Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Învățământul profesional în sistem dual

E nevoie de curaj pentru a dezvolta

Învățământul profesional în sistem dual

Guvernul PSD condus de Ponta a avut un apetit deosebit pentru emiterea de ordonanțe de urgență, pentru a-și rezolva rapid anumite probleme, sfidând Parlamentul, reușind chiar și performanța ridicolă de a înghesui 26 de ordonanțe de urgență într-un singur act normativ.

Din păcate, unele își mai produc efectele nefaste pentru că nu au putut fi modificate sau pentru că zac prin sertarele unor comisii conduse de parlamentari PSD. Un exemplu concret îl reprezintă controversata Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr.94/2014, prin care se dădea o interpretare denaturată conceptului de învăţământ dual, punând doar o etichetă falsă pe un produs fără nicio legătură cu originalul.
OUG 94/2014 are câteva mari defecte, printre care:
Prevede că învăţământul profesional în sistem dual „se poate organiza, ca parte a sistemului naţional de învăţământ, după învăţământul obligatoriu", care conform LEN 1/2011: „este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020."
Instituie pentru învăţământul profesional dual, obligativitatea contractului de muncă şi, prin aceasta, scoaterea  sa din zona formării iniţiale, deplasându-l în zona formării profesionale a adulţilor.
Crește excesiv birocrația în ceea ce privește colaborarea dintre operatorii economici, inspectoratele școlare județene și administrația locală.
Proiectul de aprobare a OUG 94, adoptat de Camera Deputaților în februrie 2015 cu amendamentele depuse de deputații PNL, zace de mai bine de un an la Senat, în sertarele Comisiei de învăţământ prezidată de doamna senator Ecaterina Andronescu, deşi forma votată de Camera Deputaţilor a fost agreată de toate partidele.
Fac apel la preşedintele Comisiei de învăţământ din Senat să respecte Constituţia şi Regulamentele camerelor şi să facă demersurile necesare pentru a dezbate de urgență acest proiect legislativ, pentru a fi apoi votat de Senat, cu amendamentele adoptate de Camera Deputaților.
Fac de asemenea apel la ministrul Educației, domnul Adrian Curaj, să ia măsurile necesare pentru promovarea și dezvoltarea învățământului profesional în sistem dual, astfel încât acesta să nu constituie o prioritate strategică doar la nivel declarativ. O măsură concretă și absolut necesară ar fi și abrogarea sau modificarea de urgență a OUG 94/2014, care continuă să producă efecte, aducând doar confuzie şi birocraţie inutilă.
În contextul în care marea majoritate a locurilor de muncă oferite acum pe piața muncii sunt pentru cei care dețin o calificare într-un anumit domeniu profesional, este de neînțeles încăpățânarea cu care sistemul nostru de învățământ refuză să se adapteze acestei realități și să producă absolvenți care să-și poată găsi de lucru în România. Operatorii economici au dificultăți reale în a-și găsi forța de muncă necesară, în timp ce mulți tineri se îndreaptă în continuare spre licee sau facultăți care îi pregătesc în domenii care nu au căutare pe piața muncii.
Deputat PNL
Florica Cherecheş 

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 13:23:26 Ora de vară a Europei de Est