Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost inaugurat un sediu performant al firmelor de exerciţiu

La Liceul Teologic Romano – Catolic ,,Szent László”

A fost inaugurat un sediu performant al firmelor de exerciţiu

Activităţile agenţilor economice precum şi succesul acestora depind în mare măsură de dotarea clădirii.

La fel se manifestă acest lucru în cazul firmelor virtuale utilizate de-a lungul anilor şcolari. Atât profesorii catedrei de tehnologii cât şi conducerea Liceului Teologic Romano - Catolic „Szent László" au avut drept obiectiv dezvoltarea unui „loc de muncă" pentru clasele de profil economic. Ştim cu toţii că firma de exerciţiu este o metodă didactică modernă şi interactivă care are ca scop dezvoltarea spiritului antreprenorial al elevilor,  integrarea lor pe piaţa muncii.
Această metodă a firmelor de exercițiu se utilizează în şcoală încă din anul 2011. În cei cinci ani elevii claselor cu profil economic au participat la diferite concursuri în țară și în străinătate cu reale succese și au fost organizatori a mai multor competiții cu teme economice la care au participat echipe din mai multe regiuni ale țării (Bihor, Covasna, Cluj, Satu Mare), dar și din Ungaria.
Activitatea elevilor se desfăşoară într-un laborator bine dotat, inaugurat miercuri, 3 februarie 2016, în cadrul unui eveniment festiv organizat de profesoarele de discipline economice Kele Tünde, Kor Erika și Albert Andrea.
Festivitatea a fost onorată de prezența domnului prof. Florian Mieluț (inspector şcolar pentru învăţământ profesional şi tehnic), prof. Zsigó Tamás (inspector școlar), domnul Szabó Géza (director Banca OTP), prof. Zalder Éva-Mária (directorul Liceului „Szent László"), Harácsek Klementina (director adjunct), pr. Szabó Ervin (directorul spiritual al școlii). Laboratorul, dotat cu calculatoare performante, echipament de birotică şi Smart Board, imită departamentele dintr-o unitate economică: departamentul de resurse umane, contabilitate, comercial și marketing, biroul managerului general. Sediul poartă numele lui dr. Emil Adorján, un antreprenor orădean demn pentru epoca în care a trăit, sprijinind din punct de vedere financiar activități social - caritative și culturale. Avocat, scriitor, promotor al stenografiei, bancher și antreprenor,  Emil Adorján a lăsat o moștenire spirituală și materială deosebită construind clădirile cunoscute sub numele de ,,Casele Adorján" situate în vecinătatea Teatrului Regina Maria și una dintre cele mai frumoase clădiri în stil secesion din Transilvania, Palatul Vulturul Negru fiind una dintre cele mai reprezentative ale orașului nostru.
 Prin stilul de viață și devotamentul său față de orașul natal, poate fi considerat un model pentru tineretul zilelor noastre.
Profesorii şi conducerea şcolii şi-au exprimat mulţumirile excelenței sale Böcskei László, episcop diacezan pentru susținerea spirituală și materială a acestui profil, precum şi directorului Băncii OTP, domnul Szabó Géza, pentru donația generoasă datorită căreia au reușit să doteze acest laborator cu calculatoare performante. 
Cu ocazia discursurilor, atât domnul inspector Mieluț Florian, cât şi domnul director Szabó Géza au mulţumit pentru invitaţie și au felicitat conducerea liceului pentru investiția făcută, exprimându-și speranţele că elevii îşi vor continua succesele în acest domeniu. Elevii clasei a X-a A  Bádon Dávid și Benedek Krisztina au prezentat viaţa de model a lui Emil Adorján, iar după cuvintele doamnei director Zalder Éva, binecuvântarea laboratorului a venit din partea directorului spiritual al școlii, pr. Szabó Ervin.
La finele momentelor festive, invitații, profesorii și elevii prezenți au avut posibilitatea de a face cunoștință cu echipamentul și materialele utilizate în laborator. Au fost expuse și diplomele obținute de elevi de la profilul economic, precum și materialele realizate de aceștia în cadrul firmelor de exercițiu: cataloage și diferite materiale publicitare.
Prof. Kele Tünde
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat un sediu performant al firmelor de exerciţiu.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:08:31 Ora de vară a Europei de Est