Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cu mama despre... igiena personală!

La Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna”

Cu mama despre... igiena personală!

N-o să vă vină să credeţi ce am păţit eu azi la şcoală! Aşteptam alături de colegii mei din clasa I A de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" să intre doamna învăţătoare în clasă! Doamna Gabriela Codorean se lasă aşteptată! Nu îi stă în obicei! Deja, sunt în alertă! Nimic nu mă pregătea pentru ce avea să urmeze!

Deodată uşa clasei se deschide şi intră... mama! Oare de ce? Poartă halatul alb de la spital, iar pe ecuson scrie Dr. Mirela Indrieş. Mă fac mic de tot în bancă... poate am făcut vreo poznă! Mă liniştesc repede când descopăr că mama e azi invitată să ne vorbească despre regulile de igienă personală. O însoţeşte doamna medic pediatru Nicoleta Mudura. Colegii mei sunt încântaţi!
La început nu credeam în microbi. Mă uitam la mâini când intram în casă şi... nimic!
Ce nu vezi, nu există! Asta spun oamenii mari când copiii vorbesc cu un prieten... imaginar.
Până într-o zi în care mami a zis că mi-i arată. Pe ei, pe microbi. Cum nu voiam să mă spăl pe mâini după o partidă de fotbal, mi-a curăţat un măr şi mi l-a pus în mână. În câteva secunde cum credeţi că era mărul? S-a schimbat la culoare! Şi nu, nu era o vrajă. Era numai praful de pe mâinile mele, plin de microbi, în mod sigur! Ok... ce vrea să însemne şi igiena asta?
Igiena este ştiinţa care se ocupă cu promovarea şi menţinerea sănătăţii individului şi comunităţii. Asta am găsit eu în dicţionar. Termenul de „igienă" vine de la Hygeia, fiica lui Asclepius (Zeul Medicinii), Zeiţa Sănătăţii şi curăţeniei în Grecia antică.
Deşi în general termenul „igienă" este înţeles ca simpla „spălare", igiena reprezintă de fapt o serie întreagă de condiţii şi practici care au ca scop să menţină sănătatea. Până şi eu, Luca am înţeles acest lucru. Şi să nu credeţi că igiena înseamnă numai spălatul pe mâini şi pe dinţi!
Igiena are multe aspecte care încep cu: igiena personală (deprinderi de viaţă sănătoasă, curăţenia corpului şi a hainelor, alimentaţie sănătoasă, un regim echilibrat de odihnă şi mişcare),continuă cu igiena locuinţei (pregătirea în condiţii igienice a alimentelor, curăţenia, iluminarea şi aerisirea casei şi toate celelalte condiţii pentru o locuinţă curată),terminând cu igiena muncii (munca la şcoală în cazul nostru).
Ar mai fi sănătatea publică si igiena mentală dar despre acestea putem învăţa mai târziu.
O importanţă deosebită în igiena personală o are îngrijirea pielii. Din cap până în picioare. Ce este de fapt pielea şi de ce trebuie să fie mereu curată? Este un fel de „îmbrăcăminte" naturală a corpului. Pielea este organul de protecţie a organismului.
Pielea rănită produce „porţi de intrare" pentru infecţii. Chiar şi fără răni e bine să o păstrăm curată. De ce avem nevoie pentru asta? Sunt sigur că ştiţi şi voi: în primul rând apă şi săpun.
Foarte important este şi duşul zilnic. Eu unul îl fac seara, înainte de culcare. Sau, dacă este cald şi transpir, fac câte duşuri vreau când e posibil. Mai ales în vacanţă şi în timpul liber. Şi le numesc „duşuri de întreţinere".
Cum vă spuneam, prieteni, nu numai igiena corpului este importantă. Este foarte importantă şi igiena cavităţii bucale. A gurii şi a dinţilor adică. După fiecare masă dinţii se vor curăţa cu o periuţă, iar gura, cavitatea bucală, cum spune medicul stomatolog, se va clăti pentru a înlătura particulele de alimente, care pot servi drept mediu de înmulţire a bacteriilor şi pot provoca un fel de răni ale dinţilor: cariile dentare. Dimineaţa şi seara, dinţii se vor curăţa obligatoriu cu periuţă şi pastă de dinţi!
Îmbrăcămintea are şi ea un rol special. Aceasta trebuie să corespundă vârstei şi anotimpului, să fie confecţionată din materiale naturale, să fie comodă şi estetică. Şi să ne vină bine şi să o asortam corect, aş mai spune eu. Cam cum face prietena mea, Gia. Mai mult, dacă o întrebaţi pe ea, cu siguranţă v-ar spune că trebuie să fie şi elegantă. Foarte elegantă! Of! Fetele astea!
Important!
Adică asta trebuie reţinut şi făcut din reflex, fără a mai sta pe gânduri! Este obligatorie spălarea frecventă a mâinilor şi a corpului! Ne spălăm, obligatoriu, întotdeauna după folosirea toaletei (şi înainte)! Nu mâncăm cu mâinile murdare! Spălăm dinţii obligatoriu de două ori pe zi dacă nu după fiecare dată când mâncăm cu periuţă şi pastă! Folosim lenjerie curată şi o schimbăm zilnic. Asta înseamnă că putem face un efort să păstrăm hainele curate şi să nu punem pe ele fiecare aliment, lichid, carioca sau mină de pix luate în mână.
Mai există şi alte lucruri importante şi bune de reţinut, care ţin tot de igienă:
Acoperim gura şi nasul cu o batistă când tuşim şi strănutăm. Nu băgăm degetele în nas, urechi, gură. Nu ne atingem faţa cu mâinile murdare. Evităm tăiatul unghiilor cu dinţii, „ronţăirea" lor de plictiseală, de nevoie... Pentru asta există forfecuţa.
Păstrăm curăţenia în clasă, acasă şi... peste tot!
E mai uşor de menţinut decât de făcut. Sau... am văzut că toţi colegii mei... pot... Ce să zic? La 7 ani n-au altă treabă!
Luca Indrieş
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu mama despre... igiena personală!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:26:18 Ora de vară a Europei de Est