Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Poate prin implicarea părinților

Soluții pentru îmbunătățirea educației?

Poate prin implicarea părinților

În data de 17 decembrie 2015 la Biblioteca Universității din Oradea a avut loc dezbaterea cu titlul Soluții pentru îmbunătățirea educației? Poate prin implicarea părinților, organizată de Asociația pentru Educație și Formare Top Formalis din Oradea, Departamentul de Management-Marketing, Facultatea de Științe Economice - Universitatea din Oradea, APCE - Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație.

Au participat un număr de aproximativ 35 de cadre didactice, părinți, persoane din ONG-uri și alte persoane interesate de temă. Discuția a fost moderată de dna Carmen Popa, reprezentantul APCE și cadru didactic al Universității din Oradea, dl. psih. drd. Alin Crețu de la Centrul Special pentru Educație Incluziv Nr. 1 Tileagd, dl. Dorin-Cristian Coita de la Departamentul de Management-Marketing, Facultatea de Științe Economice - Universitatea din Oradea și dl. Valentin Blândul, președintele Asociației pentru Educație și Formare Top Formalis din Oradea.
Dintre ideile discutate:
*Participanții la discuție au diferite roluri: cadre didactice, părinți, manageri, observatori, studenți, personal în ONG-uri, participanți la proiecte educaționale, formatori, evaluatori.  Cu toții reprezintă părți implicate, stakeholderi și agenți ai educației.
*Educația trebuie să reprezinte construcția unei rețele spectaculoase de idei care să faciliteze apariția la elevi a momentelor de A-ha-uri!.
*Una dintre temele discuției noastre este să răspundem la întrebarea: Ce așteaptă școala de la părinți?
*La APCE - Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație, urmărim munca în grup și învățarea prin cooperare. Atât APCE cât și Asociația Top Formalis sunt parteneri în cadrul proiectului CALIEDU - Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare, dezvoltat de Asociația Learn&Vision în parteneriat cu Asociația Centrul pentru Studiul Democrației și care urmărește creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale naționale și regionale în dezvoltarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări, prin înființarea unei coaliții.
*În contextul educațional este importantă perspectiva psihologului, care poate aduce un plus de comunicare și înțelegere între cei care predau, elevi și părinți.
*Una dintre problemele actuale ale părinților este lipsa de control asupra Internetului, dificultatea monitorizării site-urilor accesate de copii.
*O problemă din ce în ce mai acută este reprezentată de copiii care se droghează. Părinții ajung abia după trei ani să afle că copiii lor se droghează.
*De la părinte pleacă totul. Părinți au cel mai mare rol în educația copiilor lor.
*Există o mare tipologie a părinților.  Există părinți recunoscători care mulțumesc profesorilor pentru implicarea în educația copiilor lor.  Alți părinți au pretenții nejustificate de la profesori.
*Există mulți copii problemă, din familii dezorganizate, cu părinții la pușcărie, șomeri, cu un nivel precar de educație.
*Cum lucrează profesorii cu părinții?
*Părinții care vin să discute cu profesorii sunt acei părinți ai căror copii sunt buni, au performanțe ridicate la învățătură.  Părinții cu copii problemă, cu performanțe slabe la învățătură, nu vin să discute cu profesorii.
*Profesorilor, nu denigrați copiii în fața celorlalți părinți! Dați încredere copiilor în fața părinților lor. Schimbați modul de lucru cu părinții.  Invitați persoane importante, de exemplu- parlamentari, să vorbească cu părinții.
*La Asociația SOS Autism Bihor ne luptăm cu ministerul, facem petiții peste petiții.  Asociația S.O.S. Autism Bihor (A.S.A.B.) este o organizație non-guvernamentală, o asociație de părinți care au în îngrijire copii și adulți cu autism.
*Unii părinți se disculpă prin faptul că asigură meditații copiilor lor, apoi cer socoteală profesorilor pentru eventualele performanțe / note slabe ale copiilor. 
*Unii părinți sunt într-o permanentă goană după bani și neglijează educația copiilor lor.
*Cadrele didactice ar putea/ ar trebui să facă un program de meditații pentru părinți, consiliere săptămânală, să le ceară părinților să vină la consiliere.
*Există lectoratele cu părinții, care presupun o colaborare mai strânsă între profesori și părinți, prin implicarea acestora în viața școlii și o mai bună cooperare între școală și comunitate! 
*Cadrele didactice ar trebui să invite părinții la școală, să viziteze elevul la domiciliu.
*Dascălul să mulțumească părinților pentru implicare.
*Există contractul educațional care stipulează și rolurile părintelui.  În cazul în care părintele nu își îndeplinește aceste roluri ar trebui ca fie amendat, ori să presteze muncă în folosul societății. Cine urmărește îndeplinirea rolurilor părinților și sancționează eventuala lor neîndeplinire?
Câteva bune practici
*Proiectul „Cu părinții alături"- pentru copiii cu CES;
*Buletin informativ electronic pentru părinți;
*Organizarea și implicarea grupurilor / asociațiilor de părinți în activitatea școlii;
*Activități de voluntariat ale părinților în școală;
*Organizarea de evenimente pentru părinți;
