Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Modificări importante ale Legii adopţiei, propuse de PNL

Un nou succes... după ani și ani!

Modificări importante ale Legii adopţiei, propuse de PNL

În 2013, la Oradea, am inițiat un proces de consultare cu familii și organizații implicate în plasament și adopție, cu reprezentanți ai D.G.A.S.P.C.

După 8 luni de muncă și consultări inclusiv cu ministerul, în martie 2014, am depus un proiect de modificare a Legii adopției, susținut de grupul PNL. La doi ani de la depunerea propriei inițiative de modificare a Legii adopției,  miercuri am votat proiectul Guvernului PSD, care a preluat majoritatea propunerilor din inițiativa depusă de PNL, sfidând încă o dată Parlamentul, „unica autoritate legiuitoare din România", conform Constituției. Înțelegând importanța modificărilor, am ales să fiu constructivă și să vin cu amendamente pentru a îmbunătăți propunerea Guvernului PSD. Modificările  contribuie la creşterea numărului de copii adoptaţi și le sporește șansele de a creşte în siguranţa şi dragostea unei familii, singurul loc în care se pot dezvolta armonios. Sperăm, de asemenea, să dezvoltăm în România o cultură a adopției, astfel încât mai multe familii să fie deschise să ofere un cămin copiilor abandonați, lipsiți de dragostea părintească.
De mai mulți ani, numărul copiilor instituționalizați rămâne constant în jurul a 60.000. În fiecare an, peste 1.000 de copii sunt abandonați în spitalele din România. Dintre aceștia, doar 3.809 au fost declarați adoptabili până la 30 septembrie anul trecut și un număr de 1.700 de familii erau atestate ca familii adoptatoare. Cu toate acestea, doar 562 de copii au fost adoptaţi naţional și 11 internaţional până la 30 septembrie 2015.
În esență, modificările vizează reducerea unor termene de realizare a procedurilor din cadrul procesului de adopţie, asigurarea celerității în dobândirea statutului de copil adoptabil, revizuirea procedurilor de potrivire a copilului cu familia adoptatoare, flexibilizarea procedurii de evaluare a adoptatorilor cum ar fi prelungirea valabilității atestatului de familie sau persoana aptă să adopte, sancționarea părinților indiferenți care și-au abandonat copiii și nu colaborează nici în vederea adoptării lor.
O prevedere importantă, regăsită pentru prima dată în inițiativa PNL din 2014, este introducerea concediului de acomodare de maximum 12 luni, cu plata unei indemnizații, pentru mamele care adoptă copii peste 2 ani. Amendamentele PNL prin care acest concediu este prelungit de la 3 luni, cum era inițial în propunerea legislativă, la 12 luni, cum era în propunerea noastră inițială, au fost însușite de Guvern. Beneficiari vor fi copiii adoptați care au nevoie de timp să se integreze în familia adoptivă și să recupereze întârzierile în dezvoltare acumulate în anii în care au trăit în diverse instituții sau plasament.
Modificările concrete cele mai importante:
*Se consideră refuz abuziv de a consimți la adopție dacă părinții firești nu se prezintă la 2 termene consecutive de judecată (înainte era, dacă nu se prezintă în mod repetat)
*Atestatul de familie adoptatoare e prelungit de la 1 an la 2 ani
*Întocmirea raportului final de evaluare a capacității de a adopta a solicitantului se face în 90 de zile (față de 120 de zile cât era)
*Procedura adopției poate demara după 6 luni de la instituirea măsurii de protecție specială, dacă părinții sau rudele până la gradul al patrulea nu pot fi găsiți sau nu colaborează (față de 1 an cât era înainte)
*Familia care are un copil în plasament poate demara procedura de adopție după ce au trecut minimum 6 luni de la instituirea plasamentului (față de 2 ani cât era înainte)
*Efectele hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii adopției se mențin până la împlinirea vârstei de 14 ani a copilului sau până la încuviințarea adopției (înainte se mențineau maximum 2 ani)
*Raportul de potrivire dintre copil și familia adoptivă se realizează de direcția din raza teritorială a domiciliului copilului (față de Autoritatea națională înainte)
*Introducerea obligativității pentru angajatori de a acorda celor care doresc să adopte, timpul liber necesar pentru efectuarea evaluărilor necesare pentru obținerea atestatului și realizarea potrivirii practice, în limita a 40 de ore/an, fără afectarea drepturilor salariale (amendamentul comisiei)
*Reducerea termenului în care un copil poate deveni eligibil pentru adopția internațională de la 2 ani la 1 an. Calculat de la data rămânerii definitive a hotărârii prin care copilului i s-a deschis procedura adopției și în care se încearcă identificarea unei familii adoptatoare din România
*Persoana sau familia selectată în timpul procedurii de potrivire inițială are obligația de a veni în România și a locui efectiv în țară pe o perioadă de cel puțin 30 de zile consecutive, în scopul realizării potrivirii practice cu copilul, la adopția internațională.
*Facilitarea acomodării şi integrării copilului în noua familie prin acordarea unuia dintre părinţii adoptivi a unui concediu de acomodare pe o perioadă de maximum un an, pentru copiii mai mari de 2 ani, începând de la data încredințării în vederea adopţiei, precum şi de o indemnizaţie lunară de 3,4 ISR, adică 1.700 lei. În cazul copiilor de sub 2 ani, se aplică prevederile OUG 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului (nu a existat așa ceva până ce am introdus noi în 2014 în inițiativă).
Legea intră în vigoare la 120 de zile de la data publicării în Monitorul oficial.
Florica Cherecheș

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:26:07 Ora de vară a Europei de Est