Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Legea Fiecare copil în grădiniță

Sesiunea județeană de informare

Legea Fiecare copil în grădiniță

Prefectura Județului Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Asociația OvidiuRo au desfășurat vineri, 5 februarie 2016, la sala mare a Prefecturii, o sesiune de informare a primarilor și asistenților sociali, respectiv a directorilor de grădinițe (școli) privind modul de implementare a programului național reglementat prin Legea nr. 248/2015 - Legea Fiecare copil în grădiniță.

Cei trei parteneri au fost reprezentați în prezidiu de domnul prefect Claudiu Adrian Pop și directorul Cancelariei, doamna Claudia Timofte, de inspectorul școlar general Alin Novac-Iuhas și de doamna Nadia Gavrilă, director programe Ovidiu.Ro; lor li s-au alăturat doamna Iulia Olari, director economic Finanțe Bihor, Serviciul bugete locale, iar după plecarea d-lui prefect, scaunul rămas vacant a fost ocupat de domnul Felix Cozma, director al A.J.P.I.S.
,,Copiii noștri trebuie să constituie o prioritate națională"
Domnul prefect Claudiu Adrian Pop a avut cuvinte de apreciere la adresa inițiativei, felicitând Guvernul pentru această hotărâre, considerând că indiferent de ceea ce se întâmplă, lucruri bune-rele, ,,copiii sunt cel mai de preț lucru pe care îl avem în familie, ca indivizi și ca țară, și indiferent în care funcție voi fi, voi fi sprijin pentru copiii noștri care trebuie să constituie o prioritate națională". Domnul prefect estimează că din județul Bihor vor beneficia pentru început de acest program social peste 2.670 de copii, cu vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani.
Legea încurajează prezența copiilor la grădiniță
Despre Legea Fiecare copil în grădiniță a vorbit doamna Nadia Gavrilă.
Legea nr. 248/2015 sau Legea Fiecare copil în grădiniță, votată în Parlamentul României și promulgată de președinte în noiembrie 2015, încurajează prezența la grădiniță a copiilor între 3 și 6 ani prin acordarea unui tichet social pentru grădiniță de 50 de lei lunar. Stimulentul se acordă familiilor cu mai puțin de 284 de lei venituri lunare pe membru de familie și este condiționat de prezența zilnică a copilului la grădiniță. Legea se aliniază și cu obiectivele strategiei Europa 2020, mai exact cu obiectivul 4 privind reducerea abandonului școlar (la 11.3%) și a sărăciei și inechității sociale, de la 18.5% cât era în România prin 2014. În România, Ministerul Finanțelor estimează că ar fi 111.000 de copii care ar fi potențiali beneficiari de tichete sociale pentru grădiniță. În județul Bihor, am estimat un număr de peste 2.600 de copii. Noi credem că vor fi un pic mai mulți. Trebuie să începem implementarea. Programul național reglementat prin Legea nr. 248/2015 preia mecanismul central al programului pilot Fiecare copil în grădiniță implementat, începând cu 2010, de către Asociația OvidiuRo în parteneriat cu Ministerul Educației. Am început în 13 comunități, iar în anul școlar 2015-2016, am ajuns să fim 43 de comunități din 11 județe. În județul Cluj, de trei ani, costurile pentru tichete au fost acoperite de Consiliul Județean...
Filmulețul prezentat cu implementarea programului în Budila, județul Brașov, a dorit să sublinieze eficiența acestui program implementat cu succes încă din 2012, astfel s-a ajuns de la trei grupe de grădiniță la opt. ,,În România sunt mulți copii prea săraci ca să meargă la grădiniță, iar sărăcia îi condamnă la sărăcie", e concluzia realizatorilor reportajului.
Startul se dă după 15 februarie
Startul acestui program se dă după vacanța intersemestrială, din 15 februarie, intrând în calcul copiii care deja frecventează grădinița. În continuare, s-au făcut precizări cu privire la diseminarea informațiilor pentru a ajunge la părinți, înaintarea cererilor către primării, iar asistentul social va decide cine este eligibil conform veniturilor, educatoarea va nota zilnic prezența copiilor la grădiniță, în primele 90 de minute de la începerea programului, s-au precizat actele necesare, s-au dat exemple de bune practici din programul pilot, s-a anunțat și concursul pe care organizatorii îl vor derula, la care 10 județe vor fi premiate; se spune că la nivelul unor primării s-au alocat și câte 150 de lei pe copil pe an pentru a-i ajuta cu îmbrăcăminte și încălțăminte, măsură ce va cântări mult la concurs.
,,Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale"
Doamna director Iulia Olari a vorbit despre modul de cuprindere a tichetelor în bugetul de venituri și cheltuieli, fiind o nouă cheltuială, va fi cuprinsă în sumele defalcate din TVA; domnia sa s-a adresat celor 101 unități administrativ teritoriale de la nivelul celor 191 de comune ale județului Bihor, fiind vorba de ,,alte cheltuieli în domeniul învățământului - tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale, cod 570204".
,,E un volum de muncă în plus"
Directorul Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială (A.J.P.I.S.), dl Felix Cozma, s-a referit la trei chestiuni, două tehnice și o apreciere generală (încurajatoare), în sensul că domnia sa apreciază încărcătura administrativă și ar trebui găsite soluții în partea de resurse umane pentru a-i ajuta pe cei implicați: ,,hârtie peste hârtie, dar e un volum de muncă în plus", conchide directorul A.J.P.I.S.
Caravana a plecat spre Zalău...
De la Oradea, Caravana pentru diseminarea informațiilor legate de implementarea Legii nr. 248/2015 - Legea Fiecare copil la grădiniță, a plecat spre Zalău, Satu Mare și Baia Mare, după cum aveam să aflăm de la doamna Oana Tomozei (din cadrul departamentului comunicare). ,,Am început la Slatina, în 25 ianuarie, apoi Târgu Jiu, Drobeta Turnu Severin, Râmnicu Vâlcea, Deva, Reșița, Timișoara, Arad și Oradea. De aici vom pleca la Zalău, Satu Mare și Baia Mare și ne vom întoarce la București. Noi suntem echipa de vest, dar în paralel cu noi, avem colegi care fac același lucru în echipa din centru, în cea din est, iar alții diseminează în București, pe sectoare, și în Ilfov".
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (66 de poze), accesați Galeria foto: Legea Fiecare copil în grădiniță.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:04:29 Ora de vară a Europei de Est