Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mijloc de descoperire și valorificare a posibilităților spirituale

Serbarea de Crăciun

Mijloc de descoperire și valorificare a posibilităților spirituale

Pare a fi un simplu titlu, ceva normal, uneori banal, dar caracterul formativ educativ al procesului de ȋnvățare, care a condus la realizarea serbării cu tema „Poveste de iarnă" prezentată ȋn spectacolul „Magia Crăciunului 2015", a ȋnceput ȋntr-o frumoasă zi de toamnă, ziua mondială a educației.

În cadrul ȋntâlnirii de dimineață, elevii clasei pregătitoare C, coordonați de prof. Adriana Colda, de la Școala Gimnazială „Miron Pompiliu" Ștei, au fost puși ȋn situația de a răspunde la următoarea ȋntrebare „Dacã ai fi un personaj de poveste cine ai dori sã fii?"
A fost fascinant sã-i văd cum ȋnchideau ochișorii, cum rosteau personajul sau povesteau o secvență din povestea preferată, cum rutina „ȋmi aștept rândul" să ghicesc sau să ascult cu atenție, era prima ȋncercare pe calea răbdării, a descoperirii celuilalt. Așa am auzit despre Spider-Man, Elsa, Jack Spparow, ninja, Scufița Roșie, Cenușăreasa, Albă ca Zăpada,  Peter Pan și alte personaje sugerate de siluetele ce erau extrase din coșulet.
A venit și rândul meu să povestesc despre proiectul eTwinning „Treasure Hunt", despre personajele principale ale proiectului - colegii din a cincea, care au fost pirați și au cãlãtorit ȋn ȋntreaga lume, au creat o mulțime de jocuri, printre care și „Treasure hunt". Le-am povestit cum am descoperit locuri minunate, necunoscute până atunci, cum am reușit să găsim comoara ȋnțelepciunii - povestea ne ȋnvațã cum sã ne comportăm ȋn viață.
În câteva clipe, transformarea s-a produs, eram ȋmpărțiți ȋn două grupe: pirații și sirenele, care stăteau pe marginea uscatului și scriau litere cu ajutorul scoicilor (paste). Pirații foloseau ocheanul și recunoșteau litera, apoi rosteau cuvinte care ȋncepeau cu sunetul respectiv. Momentul cel mai așteptat era despărțirea cuvintelor ȋn silabe, folosind bătăi din palme, sărituri, pocnituri, parcă eram ȋmbarcați pe corabia piraților reali, zgomotoși, dar fericiți, respectând o anumită rutină, specificată ȋn regulile jocului la ȋnceputul zilei.
Dansul sirenelor și capturarea acestora au scos la iveală ȋndemânarea fiecăruia și abilitatea piraților de a se strecura printre obstacole, pentru a-și atinge scopul. Jocul „Apă - uscat" (cu frânghia) a fixat sinonimele găsite, i-a pus pe toți la ȋncercare, folosind una din regulile clasei: Stop - Privește - Ascultă - Gândește.
În etapa următoare elevii au vizionat filmulețe despre caracatiță și au confecționat o caracatiță dintr-un tub de hârtie igienică, folosit inițial pe post de ochean. Calitățile caracatiței, observate de pirați ȋn lungile lor călătorii pe ape, au fost râvnite de elevii clasei, care și-au propus sã experimenteze noile trăiri.
La finalul activității, elevii au creat copacelul ȋnțelepciunii, folosind mânuțele decupate, iar indiciile de pe trunchiul copacului au stârnit motivația intrinsecă de a recunoaște literele pentru descifrarea mesajului, de a cerceta ȋmprejurimile școlii, care au primit nume reale (Oceanul Atlantic, Oceanul Pacific, Europa, Asia, mare, țãrm etc.).
Trenulețul muzical a ȋncheiat prima activitate. Sopârlița Ligaro, mecanicul locomotivei i-au inițiat ȋn primii pași de dans, copiii fiind ȋncântați de mişcarea propusã, de muzicã, iar elementul emoţional implicat în acestă activitate a oferit mişcării atractivitate şi motivaţie, mobilizând forţele copilului producându-i bucurie, mulţumire.
Bucuria trăită a continuat să ȋntrețină dorința de aventură, de a descoperi lucruri mărunte, marețe uneori.
