Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,O societate care nu-și apreciază școala, cred că renunță mult la viitorul ei”

Conferința de presă a ministrului Educației, la I.S.J. Bihor

,,O societate care nu-și apreciază școala, cred că renunță mult la viitorul ei”

După participarea la deschiderea Adunării Generale a Consiliului Național al Elevilor (programată la ora 11.00 în Aula Magna a Universității din Oradea), și înaintea întâlnirii regionale cu reprezentanții inspectoratelor școlare din județele limitrofe, ministrul Educației, Adrian Curaj, s-a întâlnit, joi (11 februarie 2016, ora 13.30), cu reprezentanții presei la Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Pentru început domnul ministru Adrian Curaj  s-a referit la mesajele pe care le-a transmis elevilor (consilieri naționali): ,,Mesajul meu către elevi este că au întreaga mea susținere pentru ceea ce fac. Eu îi simt ca parteneri, chiar dacă sunt atât de tineri, dar sunt frumoși și deștepți. Îi simt parteneri și cred că rolul lor este profund, atât în ceea ce înseamnă transformarea școlii, cât și a comunităților din care vin... Pe de altă parte le-am spus că este esențial să contribuie și ei la acest contract social extraordinar între școală și rolul ei în societate, comunitate".
Prima întâlnire regională cu inspectorii generali și echipele lor
Apoi, dl ministru ne-a informat despre prima întâlnire regională cu reprezentanții inspectoratelor școlare din județele limitrofe. ,,Cred foarte mult în forța echipelor. Eu am venit cu un secretar de stat, cu doi directori generali și doi consilieri, asta pentru că venind aici, n-am venit formal, să bifăm o vizită, ci am spus că venim să discutăm tehnic cu tehnicienii și am invitat colegii noștri din județele limitrofe cu echipele lor (inspectorii generali, inspectorii generali adjuncți și directorii CCD)... Sunt dispus să-i ascult și să fac ceva pentru dânșii". Tot inspectorilor școlari avea să le transmită că vine o perioadă grea, de simulări, evaluări și examene, dar și TOLERANȚĂ ZERO. ,,Vreau ca la nivelul inspectoratelor să se ia toate măsurile pentru a nu se pune în niciun fel de lumină neplăcută asupra școlii pentru că școala este esențială societății, prezentului și viitorului țării acesteia... Școala are nevoie de prestigiu. Are nevoie de încredere. Și așa cum se comportă cei care o reprezintă așa este imaginea după aceea la nivel de societate. Eu am spus toleranță zero în sensul că am în fața mea oameni responsabili, am profesioniști, dar am mai vrut să le mai spun o dată că am mare încredere în ei".
La întrebarea dacă se desființează inspectoratele școlare, domnul ministru a răspuns scurt și ferm: ,,Nu. Foarte clar: NU! Am dat aviz negativ inițiativei. Am spus NU. Și voi face tot ce ține de mine ca acest NU îl susțin și-l voi susține astfel încât să-și facă efectul. Dar pe de altă parte avem puteri diferite în stat... Eu sunt pentru descentralizare și am încredere că vom putea împreună să consolidăm ce s-a făcut bun și întărirea capacității administrative".
După șapte ani, se pregătesc concursuri pentru directorii de școli
Domnul ministru a ținut să sublinieze că după șapte ani, se pregătesc concursuri pentru directorii de școli concursuri deschise oricui dorește să participe la concurs, ,,fără niciun spațiu incert, veniți și spuneți-vă ideile, transmiteți mesajul managerial: Cum vedeți școala dumneavoastră? Cum vedeți resursele din jur în favoarea școlii dvs.? Cum vedeți relația cu administrația locală și rolul administrației locale? Cum vedeți rolul dvs. ca manager într-o școală?"
Metodologia de concurs va apărea, probabil, la sfârșitul lunii martie, după cum s-a exprimat domnul ministru. Domnia sa se mai ,,bate" pentru ca administrația locală să poată finanța universitățile de stat. ,, Pe termen mediu și lung, discut cu colegii mei din Guvern, cu ministrul Dezvoltării Regionale dacă putem face modificările necesare ca administrația locală să poată finanța universitățile de stat", a precizat domnul ministru.
Pierderile din sistem
