Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari

Vineri și sâmbătă, la Oradea

Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari

În miez de frumoasă toamnă orădeană, în zilele de 30 şi 31 octombrie 2015, a avut loc la Universitatea din Oradea, în Biblioteca Universităţii, Conferinţa Naţională a Psihologilor Şcolari, ediţia a V-a.

Spre deosebire de celelalte ediţii (2007, 2009, 2011, 2013), în acest an în organizarea evenimentului au fost implicate şi alte structuri/instituţii: Departamentul de Psihologie, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul de cercetare în Psihologie Aplicată, Casa Corpului Didactic, C.J.R.A.E. Bihor şi Asociaţia C.E.S. Participanţii în număr de peste 200 s-au bucurat de intervenţiile, în plenul conferinţei a unor reputaţi specialişti din domeniul psihologiei: prof. univ. dr. Adrian Opre, Universitatea „Babeş Bolyai" Cluj-Napoca; prof. univ. dr. Alin Sava, Universitatea de Vest din Timişoara; conf. univ. dr. Anca Dobrean, Universitatea „Babeş Bolyai" Cluj-Napoca; lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă, Universitatea „Titu Maiorescu" Bucureşti şi lect. univ. dr. Ioana Panc, Universitatea „Titu Maiorescu" Bucureşti.
În deschiderea conferinţei a luat cuvântul prof. univ. dr. Elena Bonchiş, preşedinte al A.N.P.S. şi iniţiatoarea înfiinţării acestei asociaţii în anul 2006. Cuvinte de bun venit şi urări de succes au fost adresate de: prof. drd. Carmen Bodiu, directoarea C.C.D. Bihor; psiholog Simina Hinţ, directoarea C.J.R.A.E. Bihor; psiholog Teodor Pugna, preşedinte al Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România; conf. univ. dr. Marius Drugaş, director al Departamentului de Psihologie, conf. univ. dr. Karla  Peter, director al Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei şi psiholog Teodora Pantazzi, preşedinte al Asociaţiei C.E.S.
Un moment deosebit l-a constituit cuvântul prof. univ. dr. Sorin Curilă, preşedinte al Senatului Universităţii din Oradea, care participă pentru a cincea oară la întâlnirile psihologilor şcolari, apreciind calitatea conferinţei, oportunitatea schimbului de idei şi a experienţelor personale, precum şi împărtăşirea unor stări emoţionale deosebite. Îi mulţumim.
Începând din anul 2013, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, acordă Diplome de Excelenţă şi placheta „Nosce Te Ipsum" unor personalităţi ale domeniului. Cu ocazia acestei ediţii au fost recompensate pentru contribuţiile aduse în dezvoltarea psihologiei educaţiei şi promovarea profesiei de psiholog şcolar următoarele cadre didactice: prof. univ. dr. Adrian Opre,  prof. univ. dr. Alin Sava,  conf. univ. dr. Anca Dobrean,  lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă.
Împlinirea a 10 ani de la înfiinţarea A.N.P.S şi a 20 de ani de la deschiderea, în cadrul Universităţii din Oradea a specializării Psihologie a constituit un bun prilej pentru organizatori de a înmâna doamnei profesor univ. dr. Elena Bonchiş Diploma de Excelenţă şi Placheta jubiliară.
Sesiunea în plen a constituit o ocazie, poate unică, pentru unii de a asculta intervenţiile unor personalităţi ale domeniului, care au prezentat noutăţi cum ar fi:
Construcţia eu-lui în adolescenţă, identitate şi repere morale (prof. univ. dr. Adrian Opre)
Cum să alegi un test psihologic, cum să-l utilizezi (prof. univ. dr. Alin Sava)
Impactul tehnologiei asupra dezvoltării copiilor şi adolescenţilor (conf. univ. dr. Anca Dobrean)
Psihologia educaţiei şi valenţele ei în clinica de pediatrie (lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă)
Resurse umane pentru o viaţă mai bună ...(lect. univ. dr. Ioana Panc)
În după-amiaza zilei de 30 octombrie au avut loc prezentări de comunicări în patru secţiuni, moderate de profesionişti ai domeniului psihologie sau ştiinţe ale educaţiei. De remarcat este, pentru această ediţie, numărul mare de studenţi, care au dorit să împărtăşească din preocupările lor, din curiozităţile şi îndoielile lor.
Workshop-urile, în număr de 10 au adunat un număr impresionant de participanţi, relevând dorinţa acestora de a asimila nu numai cunoştinţe, dar şi abilităţi în anumite domenii aplicative ale psihologiei. Organizatorii şi propunătorii de ateliere au acoperit o gamă largă de teme de la: „cum să citeşti un desen" la „optimizarea personală a părinţilor în grupul experienţial", de la" evaluarea şi raportarea în cazul abuzului sexual al copilului" la „evaluare clinică şi intervenţie la copiii cu întârziere mintală", de la  ,,dezvoltarea abilităţilor de învăţare la elevii cu ADHD" la „manegementul contingenţelor la copii şi adolescenţi", de la „evaluare şi intervenţie educaţională individualizată a elevilor cu CES" la „abilităţi de viaţă în contextul dezvoltării durabile", de la ,,rolul terapiilor prin mediere artistică în dezvoltarea unei personalităţi complexe" la ,,dezvoltarea caracterului la copii şi adolescenţi utilizând tehnici de tip mindfulness".
Activităţile au continuat în ziua de 31 octombrie 2015 cuprinzând printre altele şi o masă rotundă iniţiată de C.C.D. Bihor având ca temă „Valenţe şi limite ale Fişei psiho-pedagogice". Participanţii în număr de peste 30 au apreciat calitatea discuţiilor, dar şi oportunitatea dezbaterii acestei teme.
Conferinţa s-a desfăşurat într-un cadru prietenos, stimulativ, deschizător de noi perspective.
Organizatorii, coordonaţi de prof, univ. dr. Elena Bonchiş şi conf. univ. dr. Marius Drugaş, au asigurat, nu numai o atmosferă prielnică schimbului de idei, dar şi infrastuctura  necesară desfăşurării unui asemenea eveniment.
Volumul de rezumate realizat cu acest prilej dispune de un ISSN, 2344-407X şi ISSN-L 2344-407X, parte din lucrările în extenso vor fi cuprinse într-un volum special, iar parte incluse în Romanian Journal of School Psychology, revistă indexată în CEEOL; Index Copernicus, EBSCO şi SCIPIO.
Mulţumim tuturor pentru prietenia manifestată, pentru implicare şi încredere. Dorim ca acest demers să fie continuat.
Daniela Roman & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:34:20 Ora de vară a Europei de Est