Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Suntem vizibili internaţional şi am pus România pe hartă”

Conferinţa de presă susţinută de ministrul Educaţiei, domnul Adrian Curaj, marţi, 1 martie

,,Suntem vizibili internaţional şi am pus România pe hartă”

Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, domnul Adrian Curaj, a susţinut marţi, 1 martie 2016, o conferinţă de presă pe tema lansării în consultare publică a instrumentelor de finanţare din cadrul Planului Naţional de Cercetare Dezvoltare 2015-2020 (PN III).

Adrian Curaj: Bună ziua, vă mulţumesc mult că aţi răspuns invitaţiei noastre. (...) Implementarea Planului Naţional III înseamnă un efort al ANCSI şi al acestor agenţii în care am foarte mare încredere. Vreau să nu uitaţi că, în toţi aceşti ani, chiar dacă nu am avut resurse, chiar dacă a fost mai puţină predictibilitate, evaluarea proiectelor de cercetare s-a făcut cu participare internaţională, uneori cu 80% cercetători străini, minimul a fost cu 50% cercetători străini. De ce? Nu pentru că nu putem face noi evaluarea, ci pentru că în România este o comunitate limitată, oamenii se cunosc şi de foarte multe ori emoţiile depăşesc evidenţele, astfel încât împreună cu colegii noştri, participând în echipe în care sunt şi cercetători din străinătate, reuşim cu toţii să facem o selecţie deosebită a acestor proiecte. Să nu uităm că la un moment dat am avut rată de succes şi de 10 %, deci un proiect din 10 finanţate şi oamenii au avut încredere că această evaluare se face bine.
(...)
Sunt câteva axe pe care vreau să-mi construiesc prezentarea în continuare. Unul dintre punctele-cheie este acela că noi vrem să obţinem masă critică şi să avem performanţă. Dacă ne uităm la ultimul raport al Comisiei Europene, săptămâna trecută a fost publicată o evaluare de semestru european, o să vedeţi foarte bine că se spune din nou că cercetarea este fragmentată, nu există masă critică... Noi facem acest lucru şi în instrumentele pe care le promovăm ne gândim foarte clar la masa critică şi performanţă. Şi mai ales un lucru foarte clar: vrem rapid să recunoaştem performanţa internaţională a cercetătorilor noştri. Vom premia mai bine articolele publicate în reviste de impact ridicat, vom premia deosebit de bine articole publicate în reviste esenţiale de genul Nature şi Science şi îi vom premia pe cei care reuşesc să câştige proiecte reprezentative în cadru internaţional şi aici o să fac o referire foarte clară la proiectele de tip ERC - European Research Council. România, până anul trecut nu a avut nici un astfel de proiect. Toate celelalte ţări aveau. Sunt proiectele la cel mai înalt nivel. Anul acesta avem şi am decis împreună ca, printr-un alt tip de proiect, să le oferim un bonus instituţional de 25% din valoarea grantului pe care l-au câştigat la nivel european. Este un mesaj puternic: evaluarea a fost făcută în cel mai înalt for al oamenilor de ştiinţă din Europa. Noi nu am folosit resurse pentru evaluare, suntem vizibili internaţional şi am pus România pe hartă. Merită să fim clari, direcţi, simpli şi să spunem: vă recunoaştem performanţa şi vă recunoaştem nu doar cu diplome, ci şi cu resurse financiare, pentru că voi veniţi din instituţii care au dovedit că au masă critică, instituţii care sunt capabile să atragă şi să reţină cercetători deosebiţi. E un mesaj pentru toată cercetarea românească.
NOTĂ: Transcrierea integrală, realizată de Biroul de Comunicare al Ministerului Educaţiei, este disponibilă în documentul ataşat (format pdf).
credit foto: Agerpres
Documente atasate:
Download file: transcriere conferinta presa 1.03.2016.pdftranscriere conferinta presa 1.03.2016.pdf

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 21:20:37 Ora de vară a Europei de Est