Domnul ministru s-a referit apoi la părăsirea prea devreme a școlii de către două categorii de elevi: ,,Mă doare că pierdem 25 la sută din copii la trecerea din clasa a VIII-a la clasa a IX-a... La fel ca cei care termină liceul și sunt deja 500.000 care nu au luat bacalaureatul. Și de ei am uitat cu totul. Și ei sunt pierduți. Nu avem un învățământ terțiar nonuniversitar, o zonă care să-i formeze nu pe termen scurt pentru că pentru a forma un specialist ai nevoie uneori de 2-3 ani, ca să poată lucra cu tehnologia de astăzi".
Anul acesta nu sunt bani mai mulți pentru manualele elevilor din clasele a XI-a, a XII-a și a XIII-a decât atâția câți au fost prevăzuți în buget, ,,dar putem pregăti înțelept bugetul pe anul viitor", a adăugat domnul ministru.
Tot în spiritul și litera legii, într-o totală transparență, a răspuns domnul ministru și la subiectele legate de doctorate și de clasele de la secția maghiară din județul Bihor, o problemă spinoasă (,,inflamată") în care inspectorul școlar general Alin Novac-Iuhas este acuzat că ar fi cedat presiunilor făcute de parlamentari și directori udemeriști, mărind astfel (,,ilegal") numărul de clase de la 36 la 41. Ministrul a răspuns cu mult calm și diplomație: ,,Eu cred că nu există presiuni, există un dialog. Un spațiu în care te uiți și vezi ce resurse ai, încerci să respecți spațiul acesta încă flexibil 25-28 elevi în clasă, pe de altă parte înțelegem că există situații reglementate, precizate de lege în care minoritățile și alte situații de excepție necesită un tratament anume... ", iar dl inspector general a demonstrat că împărțind 1.158 de elevi la 28 de elevi pe clasă se obțin 41 de clase, după care a precizat: ,,nu vreau să vă las cu impresia că doar memoriul depus a schimbat o situație".
,,Am primit 18.000 de opinii..."
La chestiunea cu planul-cadru pentru clasele V-VIII, domnul ministru a răspuns tranșant și satisfăcut: „Propunerile de plan-cadru pentru clasele V-VIII au generat o vie dezbatere publică, ceea ce mă bucură foarte mult, pentru că arată interes şi preocupare în societate. Aceasta a fost şi ideea cu care am pornit la drum, aceea de a fi deschişi, transparenţi, de a dezbate şi de a-i asculta pe toţi cei implicaţi şi interesaţi de subiect. Am primit 18.000 de opinii prin chestionarul online, iar acestora li se adaugă cele formulate în cadrul dezbaterilor judeţene, precum şi cele expuse de grupul consultativ ... Marţi, 16 februarie, la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I" din Bucureşti, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice va organiza o dezbatere în care vor fi discutate opţiunile cristalizate în procesul de consultare care a avut loc până acum ".
Bursa de 15.000 de euro
Despre bursa de 15.000 de euro, domnul ministru Adrian Curaj a vorbit la deschiderea Adunării Generale a C.N.E., dar jurnaliștii au readus-o în discuție pentru mai multe detalii.
,,Mă îngrijorează că lucruri minunate, ca acestea, nu sunt spuse. Dacă s-ar comunica mai mult ce se întâmplă și noi am fi mai demni și mai mândri față de noi, pentru că este această stimă de sine. Noi trebuie să construim stima de sine a tânărului în școală, în universitate, într-un context care nu este lipsit de valoare, ci este puternic orientat pe valoare. Cu siguranță că sunt lucruri care trebuie șlefuite, îndreptate, dar aici este înțelegerea deplină și responsabilizarea. Acum doi ani s-au dat 14 burse, acum trei ani, 11. Anul acesta nu a fost nicio ofertă pentru că nu a fost anunțat concursul. Am rămas dezamăgit. Am rămas surprins că nu se știe. Se acordă 50 de burse anual celor care câștigă olimpiade internaționale sau concursuri internaționale (inovare, știință). Pentru acesta însă trebuie să aplice și să studieze într-o universitate din România și să se asocieze unui laborator de cercetare de interes. Nu este o bursă de educație, ci una pentru un foarte tânăr cercetător. Se acordă 15.000 de euro pe doi ani, la care se adaugă 2.000 de euro pentru mobilitate, iar dacă după doi ani, rezultatele sunt bune, și decide să mai rămână, mai poate primi încă 10.000 de euro pe următorul an și jumătate. Prin aceasta noi nu oprim mobilitatea tinerilor, doar încercăm să le oferim o alternativă celor foarte buni care vor să rămână în România", a conchis dl ministru Adrian Curaj.
Ovidiu Dan  

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:39:40 Ora de vară a Europei de Est