a lua parte la exerciții de instruire pentru astronauți, incluzând simulări de mare performanță cu avionul cu reacție, misiuni spațiale bazate pe scenarii, traininguri de supraviețuire pe uscat și în apă, precum și programe de dinamică de zbor de ultimă generație.
Valentina Matei, profesoară de fizică la Colegiul Național "Emanuil Gojdu" și Viorel Muscaș, profesor de informatică la Colegiul Național "Mihai Eminescu" din Oradea au fost doi dintre cei nouă norocoși care au participat la această experiență unică. „Nu pot să trec peste ziua în care am participat la „Aviation Challenge” - o suită de probe fizice care au simulat cât se poate de real scufundarea într-un submarin, lansarea cu parașuta, recuperarea din apă, adică acele antrenamente fizice pe care le urmează și cei care se pregătesc pentru a deveni viitori astronauți,” își aduce aminte  Viorel Muscaș.
“Pentru mine, deosebit de interesante au fost misiunile Discovery și Endevour, iar simulările pentru antrenamentul astronauților ne-au făcut să ne simțim într-adevăr în spațiu. Cu ajutorul unui simulator am simtit ce ușor poți merge, sau chiar dansa pe Lună. Sunt convinsă că această experiență mă va ajuta să îmi îndeplinesc unul dintre obiectivele mele, și anume ca  Cetatea Oradei sa redevină ceea ce era odinioară, atunci când meridianul de referință trecea prin Cetate: un important centru științific,” ne-a declarat  Valentina Matei.
Fiecare profesor Honeywell primește o bursă completă în urma unui riguros proces de aplicare și selecție, prin implicarea profesorilor concurenți din întreaga lume.
Profesorilor care au aplicat pentru bursa Honeywell li s-a cerut să compună un eseu de 500 de cuvinte prin care să descrie instrumentele și tehnicile pe care le folosesc pentru motivarea studenților să se îndrepte către studiul domeniilor științifice și să urmeze cariere în domeniul tehnologic.
Toate costurile de participare pentru profesorii Honeywell ce includ predarea pentru  programul de șase zile, costurile de zbor pentru călătorie tur-retur, mese, cazări și materiale necesare programului sunt susținute de Honeywell și de contribuția a mai mult de 1.700 de angajați.
De la startarea programului în 2004, Honeywell și angajații săi au sponsorizat 995 de burse pentru profesori din 34 de țări și 49 de state din SUA pentru participarea la programele „Profesorii Honeywell la Space Academy”.
Programele sunt parte a Honeywell Hometown Solutions, care se axează pe patru domenii: Siguranță familială & Securitate; Găzduire & dăpost, Educație în fizică și matematică, și Ajutor umanitar. Împreună cu instituții publice și nonprofit importante, Honeywell a dezvoltat programe puternice adresate acestor nevoi în comunitățile unde își desfășoară activitatea. Mai multe informații despre Honeywell Hometown Solutions pot fi găsite pe www.honeywell.com
Cu o cifră de afaceri de peste 37 miliarde de dolari și utilizând o gamă vastă de tehnologii și sisteme de producție, Honeywell este leader în servicii și produse aerospațiale, tehnologii de control pentru construcții, locuințe și hale industriale, produse pentru automobile, turbocompresoare și materiale speciale.
Compania Honeywell are sediul în Morris Township, N.J., S.U.A., iar acțiunile sale se tranzacționează la bursele din New York, Londra și Chicago.
Pentru informații suplimentare, consultați pagina www.honeywell.com.
Adina RADU
P.S. În ultima poză, Valentina este alături de Homer Hickam- fost inginer NASA, autorul cărții Rocket Boys; cartea după care s-a realizat filmul October Sky.

Trimite email

marţi, 20 aprilie 2021