Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Poate prin implicarea părinților

Soluții pentru îmbunătățirea educației?

Poate prin implicarea părinților

În data de 17 decembrie 2015 la Biblioteca Universității din Oradea a avut loc dezbaterea cu titlul Soluții pentru îmbunătățirea educației? Poate prin implicarea părinților, organizată de Asociația pentru Educație și Formare Top Formalis din Oradea, Departamentul de Management-Marketing, Facultatea de Științe Economice - Universitatea din Oradea, APCE - Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație.

Au participat un număr de aproximativ 35 de cadre didactice, părinți, persoane din ONG-uri și alte persoane interesate de temă. Discuția a fost moderată de dna Carmen Popa, reprezentantul APCE și cadru didactic al Universității din Oradea, dl. psih. drd. Alin Crețu de la Centrul Special pentru Educație Incluziv Nr. 1 Tileagd, dl. Dorin-Cristian Coita de la Departamentul de Management-Marketing, Facultatea de Științe Economice - Universitatea din Oradea și dl. Valentin Blândul, președintele Asociației pentru Educație și Formare Top Formalis din Oradea.
Dintre ideile discutate:
*Participanții la discuție au diferite roluri: cadre didactice, părinți, manageri, observatori, studenți, personal în ONG-uri, participanți la proiecte educaționale, formatori, evaluatori.  Cu toții reprezintă părți implicate, stakeholderi și agenți ai educației.
*Educația trebuie să reprezinte construcția unei rețele spectaculoase de idei care să faciliteze apariția la elevi a momentelor de A-ha-uri!.
*Una dintre temele discuției noastre este să răspundem la întrebarea: Ce așteaptă școala de la părinți?
*La APCE - Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație, urmărim munca în grup și învățarea prin cooperare. Atât APCE cât și Asociația Top Formalis sunt parteneri în cadrul proiectului CALIEDU - Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare, dezvoltat de Asociația Learn&Vision în parteneriat cu Asociația Centrul pentru Studiul Democrației și care urmărește creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale naționale și regionale în dezvoltarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări, prin înființarea unei coaliții.
*În contextul educațional este importantă perspectiva psihologului, care poate aduce un plus de comunicare și înțelegere între cei care predau, elevi și părinți.
*Una dintre problemele actuale ale părinților este lipsa de control asupra Internetului, dificultatea monitorizării site-urilor accesate de copii.
*O problemă din ce în ce mai acută este reprezentată de copiii care se droghează. Părinții ajung abia după trei ani să afle că copiii lor se droghează.
*De la părinte pleacă totul. Părinți au cel mai mare rol în educația copiilor lor.
*Există o mare tipologie a părinților.  Există părinți recunoscători care mulțumesc profesorilor pentru implicarea în educația copiilor lor.  Alți părinți au pretenții nejustificate de la profesori.
*Există mulți copii problemă, din familii dezorganizate, cu părinții la pușcărie, șomeri, cu un nivel precar de educație.
*Cum lucrează profesorii cu părinții?
*Părinții care vin să discute cu profesorii sunt acei părinți ai căror copii sunt buni, au performanțe ridicate la învățătură.  Părinții cu copii problemă, cu performanțe slabe la învățătură, nu vin să discute cu profesorii.
*Profesorilor, nu denigrați copiii în fața celorlalți părinți! Dați încredere copiilor în fața părinților lor. Schimbați modul de lucru cu părinții.  Invitați persoane importante, de exemplu- parlamentari, să vorbească cu părinții.
*La Asociația SOS Autism Bihor ne luptăm cu ministerul, facem petiții peste petiții.  Asociația S.O.S. Autism Bihor (A.S.A.B.) este o organizație non-guvernamentală, o asociație de părinți care au în îngrijire copii și adulți cu autism.
*Unii părinți se disculpă prin faptul că asigură meditații copiilor lor, apoi cer socoteală profesorilor pentru eventualele performanțe / note slabe ale copiilor. 
*Unii părinți sunt într-o permanentă goană după bani și neglijează educația copiilor lor.
*Cadrele didactice ar putea/ ar trebui să facă un program de meditații pentru părinți, consiliere săptămânală, să le ceară părinților să vină la consiliere.
*Există lectoratele cu părinții, care presupun o colaborare mai strânsă între profesori și părinți, prin implicarea acestora în viața școlii și o mai bună cooperare între școală și comunitate! 
*Cadrele didactice ar trebui să invite părinții la școală, să viziteze elevul la domiciliu.
*Dascălul să mulțumească părinților pentru implicare.
*Există contractul educațional care stipulează și rolurile părintelui.  În cazul în care părintele nu își îndeplinește aceste roluri ar trebui ca fie amendat, ori să presteze muncă în folosul societății. Cine urmărește îndeplinirea rolurilor părinților și sancționează eventuala lor neîndeplinire?
Câteva bune practici
*Proiectul „Cu părinții alături"- pentru copiii cu CES;
*Buletin informativ electronic pentru părinți;
*Organizarea și implicarea grupurilor / asociațiilor de părinți în activitatea școlii;
*Activități de voluntariat ale părinților în școală;
*Organizarea de evenimente pentru părinți;
*Grup de Facebook în care profesorii comunică cu părinții;
