Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Grigore C. Moisil – 110 ani de la naștere

,,Curtea de la Argeș” – numărul din martie

Grigore C. Moisil – 110 ani de la naștere

În editorial, dl academician Gheorghe Păun se ocupă de fondatorul-patron al Informaticii noastre - Grigore C. Moisil, de la a cărui naștere se împlinesc 110 ani.

,,Mare nevoie avem de Moisil"
,,Pentru că anul acesta se împlinesc 110 ani de la nașterea lui Moisil, îl vom omagia și în revistă printr-o serie de articole, vom relua din zisele lui, dintre cele scrise de el. Pentru că, spuneam, mare nevoie avem de Moisil".
Domnul Eminescu scris-a: ,,Cestiunea retrocedării Basarabiei cu încetul ajunge a fi o cestiune de existență pentru poporul român". Horia Bădescu reflectă la șansa unei generații -,,Călare pe două veacuri", cum spunea și Sextil Pușcariu, ,,șansa unui lucru care se întâmplă o dată la o mie de ani". Johan Galtung revine la ,,Pacea ca summum bonum". În Homo sapiens, Radu Pintea publică articolul ,,Bolșevizarea digitală planetară". Octavian Stănășilă combate bine, punând punctul pe i în ,,Saltul de la învățământul preuniversitar la cel universitar", făcând o radiografiere realistă și crudă a situației jalnice în care se află învățământul românesc, mirându-se și întrebând: ,,cum s-a putut ca, în numai două decenii, țara să urmeze un drum al sărăciei galopante și al creării unui climat în care nimeni nu răspunde pentru ce a făcut și nimeni nu este mulțumit. Trăim sub ocupație în fond românească, din partea unor structuri aflate la discreția unor conducători nedemni, care au profitat de indiferența și toleranța noastră nesfârșite". În Podul de reviste, acad. Nicolae Dabija vine cu sugestii pentru manualul de istorie. Acad. Solomon Marcus întreabă (și se întreabă): ,,Mai poate fi considerată Proclamația regelui de la 23 August ,,un act controversat"? Marian Nencescu ne vorbește despre învățătorul basarabean Vasile Tancu, erou pe frontul invizibil. În Istoria de lângă noi, citim Scrisoarea Reginei Maria către țară și popor. Dragoș Vaida ne atrage atenția: ,,Imposibila edificare a conștiințelor fără istorie", iar Constanța Vaida Haliță, sub titlul ,,Capul de mistreț" (care părea a fi simbolul jafului, sălbăticiei, imaginea războiului - Celui de-al Doilea Război Mondial) ne descrie jaful la care s-au dedat trupele germane și maghiare în retragerea lor (jaf văzut prin ochii tatălui său). Ilie Barangă se oprește la ,,Istoria literaturii dacoromane" - un tratat monumental și un reper al culturii române, iar Florian Copcea se referă la descifrarea unei enigme - limba dacă. În mijlocul revistei, în paginile 16 - 19, avem ,,medalionul" Moisil - 110. În rubrica Nevoia de românism, Nicolae Melinescu (inițiatorul rubricii) susține că ,,Românismul cumpătat și bine gândit cred că are un viitor extraordinar". Raia Rogac continuă serialul cu acad. Eugen Doga. Până să ajungă să trateze subiectul (Martha Bibescu - 130), Paula Romanescu a făcut ,,apologia" (istoria) anilor 89 (1789, 1889, 1989). Florentin Popescu il aduce pe Marin Preda, din nou în actualitate. Ion C. Ștefan face vorbire despre ,,Bucurii vindecate", ale lui Vasile Tonoiu. La pas prin satul global, Ion Pătrașcu întreține povestea fascinantă a celui mai strălucit rege ahemenid, chiar unul fără egal în lumea antică, Darius I, Darius cel Mare, Darius al lui Istaspe. Orizont SF și Ars longa... 32 de pagini de revistă, cu subiecte unu și unu, care merită lecturate, la adresa cunoscută: www.curteadelaarges.ro.
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 20:35:37 Ora de vară a Europei de Est