Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primăria Oradea caută un brand pentru Oradea

Poate aveți idei

Primăria Oradea caută un brand pentru Oradea

City-managerul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, împreună cu sociologul Adrian Hatos, profesor al Facultății de Sociologie din cadrul Universității Oradea, au susținut miercuri, 9 decembrie 2015, o conferință de presă privind ancheta de opinie realizată în perioada august-septembrie 2015 de o echipă a Universității Oradea, în scopul fundamentării componentei turistice din strategia de brand a municipiului Oradea.

Ancheta face parte dintr-un studiu mai larg demarat la solicitarea Primăriei Oradea prin Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune și este desfășurată în cadrul protocolului de colaborare semnat între Primărie și Universitatea din Oradea.
"Prin Asociația pentru promovarea turismului din Oradea am dezbătut cu mai mulți parteneri privați demersul de a realiza brandul orașului Oradea, care să surprindă toate oportunitățile pe care acesta le poate oferi. Vrem ca acest brand să fie mai mult decât o simplă identitate, dorim să reflecte atât istoria locului, cât și percepțiile pe care le au orădenii și turiștii despre ceea ce înseamnă pentru ei Oradea. Tocmai de aceea am apelat la Universitatea Oradea, pentru a realiza acestă cercetare sociologică. Vor urma însă mai multe focus-grupuri, discuții cu operatorii de servicii turistice despre modul în care văd ei promovarea orașului", a spus city-managerul Eduard Florea.
Obiectivul studiului este de a furniza informații valide din punct de vedere științific pentru elaborarea componentei turistice din brandul Municipiului Oradea. Aceasta presupune investigarea percepției orașului ca destinație turistică din punctul de vedere al principalelor părți interesate: turiști, operatori de turism și locuitori ai municipiului. În consecință, scopul anchetei a fost de a realiza descrierea Oradiei ca obiectiv turistic din perspectiva turiștilor și a locuitorilor orașului.
"Povestea brandului este una complicată pentru orașe, pentru că municipiile încearcă să-și îmbunătățească veniturile obținute din turism, orașele se vând. În încercarea de a vinde orașul cât mai bine, trebuie să identificăm valorile competitive ale orașului. Acest sondaj pe care l-am realizat nu e singura cercetare în stabilirea strategiei de brand, ne bazăm și pe alte informații, dar și pe discuțiile cu experții în servicii turistice", a spus sociologul Adrian Hatos.
Ancheta realizată de echipa Universității din Oradea în cooperare cu echipa Primăriei din Oradea a constat din realizarea unui sondaj pe trei subeșantioane: 1) două subeșantioane de oportunitate de turiști - unul de 151 de turiști cazați în Oradea, dintre care 28 de turiști străini și unul de turiști români cazați în  Sînmartin (Băile Felix, Băile1 Mai) de 200 de subiecți. 2) un subeșantion de locuitori ai municipiului selectat pe cote proporționale pe etnii, nivel de instrucție, genuri și ocupații, în volum de 400 de subiecți, jumătate intervievați la domiciliu, iar cealaltă jumătate în diverse locații din oraș, mai ales în cadrul Festivalului ,,Toamna orădeană". Toate chestionarele au fost completate prin interviuri față în față.
Întrebați ,,Care este primul cuvânt care vă vine în minte când auziți de Oradea", atât turiștii cazați în Oradea cât și cei din Sînmartin asociază în primul rând orașul cu Băile Felix și cu ideea de oraș frumos. Potrivit ambelor categorii de turiști, Oradea se deosebește de alte orașe din regiune în primul rând prin Băile Felix.
Datorită traseelor și experiențelor diferite pe care le trăiesc în oraș, turiștii din cele două categorii apreciază, uneori, în mod diferit calitățile acestuia: turiștii cazați în Oradea laudă în primul rând Cetatea, apoi atmosfera și oamenii din oraș, în timp ce turiștii din Sînmartin apreciază Centrul, curățenia orașului, dar și centrul comercial Lotus. Printre caracteristicile apreciate mult de ambele categorii sunt: bogăția de monumente istorice și de spații verzi, faptul că orașul e spațios, dar și faptul că în Oradea se mănâncă bine.
Turiștii din ambele categorii s-au plâns în primul rând de șantierele din oraș și au reclamat transportul în comun mai bun (cei cazați în Sînmartin) și drumuri mai bune (cei cazați în Oradea).
Între turiștii din cele două categorii există unele diferențe notabile: cei din Oradea cheltuie semnificativ mai mulți bani pe sejur decât cei cazați în Sînmartin. În plus, turiștii cazați în Sînmartin cunosc mult mai puțin principalele locații cu valoare turistică din oraș, decât cei cazați în Oradea. Printre aceștia cele mai notorii sunt Strada Republicii și Cetatea Oradea.
Pentru orădeni, asocierile imediate ale orașului sunt cel mai frecvent cu ideea de casă/cămin, cu bogățiile arhitecturale ale orașului sau cu frumusețea lui în general. Oradea se deosebește de alte orașe din zonă prin obiectivele sale turistice (Felix sau clădirile cu valoare arhitecturală), dar și prin calitatea mediului. La fel ca și turiștii, cei mai mulți orădeni consideră că orașul se aseamănă mai ales cu Aradul și Clujul.
Cele mai recomandate destinații turistice de către locuitorii săi sunt Cetatea (30%), apoi centrul și Băile Felix. Cele mai reprezentative locații ale orașului sunt considerate a fi: Cetatea Oradea și Pasajul Vulturul Negru.
Cele mai criticate aspecte ale orașului din punct de vedere turistic sunt deficiențele infrastructurii și ale serviciilor de transport, pe de o parte și deficiențele legate de serviciile turistice. În plus, din opiniile locuitorilor intervievați reiese o oarecare nemulțumire relativă la agenda culturală a orașului, cu modul de promovare turistică a orașului și cu gradul de dezvoltare a orașului. În general reiese faptul că orădenii și-ar dori mai mulți turiști în oraș și o mai bună promovare turistică a acestuia.
 
În cadrul conferinței de presă, prezentarea PowerPoint a anchetei sociologice a fost susținută de doctorand în sociologie Lucia Ștef și asis. univ. dr. Raluca Buhaș. (B.P.)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:43:48 Ora de vară a Europei de Est