*Schimb de experiență între asociațiile de părinți din diferitele școli.
Concluzii
Implicarea părinților crește valoarea educației. Trebuie căutate și găsite noi modalități eficiente de implicare a părinților, pornind de la experiențele cadrelor didactice, preluând, amplificând și valorificând dorința părinților de a fi aproape de copiii lor și de a contribui la educația lor.
Nota finală dată evenimentului a fost 9,92.
Ce urmează?
1.Se va alcătui pagina de Facebook Soluții pentru îmbunătățirea educației prin implicarea părinților.
2.De asemenea, vom mai organiza și alte evenimente în cadrul cărora vom prelua experiența acestui eveniment.
Care sunt așteptările dvs. referitoare la această întâlnire 
Teme și idei noi referitoare la îmbunătățirea educației; Idei noi, aspecte concrete referitoare la implicarea părinților în educație; Idei și soluții pentru o comunicare eficientă; Îmbogățirea cunoștințelor, perfecționare; Îmbogățirea experienței; Informații practice; Sugestii, informații; Îmi doresc găsire unor parteneri de educație... părinții sunt și fac parte (indirect) din procesul de învățământ; Sunt fericită că visul meu prinde contur: de ani de zile așteptam și doream ca profesorii universitari să se implice activ în îndrumarea, sprijinirea, chiar remodelarea cadrelor didactice. Faptul că s-a ajuns la catedră nu este punctul final. Universitatea pregătește cadrele didactice, dar trebuie să fie și un sprijin ulterior, nu doar pentru debutanți. Apreciez inițiativa! Trebuie continuată! Material bogat, exemple variate; Informații noi, probe practice; Discuții despre cum îi implicăm pe părinți în activități. Informații noi; Cunoașterea modalităților de implicare a părinților în procesul educațional; Identificarea unor soluții concrete cu privire la îmbunătățirea relațiilor școală - părinți; Soluții la problemele discutate; Discutarea unor soluții concrete din mediul școlar și modalități de abordare a situației actuale; Informare, schimb de experiență, exemple concrete de implicare a părinților în îmbunătățirea educației; De a vedea mai multe perspective cu privire la educarea elevilor; De a învăța de la ceilalți.
Subiectele despre care ați vrea să se discute
Noi metode de abordare a educației; Modalități de implicare a părinților în școală și în activitățile școlii; Implicarea părinților în viața școlii; Implicarea eficientă a părinților; Relația școală - familie - comunitate; Cum să inițiem și să menținem o relație optimă cu părinții; Gestionarea violenței; Posibile activități în care sunt implicați părinții; Gestionarea violenței verbale sau fizice a elevilor; Atragerea părinților spre școală, implicarea lor; Lipsa psihologului și logopedului din școli; Simularea unor situații apropiate de realitate; Situațiile în care părinții cred doar ceea ce le spune copilul lor și nu ce spune cadrul didactic; Cum îi implicăm pe părinți în activități? Discuții legate de noi metode de evaluare a copiilor provenind din familii dezorganizate; Forme legale de implicare; Redescoperirea valorilor educației și a școlii; Finalitatea educației în școală are în vedere viitorul absolventului? Dezvoltarea relației părinți-școală; Implicarea elevilor în cadrul întreprinderilor sociale; Relații părinte - profesor - elev.
Ce ar mai fi de spus
Care ar fi calea legală prin care, atât ca profesor cât și ca părinte să poți atrage atenția forurilor superioare când în sistem sunt probleme? Când sunt părinții „de ajutor"; „Scuturarea" programelor; Dacă Legea Învățământului prevede la ciclul primar un minim de 12 elevi și un maxim de 25 elevi, de ce acceptă ISJ 35-40 de elevi într-o clasă? Dezbatere mai elaborată între cadrele didactice referitoare a relațiile de colaborare cu părinții și modalități de implicare a acestora în educația copiilor. Situațiile concrete în care i-ai motivat pe părinți să se implice.
Ce alte subiecte ar fi utile pentru dezbateri în folosul cadrelor didactice
Management educațional;  Cum motivăm elevii pentru învățarea școlară? Succesul în cariera didactică; Implicarea și motivarea elevilor; Relația cadru didactic - părinte - elev; Încrederea în școala românească; Importanța educației din punct de vedere al profesorilor, modalități de motivare a copiilor și părinților, diverse situații problemă; Informarea ambelor părți despre rolurile pe care le au în educarea copiilor; Cum să îi motivezi pe copii să lucreze în echipe; Găsirea unor soluții pentru a-i motiva pe elevi să-și efectueze sarcinile primite; De ce nu știu copiii să socializeze? De ce nu sunt copiii toleranți unul cu celălalt? Stimularea interesului real al părinților pentru relația profesor- elev - părinte; Abordarea educației în alte țări; Manualele școlare, conținutul lor.
Observații, sugestii, neajunsuri, soluții
Relația familie - școală în derivă? Sporirea numărului de specialiști în educație; Asociații de părinți; Seminariile gratuite ținute de Urania Cremene, http://uraniacremene.ro/ ; Cărțile lui Alfie Kuhn Parenting necondiționat și Pedepsiți prin recompense; Resurse de timp mai mari; Mai multe situații problemă, timp mai mult.
Anamaria Lăzuran

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:17 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).