Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un proiect modern și de anvergură propus de MECT pentru învățământul superior

Universitatea viitorului

Un proiect modern și de anvergură propus de MECT pentru învățământul superior

Guvernul României a aprobat miercuri, 20 august 2008, propunerea Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului de înființare a unei comisii interministeriale pentru a analiza posibilitatea demarării proiectului „Universitatea viitorului". Acesta presupune construirea, în următorii 6-10 ani, a unor campusuri universitare noi, în afara Capitalei și a altor orașe - centre universitare. Centrele vor fi construite pe terenuri aparținând statului, iar imobilele și terenurile pe care funcționează în prezent universitățile vor rămâne în continuare în proprietatea acestora și spre uzul mediului academic.

Un exemplu de aplicare a proiectului expus de către MECT este construirea unui oraș universitar desfășurat pe 600 ha, care ar putea fi amplasat la 10-15 km de București, cu o capacitate de peste 100.000 de studenți și care ar putea să reunească mai multe universități bucureștene. Costurile proiectului s-ar ridica la aproximativ două miliarde de euro. Proiecte similare pot fi concepute și pentru celelalte centre universitare mari din țară (Cluj-Napoca, Iași, Timișoara). Suprafețele de teren necesare pentru amplasarea acestor campusuri universitare ar putea fi transferate către MECT de la MApN (unități militare dezafectate), MIRA, Administrația Domeniilor Statului, RAPPS sau Academia de Științe Agricole. Proiectele pot fi finanțate din bugetul MECT (6% din PIB).
Propunerea se bazează pe faptul că, din 1989 populația universitară a crescut de patru ori (de la 169.000 la 644.721), iar facilitățile din învățământul de stat nu au crescut cu mai mult de 15%. De asemenea, în ultimii ani, MECT a primit din partea mai multor universități din București și din țară solicitări de sprijin financiar pentru a identifica terenuri în oraș sau în afara orașului pentru a construi campusuri universitare noi. Printre instituțiile de învățământ superior Academia de Studii Economice, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila" din București, Universitatea Națională de Arte Teatrale și Cinematografice „I.L. Caragiale", Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Universitatea „Transilvania" din Brașov, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Universitatea de Vest din Timișoara.
Implementarea unui asemenea proiect are în vedere nevoia de a crește competiția unităților de învățământ superior românesc, prin creșterea standardelor de calitate, creșterea finanțării, atragerea studenților străini sau a cadrelor didactice de elită, așa cum se întâmplă în statele cu sisteme puternice de învățământ superior (SUA, UK, Franța, Germania).
În componența comisiei care va elabora etapele de implementare ale proiectului ar urma să intre reprezentanți ai MECT, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, Ministerului Economiei și Finanțelor, Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Internelor și Reformei Administrative, Ministerului Transporturilor, Administrației Domeniilor Statului și Primăriei Municipiului București.
Termenul până la care această comisie trebuie să formuleze un prim punct de vedere este 15 octombrie 2008. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:29:41 Ora de vară a Europei de Est