Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câştigătorii Bursa talentelor 2015

Miercuri, Bursa talentelor

Câştigătorii Bursa talentelor 2015

Bursa talentelor este un program de granturi dezvoltat de Fundația Comunitară Oradea, prin care se încurajează performanţa tuturor celor înscriși într-o formă de învățământ și care dezvoltă sau vor să dezvolte proiecte ce au ca scop realizarea unor produse novatoare, lucrări de diplomă/doctorat, articole sau cărți, cercetări de piață, participarea la competiții, etc. şi care aduc un plus de valoare comunităţii bihorene.

Dorim mai ales să încurajăm tinerii talentați indiferent de domeniu (științe exacte, științe umane, arte, sport etc.) şi să le oferim susţinere şi încredere în drumul pe care l-au ales. Considerăm că tinerii sunt o valoare importantă a oraşului nostru, membri ai comunităţii care pot influenţa pozitiv dezvoltarea ei, prin exemplul propriu dar și prin ceea ce realizează atât în prezent, cât şi în viitor.
Câştigătorii celei de a treia ediţii a programului Bursa Talentelor al Fundaţiei Comunitare Oradea au fost selectaţi de
către juriu.
Juriul Bursa Talentelor ediţia a III-a este format din:  Dacian Palladi (preşedintele juriului) - consultant în afaceri, Laura Breb - jurnalist, Codruţa Meşter - director general firmă de servicii de consultanță și management, Horaţiu Tănescu - antreprenor domeniul IT, membru fondator Rotaract Club Oradea, Adrian Ciorna - consultant, fondator Asociaţia Habitat pentru Umanitate, Diana Geambaşu - notar public, Diana Năstase - director Resurse Umane S.C. Plexus Services RO SRL, Simona Trip - prorector Managementul Serviciilor Studenţeşti şi Sociale, Universitatea Oradea
Anul acesta vor fi finanţate proiecte din diverse domenii: cultural, tehnic, educaţie, sport, artă. Şase burse vor fi acordate proiectelor din Oradea, iar patru burse merg către Salonta şi Beiuş, juriul fiind plăcut impresionat de propunerile venite de la elevii din aceste localităţi. 
Proiectele câştigătoare sunt:
1.Din cer, despre pământ - Secession Urban Art  - un proiect care îşi propune să promoveze oraşele Oradea şi Beiuş prin trei activităţi: clipuri video de promovare a arhitecturii oraşului Oradea, acţiune de artă urbană cu tema „Arhitectura secession" timp de două zile în centrul oraşului, clipuri de promovare a întreg oraşului Beiuş.
2.Light runaway - Pista luminii - reabilitarea pistei de alergare din Salonta şi organizarea unui concurs de alergare nocturnă.
3.Be $mart - un program de educaţie financiară pentru 750 de elevi din mediul rural şi semi-urban, susţinut de traineri experimentaţi.
4.Rising stars - înfiinţarea unui cerc de astronomie pentru elevii din Salonta, unde aceştia vor acumula cunoştinţe de bază din domeniul astronomiei şi vor face observații astronomice sistematice.
5.Tu cum te priveşti în oglindă?  -  program cu scop preventiv dedicat adolescenţilor, care identifică şi intervine asupra unor elemente (cognitive, afective şi comportamentale) specifice anxietăţii sociale şi atitudinii negative faţă de aspectul fizic.
6.Programarea hibridă a roboţilor - utilizarea unei interfeţe umane în scopul programării unui robot cu ajutorul unei mănuşi.
7.Teatrul micului beiuşean - selectarea unor copii şi tineri care să formeze o trupă de teatru amator. Se va pune în scenă spectacolul Micul prinţ, de Antoine de Saint-Exupery, avându-i în distribuţie pe aceşti tineri actori, contribuind astfel la redeschiderea teatrului din Beiuş.
8.Alb şi negru - Club de şah - înfiinţarea unui club de şah prin care elevii din Salonta vor beneficia de lecţii de şah şi concursuri la nivel de campionat naţional.
9.Un tramvai numit Speranţă - organizarea unei petreceri în tramvai, cu scop caritabil, prin care se încurajează voluntariatul tinerilor prin activităţi de fundraising. Toate fondurile adunate vor fi donate tinerilor de la Asociaţia S.O.S. Autism şi Asociaţia Down.
10.Viaţa e în mâinile tale - o caravană care va circula prin liceele din judeţ pentru a informa şi educa tinerii cu privire la siguranţa rutieră, riscul consumului de alcool la volan şi purtarea centurii de siguranţă, prin proiectare de videoclipuri şi filme tematice.
Toţi cei 10 coordonatori ai proiectelor selectate vor participa în data de 9 decembrie 2015 la Bursa talentelor, organizată de Fundaţia Comunitară Oradea în cadrul Galei Responsabilităţii Sociale Corporative, cererea de burse întâlnindu-se cu ofertele finanţatorilor. Fundația Comunitară Oradea invită la eveniment companii interesate a se implica financiar în susţinerea proiectelor ce vor dinamiza comunitatea bihoreană.  
Vă reamintim că în 28 septembrie 2015 Fundaţia Comunitară Oradea a lansat cea de-a treia ediție a proiectului ,,Bursa talentelor", proiect prin care încurajăm performanța celor înscriși într-o formă de învățământ, talentați indiferent de domeniu (științe exacte, științe umane, arte, sport etc.). Astfel, avem în vedere acordarea unui număr de 10 burse în valoarea de 4.500 lei/bursă.
În primele două ediţii ale proiectului au fost acordate, cu sprijinul sponsorilor și al donatorilor, 13 burse cu o valoare totală de 109.425 lei.
Roxana Trifa,
Grant manager

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 12:36:58 Ora de vară a Europei de Est