Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un proiect modern și de anvergură propus de MECT pentru învățământul superior

Universitatea viitorului

Un proiect modern și de anvergură propus de MECT pentru învățământul superior

Guvernul României a aprobat miercuri, 20 august 2008, propunerea Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului de înființare a unei comisii interministeriale pentru a analiza posibilitatea demarării proiectului „Universitatea viitorului". Acesta presupune construirea, în următorii 6-10 ani, a unor campusuri universitare noi, în afara Capitalei și a altor orașe - centre universitare. Centrele vor fi construite pe terenuri aparținând statului, iar imobilele și terenurile pe care funcționează în prezent universitățile vor rămâne în continuare în proprietatea acestora și spre uzul mediului academic.

Un exemplu de aplicare a proiectului expus de către MECT este construirea unui oraș universitar desfășurat pe 600 ha, care ar putea fi amplasat la 10-15 km de București, cu o capacitate de peste 100.000 de studenți și care ar putea să reunească mai multe universități bucureștene. Costurile proiectului s-ar ridica la aproximativ două miliarde de euro. Proiecte similare pot fi concepute și pentru celelalte centre universitare mari din țară (Cluj-Napoca, Iași, Timișoara). Suprafețele de teren necesare pentru amplasarea acestor campusuri universitare ar putea fi transferate către MECT de la MApN (unități militare dezafectate), MIRA, Administrația Domeniilor Statului, RAPPS sau Academia de Științe Agricole. Proiectele pot fi finanțate din bugetul MECT (6% din PIB).
Propunerea se bazează pe faptul că, din 1989 populația universitară a crescut de patru ori (de la 169.000 la 644.721), iar facilitățile din învățământul de stat nu au crescut cu mai mult de 15%. De asemenea, în ultimii ani, MECT a primit din partea mai multor universități din București și din țară solicitări de sprijin financiar pentru a identifica terenuri în oraș sau în afara orașului pentru a construi campusuri universitare noi. Printre instituțiile de învățământ superior Academia de Studii Economice, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila" din București, Universitatea Națională de Arte Teatrale și Cinematografice „I.L. Caragiale", Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Universitatea „Transilvania" din Brașov, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Universitatea de Vest din Timișoara.
Implementarea unui asemenea proiect are în vedere nevoia de a crește competiția unităților de învățământ superior românesc, prin creșterea standardelor de calitate, creșterea finanțării, atragerea studenților străini sau a cadrelor didactice de elită, așa cum se întâmplă în statele cu sisteme puternice de învățământ superior (SUA, UK, Franța, Germania).
În componența comisiei care va elabora etapele de implementare ale proiectului ar urma să intre reprezentanți ai MECT, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, Ministerului Economiei și Finanțelor, Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Internelor și Reformei Administrative, Ministerului Transporturilor, Administrației Domeniilor Statului și Primăriei Municipiului București.
Termenul până la care această comisie trebuie să formuleze un prim punct de vedere este 15 octombrie 2008. (Biroul de presă)

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 17:43:53 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...