Când ziua alegerii programului pentru serbarea de Crăciun a sosit, emoția de a fi personajul preferat nu s-a stins. Copilăria fiind un tărâm de basm unde toate visele se ȋmplinesc, eu ȋmpreună cu părinții am ȋncercat să transformăm această dorință arzătoare ȋn ceva real.
Zilele următoare au fost pline de emoție și bucurie, vânătorii de comori erau neȋnduplecați, neobosiți ȋn căutarea comorii, pe care au descoperit-o ȋnțelegând regula celor trei „i" (isteț, iscusit, inteligent), precum și regula celor trei „ȋ" (ȋndemânare, ȋncăpățânare, ȋnțelepciune).
Activitățile libere alese: jocul de masă, biblioteca, arta au ȋncurajat participarea, inițiativa și creativitatea, reușind să pun accent pe dezvoltarea gândirii și comunicarea multidirecțională. Elevii se exprimau liber, se ajutau să ȋnvețe, ȋmpărtășindu-și ideile au ȋnceput sã ȋnvețe cum sã ȋnvețe, sã coordoneze comunicarea, să stabilească un climat de ȋncredere, să poată lua decizii, să medieze conflictele apărute ȋn cadrul colectivului clasei pregătitoare C.
Pentru descoperirea comorii din curtea școlii am folosit metoda „Explozia stelară", elevii formulând ȋntrebări pentru rezolvarea de noi probleme și noi descoperiri.
Bagheta fermecată a creativității a strâns ȋn trăistuța fermecată o mulțime de povești cunoscute și necunoscute, dintre care unele au prins viață ȋn serbarea de Crăciun, respectând dorințele copiilor.
Zilele de la ȋnceputul lunii decembrie au fost minunate, am avut ocazia să evidențiez calitățile personajelor, să discutăm despre sentimente și emoții, despre crearea propriului personaj de poveste prin lecția de dans, despre formarea și dezvoltarea deprinderilor, etapele pregătirii unui repertoriu coregrafic, formarea și dezvoltarea memoriei kinestezice și despre pregătirea psihologică ȋn vederea performanței.
Mediul artistic a susținut formarea și dezvoltarea actului interpretativ al elevului, iar corelarea cu mijloacele de expresie ale altor discipline (literatură, ed. plastică, ed. vizuală, scenografie, arta costumelor) au dezvoltat memoria, precum și sensibilitatea artistică, afectivă, de formare de capacități de selectare a valorilor artistice și personalității elevilor.
Formarea gândirii critice, autocritice, reflexive, autonome, raportul dintre asimilarea cunoștințelor și formarea competențelor sunt modalități prin care am dezvoltat creativitatea.
Un alt produs obținut la finalul activității ,,Poveste de iarnă" este felicitarea de Crăciun, confecționată de către crăiese și pirați, la gura sobei, prin care și-au exprimat dragostea şi respectul faţă de tradiţiile româneşti, față de familie. Steluțele au constituit subiectul unei discuții despre obiceiuri, tradiții, despre povestea „Fetița cu chibriturile", scrisă de Hans Christian Andersen și nu ȋn ultimul rând despre matematică.
Valenţele formative ale dansurilor rezultă din multiplele posibilităţi pe care le include mesajul artistic, de a descoperi şi de a evidenţia cele mai intime şi mai profunde laturi ale sensibilităţii umane.
Frumusețea costumelor și a melodiilor alese sunt resurse pentru o nouă activitate ȋn aventura cunoașterii. Iar, bucuria realizării primului spectacol  de Crăciun, din inimă pentru inimi a fost ȋnceputul de care aveam nevoie, primii pași ȋn noul drum.
Îmi place mult acest citat: ,,Copilăria este o lume aparte; pentru noi o lume ciudată, fantastică, ireală, pentru cei ce fac parte din ea dimpotrivă, una reală şi plină de armonie" - Eugen Herovanu.
Adriana Colda
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mijloc de descoperire și valorificare a posibilităților spirituale.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 20:19:57 Ora de vară a Europei de Est