Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor”

Raportul de activitate al Direcției Economice pe anul 2015

,,Un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor”

Viceprimarul Huszar Istvan împreună cu directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș și cu directorul adjunct, Sorin Iacob, au susținut joi, 28 ianuarie 2016, o conferință de presă în care a fost prezentat raportul de activitate al Direcției Economice pe anul 2015.

Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș, a prezentat anul 2015 ca "un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor, atât din punct de vedere al absorbției de fonduri U.E, cât și în ceea ce privește realizarea bugetului de investiții, care a fost de 6 ori mai mare faţă de cel din anul 2013, dar și din punct de vedere al contractării de credite sau al recuperării creanțelor".
În prezentarea făcută de aceasta, au fost detaliate mai multe capitole ce țin de activitatea Direcției Economice: sinteza execuției bugetare, veniturile bugetului local, cheltuielile operaționale ale bugetul local, bugetul de investiții al municipiului, sursele de finanțare ale investițiilor publice, structura investițiilor publice, datoria publică a municipiului Oradea, gradul de îndatorare al municipiului, administrarea creanțelor fiscale, situația proprietăților generatoare de impozite locale, situația încasării creanțelor fiscale, situația bonificațiilor acordate, numărul restanțierilor la plata impozitelor, rezultatele acțiunii de executare silită, facilități fiscale acordate investitorilor, schema locală de atragere a investițiilor.
Pentru a îmbunătăți relația cu cetățenii, Direcția Economică din Primăria Oradea a luat mai multe măsuri, precum: modificarea programului de lucru cu publicul în sensul prelungirii acestuia (luni - joi 7.30 - 18.00, vineri 7.30 - 16.00), instalarea de mijloace de comunicare (plasme cu informații de actualitate) în centrul de relații cu publicul și zonele publice din cadrul instituției, aplicaţia pentru plata impozitelor și taxelor locale de pe dispozitivele mobile - Mobile pay, sistem de notificare prin sms a contribuabililor legat de ridicarea de acte emise (avize, acorduri). Pe lângă acestea, s-au mai realizat: implementarea în piramidă a unui punct de încasare de tip Pay Point pentru plata facturilor de utilități publice (apă, energie termică, gaze naturale, energie electrică), aplicația pentru transmiterea de sesizări către primărie direct de pe dispozitivele mobile - Oradea City Report, scanarea documentelor de impunere fiscală (arhivare electronică) prin achiziționarea unor echipamentele de scanare.
Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș, a mai precizat în finalul conferinței de presă: ,,Proiectele Direcției Economice pentru anul 2016 sunt adecvate provocărilor care ne așteaptă în acest an, provocări legate de implementarea sistemului de impozitare stabilit de noul Cod Fiscal. De asemenea, avem preconizată o activitate foarte intensă de completare a bazei de date cu informațiile, care în acest moment lipsesc, pentru stabilirea impozitelor pe anul 2016. Primul obiectiv este, însă, să asigurăm managementul financiar adecvat pentru proiectele pe care autoritatea locală și le propune".
(B.P.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:32:22 Ora de vară a Europei de Est