*Grup de Facebook în care profesorii comunică cu părinții;
*Schimb de experiență între asociațiile de părinți din diferitele școli.
Concluzii
Implicarea părinților crește valoarea educației. Trebuie căutate și găsite noi modalități eficiente de implicare a părinților, pornind de la experiențele cadrelor didactice, preluând, amplificând și valorificând dorința părinților de a fi aproape de copiii lor și de a contribui la educația lor.
Nota finală dată evenimentului a fost 9,92.
Ce urmează?
1.Se va alcătui pagina de Facebook Soluții pentru îmbunătățirea educației prin implicarea părinților.
2.De asemenea, vom mai organiza și alte evenimente în cadrul cărora vom prelua experiența acestui eveniment.
Care sunt așteptările dvs. referitoare la această întâlnire 
Teme și idei noi referitoare la îmbunătățirea educației; Idei noi, aspecte concrete referitoare la implicarea părinților în educație; Idei și soluții pentru o comunicare eficientă; Îmbogățirea cunoștințelor, perfecționare; Îmbogățirea experienței; Informații practice; Sugestii, informații; Îmi doresc găsire unor parteneri de educație... părinții sunt și fac parte (indirect) din procesul de învățământ; Sunt fericită că visul meu prinde contur: de ani de zile așteptam și doream ca profesorii universitari să se implice activ în îndrumarea, sprijinirea, chiar remodelarea cadrelor didactice. Faptul că s-a ajuns la catedră nu este punctul final. Universitatea pregătește cadrele didactice, dar trebuie să fie și un sprijin ulterior, nu doar pentru debutanți. Apreciez inițiativa! Trebuie continuată! Material bogat, exemple variate; Informații noi, probe practice; Discuții despre cum îi implicăm pe părinți în activități. Informații noi; Cunoașterea modalităților de implicare a părinților în procesul educațional; Identificarea unor soluții concrete cu privire la îmbunătățirea relațiilor școală - părinți; Soluții la problemele discutate; Discutarea unor soluții concrete din mediul școlar și modalități de abordare a situației actuale; Informare, schimb de experiență, exemple concrete de implicare a părinților în îmbunătățirea educației; De a vedea mai multe perspective cu privire la educarea elevilor; De a învăța de la ceilalți.
Subiectele despre care ați vrea să se discute
Noi metode de abordare a educației; Modalități de implicare a părinților în școală și în activitățile școlii; Implicarea părinților în viața școlii; Implicarea eficientă a părinților; Relația școală - familie - comunitate; Cum să inițiem și să menținem o relație optimă cu părinții; Gestionarea violenței; Posibile activități în care sunt implicați părinții; Gestionarea violenței verbale sau fizice a elevilor; Atragerea părinților spre școală, implicarea lor; Lipsa psihologului și logopedului din școli; Simularea unor situații apropiate de realitate; Situațiile în care părinții cred doar ceea ce le spune copilul lor și nu ce spune cadrul didactic; Cum îi implicăm pe părinți în activități? Discuții legate de noi metode de evaluare a copiilor provenind din familii dezorganizate; Forme legale de implicare; Redescoperirea valorilor educației și a școlii; Finalitatea educației în școală are în vedere viitorul absolventului? Dezvoltarea relației părinți-școală; Implicarea elevilor în cadrul întreprinderilor sociale; Relații părinte - profesor - elev.
Ce ar mai fi de spus
Care ar fi calea legală prin care, atât ca profesor cât și ca părinte să poți atrage atenția forurilor superioare când în sistem sunt probleme? Când sunt părinții „de ajutor"; „Scuturarea" programelor; Dacă Legea Învățământului prevede la ciclul primar un minim de 12 elevi și un maxim de 25 elevi, de ce acceptă ISJ 35-40 de elevi într-o clasă? Dezbatere mai elaborată între cadrele didactice referitoare a relațiile de colaborare cu părinții și modalități de implicare a acestora în educația copiilor. Situațiile concrete în care i-ai motivat pe părinți să se implice.
Ce alte subiecte ar fi utile pentru dezbateri în folosul cadrelor didactice
Management educațional;  Cum motivăm elevii pentru învățarea școlară? Succesul în cariera didactică; Implicarea și motivarea elevilor; Relația cadru didactic - părinte - elev; Încrederea în școala românească; Importanța educației din punct de vedere al profesorilor, modalități de motivare a copiilor și părinților, diverse situații problemă; Informarea ambelor părți despre rolurile pe care le au în educarea copiilor; Cum să îi motivezi pe copii să lucreze în echipe; Găsirea unor soluții pentru a-i motiva pe elevi să-și efectueze sarcinile primite; De ce nu știu copiii să socializeze? De ce nu sunt copiii toleranți unul cu celălalt? Stimularea interesului real al părinților pentru relația profesor- elev - părinte; Abordarea educației în alte țări; Manualele școlare, conținutul lor.
Observații, sugestii, neajunsuri, soluții
Relația familie - școală în derivă? Sporirea numărului de specialiști în educație; Asociații de părinți; Seminariile gratuite ținute de Urania Cremene, http://uraniacremene.ro/ ; Cărțile lui Alfie Kuhn Parenting necondiționat și Pedepsiți prin recompense; Resurse de timp mai mari; Mai multe situații problemă, timp mai mult.
Anamaria Lăzuran

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:17:58 Ora de vară a Europei de Est